Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Voksing av legger

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-07, 12:30   #1
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk
Question

Voksing av legger

Nå har jeg bestemt meg! skal prøve å få time for å få vokset leggene på tirsdag. Men er det så vondt som de sier?
Jeg har forsøkt selv et par ganger, men det gikk ikke i det hele tatt... Alt håret satt igjen, og huden forsvant (kjentes det ut som...)

Noen som kan anbefale et ok sted i oslo?
Skal høre på stonversenteret siden det ikke er lagt fra jobben, men de pleier å ha lang ventetid så jeg trenger alternativer....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 12:35   #2
Sprudle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Voksing av legger

Jeg vokser leggene mine her: http://www.hudogfotklinikk.com
Det kjennes jo, for å si det sånn..., men det er dyktige folk som utfører voksingen, og det er absolutt til å leve med. Jeg syns det er verst når de tar hårene nærmest anklene - tyyyynn hud *grøss*, men jevnt over er det slett ikke så ille.

  Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 12:39   #3
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Voksing av legger

Anngaaende voksing av legge:
Voks inneholder sukker! Gjoer ikke dette noe med kroppen? Hvertfall har jeg lest paa saanne produkter at de ikke skal brukes av deabetikkere...

Naa er jeg kanskje litt ekstrem, men jeg tror jeg ville reagert paa det (sider jeg faar reaksjoner av sukker liksom).

Noen som veit om ALL voks/haarfjerningskremer inneholder sukker?

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 16:12   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Sprudle, her.

Jeg vokser leggene mine her: http://www.hudogfotklinikk.com
Det kjennes jo, for å si det sånn..., men det er dyktige folk som utfører voksingen, og det er absolutt til å leve med. Jeg syns det er verst når de tar hårene nærmest anklene - tyyyynn hud *grøss*, men jevnt over er det slett ikke så ille.

åja, det er 2. valget mitt Har tatt brynene der noen ganger

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 16:35   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Å vokse leggene er ikke vondt. Jeg ble sjokkert første gangen jeg gjorde det, over hvor LITE vondt det var, hadde jo forberedt meg på å grine, omtrent.

Jeg har så lyst å ta en brasilian wax, men DET er visst rene smertehelvete så det tør jeg ikke. :sur:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 17:07   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Dessuten blir det mindre vondt jo flere ganger du har gjort det..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 17:58   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Å vokse leggene er ikke vondt. Jeg ble sjokkert første gangen jeg gjorde det, over hvor LITE vondt det var, hadde jo forberedt meg på å grine, omtrent.

Hmm, å gjøre det selv er hvertfall h******s vondt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 18:13   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Det synes ikke jeg, jeg har gjort det selv hjemme med både varm og kald voks, og på salong. Men vi er jo alle forskjellige.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 18:43   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Anngaaende voksing av legge:
Voks inneholder sukker! Gjoer ikke dette noe med kroppen? Hvertfall har jeg lest paa saanne produkter at de ikke skal brukes av deabetikkere...

Naa er jeg kanskje litt ekstrem, men jeg tror jeg ville reagert paa det (sider jeg faar reaksjoner av sukker liksom).

Noen som veit om ALL voks/haarfjerningskremer inneholder sukker?

Den hårfjerningsvoksen som brukes i salonger er varm hårfjerningsvoks og er en blanding av harpiks, bivoks og parafin olje. Den inneholder ikke sukker så hårsekkene kan ikke absorbere sukker for å gro eller gi skumle reaksjone for diabetikere.

Hva hjemme produktene inneholder vet jeg ikke, men den korte tiden de sitter på leggene har det neppe noen betydning eller er farlig for folk som ikke har diabetes diagnose. Om du bare "reagerer på sukker" (det gjør vel de fleste her inne) og ikke har en diagnose der sukker er farlig for deg, kan du trygt bruke dem.

Det er selvfølgelig ditt eget valg hva du vil gjøre, men som en eller annen sa her, - det er forskjell på å barbere seg og å skjære hue av seg. Må bruke litt sunn fornuft å ikke bli helt hysteriske !



__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 21:58   #10
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Voksing av legger

Hvor lenge holder er sånn voksing egentlig?
Reiser til syden 12.juni, og det er jo pes med denne barberinga hele tida...

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 22:15   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Hvor lenge holder er sånn voksing egentlig?
Reiser til syden 12.juni, og det er jo pes med denne barberinga hele tida...


Tja, hvor lenge det varer kommer an på hvor fort håret ditt vokser. Det holder iallefall en 2-3 uker for de fleste. Første gangene må du kanskje fjerne med litt tettere mellomrom fordi håret vokser i sykluser. Du fjerner det som er over huden med rota. Mens det gjerne ligger hår klar til å "sprette" ut rett under huden. Om du vokser med jevne mellomrom og ikke barberer i mellomtiden tar det lenger tid mellom hver gang du må vokse.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-05-07, 11:18   #12
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Voksing av legger

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Tja, hvor lenge det varer kommer an på hvor fort håret ditt vokser. Det holder iallefall en 2-3 uker for de fleste. Første gangene må du kanskje fjerne med litt tettere mellomrom fordi håret vokser i sykluser. Du fjerner det som er over huden med rota. Mens det gjerne ligger hår klar til å "sprette" ut rett under huden. Om du vokser med jevne mellomrom og ikke barberer i mellomtiden tar det lenger tid mellom hver gang du må vokse.

Takk for svar. Men det er det med å la det vokse i mellomtiden, da..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
[Forum] Hvordan legger man inn ticker? mofe Spørsmål og svar 3 23-11-08 22:49
Fitday FAQ smosje Lavkarbo generelt 37 22-08-07 15:53
Hva legger dere i begrepet "manipulasjon"? mofe Generell diskusjon 19 13-03-06 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no