Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Addisons sykdom

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-11, 18:40   #1
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Addisons sykdom

Er det noen her som har erfaring med Addisons sykdom og lavkarbokosthold?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 18:53   #2
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Addisons sykdom

Nei, men http://www.sonjas-stoffskifteforum.info/ har kanskje?

Vet at flere der inne har addisons og diskuterer behandling.

Lavkarbo skal virke hormonregulerende, men det vil nok trengs medisinering i tillegg.

Kjipe greier! Lykke til!!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:00   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Addisons sykdom

Takk for svar,... Er heldigvis ikke jeg som har Addisons sykdom. Men en vennlig bekjent har Addisons og holder på å ødelegge seg med stort sukkerinntak. Tenkte kanskje lavkarbo kunne hjelpe ham........

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:10   #4
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Addisons sykdom

Addisons sliter jo veldig på alle kjertlene i kroppen. Bukspyttkjertelen er intet unntak.

Men addisons-pasienter burde da virkelig innom spesialist helsetjeneste?
Hormonlaboratoriet på aker behandler de fleste akutte i Norge og egentlig innbilte jeg meg at de kjørte med fullmedisinering og beskjed om å ikke anstrenge kroppen, bla ikke alkohol, stress, anstrengelser.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 19:37   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Addisons sykdom

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Addisons sliter jo veldig på alle kjertlene i kroppen. Bukspyttkjertelen er intet unntak.

Men addisons-pasienter burde da virkelig innom spesialist helsetjeneste?
Hormonlaboratoriet på aker behandler de fleste akutte i Norge og egentlig innbilte jeg meg at de kjørte med fullmedisinering og beskjed om å ikke anstrenge kroppen, bla ikke alkohol, stress, anstrengelser.


Joda, han er jo under behandling, men som han sier...han våkner om natten og skjelver og heller i seg store mengder Cola.... kan ikke være helt greit å ha det slik.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:15   #6
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Addisons sykdom

Nei, det er skikkelig kjipe greier.

Sambo hadde også veldig dårlig nattesøvn med svetting og forferdelige mareritt, så jeg har vært oppmerksom på addison som diagnose, men tenkt at det heller var slitne binyrer.
Men han har blitt fantastisk mye bedre på lavkarbo, nå stiller han de mest fanatiske helt i n*zi-skyggen, så streng som han er nå, men bedringen kom lenge før de strengeste tiltakene.
Jeg tror at å bælme cola når du våkner med blodsukkerfall er, ikke akkurat som å pisse i buksa, mer som å sette fyr på dem for å holde seg varm.

Sonjas er stedet der han kan diskutere med andre som tar like mange piller!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:48   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Addisons sykdom

Tusen takk skal du ha for at du svarte meg vdr. Addison og takk for linken til Sonjas forum. Den skal jeg sannelig gi ham og anbefale ham enda sterkere LCHF-kostholdet

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:56   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Addisons sykdom

Kjære deg! Bare hyggelig!

En fornøyelse å få breie meg bittelitt med noe som jeg har bekymret meg for selv og lest litt om og som tross alt ikke skjer så mange.

Jeg henviser ofte til Sonjas synes jeg, det er der jeg har det meste fra.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og sykdom remern Livets lyse side 17 08-02-11 14:42
Ketolyse og sykdom terry Lavkarbo generelt 29 22-02-08 18:05
Ketolyse og sykdom Murmeline Ketolysekuren 5 27-11-07 22:49
Sykdom nettie Ketolysekuren 5 16-08-07 09:48
Lavkarbo og sykdom Albertine Lavkarbo generelt 4 03-02-06 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no