Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flytende frokostmåltider ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 12:35   #1
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Flytende frokostmåltider ...

Liker ikke spise på morgenen men har oppdaget at frokost i flytende form går ann. Noen ganger er det lk kaffe latte, andre ganger er det fløte (). Er det en ok måte å starte dagen på, sånn forbrenningsmessig?

Vet at det går ann å ha smoothie men jeg liker egentlig ikke konsistensen på smoothies (dessuten syntes jeg aldri at de blir helt gode). Må jeg bare lære meg å like smoothies eller kan jeg bare ha min litt sære, flytende frokosten som den er?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:42   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: flytende frokostmåltider..

Tja, jeg tror det er utmerket å starte dagen med fet frokost, enten den nå er flytende eller fast. Det viktigste er egentlig at det fungerer for deg!

Skjønt, om du følger ketolysekuren så er det vel ifølge boka en "regel" at man skal ha litt grønt til alle måltider - så det får jo bli en individuell justering i så fall.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:48   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Liker du fløte, så kan du jo lage smoothie basert på det?! Har hørt at denne skal være innmari god, med kokosmelk eller fløte, uten at jeg har prøvd meg på den selv.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:47   #4
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Jeg drikker ofte smoothie til frokost, for jeg er sulten om morgenen, men ingenting frister. Den består av 2 egg, 2 ss sukrin (vispes sammen først) 0,5 dl vann og 0,5 dl fløte, 100 g frosne bringebær, 2-3 ss rapsolje og litt vaniljeessens. Synes den er helt knall og den holder meg mett lenge.

Oppskriften Photobscura viser til ser ganske god ut også, tror jeg må prøve den en dag!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:52   #5
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Hvilke grønnsaker spiser dere til frokost/kvelds? Jeg har hovedbulken til middag jeg (sopp, paprika, squash, kanskje løk eller blomkål dersom jeg har mange kh å gå på, eller kinakål, isbergsalat og agurk dersom det er salatmiddag). Da har jeg en kylling filet eller kotelett og hele dagens grønnsaksrasjonering (og flesteparten av dagens kh). Skjønner ikke hvordan jeg skal greie å spise mye fett OG mye grønnsaker (mer enn jeg spiser i dag altså) og samtidig holde meg under 15kh? Spiser tilnærmet ingen godt/sukker/eller junk, bare paranøtter dersom jeg er fysen. Ser og det at de dagene jeg har lite fløte kan jeg ha flere grønnsaker, men det er ikke hver dag jeg drikker en hel fløte altså..

Skal se litt på de smoothiene deres! Kanskje jeg får smaken på dem?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 23:02   #6
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Hvis du ikke er sulten om morgenen, MÅ du ikke spise frokost, du kan godt vente til du blir sulten. Dette sier også Torkil i Ketolyseboka. Når man er i ketose har du kontinuerlig tilgang på din hovedenergikilde: nemlig fettet på kroppen din. Har ingenting å si for forbrenningen om du spiser frokost eller ikke. Hvis du er komfortabel med slik du gjør det nå, ville jeg fortsatt slik. Viktigste prinsipp er å spise når man er sulten og til man blir passe mett. Skal ikke presse i deg noe mat når du ikke er sulten

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 09:36   #7
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Takk for en fin forklaring på hvorfor det er ok å hoppe over frokosten, det skal jeg si til mamma =)

Grunnen til at jeg liker flytende frokoster er vel av to årsaker: 1) når jeg er på jobb kjenner jeg ofte at jeg skulle ha spist noe før jeg begynte eller at jeg blir knallsulten midt i vakta uten mulighet til å spise. Da er det greit å ha noe å gå på. 2) fordi jeg kjenner at kroppen trenger mat men hodet har ikke lyst på. Da er det blitt en komprimiss :P

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 19:49   #8
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Jeg er ikke alltid sulten om morgenen, men hvis jeg går på jobb uten å spise blir jeg fryktelig svimmel (lavt BT). Da er det fantastisk å drikke en smoothie før man løper ut døra!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:56   #9
Bollemor
Medlem
 
Bollemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trondheim
Alder: 36
Innlegg: 319
Bollemor er på en erverdig vei

Sv: Flytende frokostmåltider ...

Denne MÅ prøves

__________________
DELMÅL 1 FØR 22.april

DELMÅL 2 fram til sommer en gang..

Bollemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg bruke flytende natreen til panacotta? chikelu420 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 07-06-11 15:00
Flytende vs fast cocosa? Megvel Spørsmål og svar 4 05-02-11 22:43
Flytende egg villebill Generell diskusjon 1 10-05-07 21:59
Karbohydrater - Flytende vs fast føde. Changes Lavkarbo generelt 17 07-03-07 19:20
Flytende sukketter? cathrine Induksjonen 1 29-02-04 16:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no