Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

jeg har hørt et lite rykte

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-05, 23:30   #1
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

jeg har hørt et lite rykte

Hvist su spiser så masse fet mat som vi gjør med denne atkinson kuren og du ikke er inne i ketose så kan det virke motsatt av det det skal. Slik at om man får litt for masse slik at du ikke er i denne ketosen så begynner du å legge på deg. Og dette fettet som du spiser legger seg på hoftene, stemmer det ?

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 23:34   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det som stemmer er at dersom du spiser mye fett sammen med masse karbohydrater, så er det uheldig, og både fettet og karbohydratene legger seg på magen/sidebeina...

Det har ingenting med ketose å gjøre, man skal fortsatt spise endel oljer og fett på vedvarende vekttap og vedlikeholdskostholdet, men da er man ikke i ketose...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 23:44   #3
hannahgamlem
Juniormedlem
 
hannahgamlem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 21
hannahgamlem er på en erverdig vei

bare så jeg har det på det , rene tross at man går på videre vekttapskuren etter det første 14 dagene så skal man fortsatt være i ketose, det er det som er målet ?, eller var ketose noe man bare skulle ha de 14 dagene

hannahgamlem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 23:49   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Etter de første 14 dagene, skal du legge til ca 5 g karbohydrater i uken frem til du slutter å ta av. Om du er synlig i ketose eller ikke, er irrelevant så lenge du fortsatt tar av.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-01-05, 23:50   #5
Ulex
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Aust-Agder
Alder: 57
Innlegg: 96
Ulex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjentUlex begynner å bli godt kjent

Det stemmer, det. Hvis man øker karbohydratinntaket og kommer ut av ketose, må man begynne å passe litt på kaloriinntaket igjen. Jeg prøver å holde meg i ketose mesteparten av tiden selv, under 45-50g karbohydrater om dagen fordi jeg føler meg mer opplagt og lett i kroppen da. Og så synes jeg det er ganske deilig å kunne fråtse i ost og kremfløte uten at det får noen konsekvenser...

Hvis du spiser så lite karbohydrater at kroppen din ikke produserer nok insulin til at fettet blir lagret, så kan du gafle i deg 5000 kalorier om dagen om du vil, uten å legge på deg et gram. Det er sånn jeg overlever USA-feriene våre uten å vokse ut av dongerien... Men SUNT er det kanskje ikke, sånn i det lange løp!

Vennlig hilsen
Ulex

Ulex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Protein Power lifeplan Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 06:22   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

hannahgamlem, jeg ser at du har mange spørsmål - også i andre tråder anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe Atkins sin bok!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 07-01-05, 08:50   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av hannahgamlem

Hvist su spiser så masse fet mat som vi gjør med denne atkinson kuren og du ikke er inne i ketose så kan det virke motsatt av det det skal. Slik at om man får litt for masse slik at du ikke er i denne ketosen så begynner du å legge på deg. Og dette fettet som du spiser legger seg på hoftene, stemmer det ?

Du Hanna, du Hanna - hva du kan spørre Hvor får du dette fra ?
For det første så MÅ du lese boka eller de linkene du har fått tidligere som ligger inne på lavkarbo ressurser. Spesielt kapittelet om MISOPPFATNINGER rundt Atkins.

For det andre så heter det ATKINS, ikke Atkinson eller noe annet.

Du har allerede fått svar her, legger litt til jeg....

Ulex har forsåvidt rett, MEN
på Atkins spiser du ikke "masse fet mat" når du "ikke er i ketose". For hvis du følger reglene og spiser det BOKA sier du skal spise NÅR du skal spise det (følger vedvarende stigen), så spiser du fetere mat når du er i ketose. Som Ulex sier går du ikke ut av ketose før rundt 40-50 karber. Etterhvert som du legger til mer karbohydrater vil du automatisk innta mindre fett .... om du følger boka. Følger du BOKA vil du IKKE legge på deg !!

De første 14 dagene spiser du 20 karber pr dag og kommer i ketose. Du forblir altså i ketose til du kommer opp i 40-50 karber pr dag.

Lise har også rett i at fett legger seg på magen sidebena , - men hvor fettet legger seg om du IKKE følger reglene er også individuelt fra person til person. Noen får det på rumpa, noen på lårene, noen på magen, noen på armer/overkropp - og faktisk noen få på leggene..... Jeg er faktisk av dem som IKKE får det på mage eller hofter, men på overarmer og lår. FOR en kombinasjon, hva ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no