Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-08, 15:11   #1
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

hvorfor er det ikke så lurt å ha veie dag på mandag mener dere?

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 15:21   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor er det bedre å ha veie dag f.eks fredag?

Man pleier kanskje å skeie litt ut i helgen, så da er det kjekt å ta det før det og etter at man har hatt tid til å reparere litt?

Uansett så bør det være samme når du har veiedag.. Poenget er å ikke veie seg så ofte.. Det er jo da man ser forskjellene ordentlig. Men hvis man absolutt skal veie seg en gang i uken, så er nok fredag en bra dag.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 15:24   #3
Risten
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Øst-Finnmark
Alder: 63
Innlegg: 76
Risten har en fantastisk aura rundt segRisten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hvorfor er det bedre å ha veie dag f.eks fredag?

Det kan være lurt å ha veidag på mandag og. For da må du ta deg sammen i helgen også og kan ikke utsette det til uken.

Men vi er alle forskjellige og må finne det som passer oss best.

__________________
[url="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wZQkZRv/"]
[color=#000000][/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
Risten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE. Trur æ Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 16:06   #4
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

veier hver dag jeg

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 17:32   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

veier hver dag jeg

Det er en dårlig løsning for de fleste. Det er så lett å henge seg opp i ting som egentlig ikke trenger å regnes med da.

Hvilken dag som passer best er individuelt. Så når en har funnet dagen som passer best for en, så kan en melde seg inn i en klubb som har den dagen (møte opp i tråden), eller starte en ny tråd hvis det ikke er for den dagen, så henger nok flere seg på.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 17:44   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

For de som ikke klarer å la være å veie seg hundre ganger i uka er det kanskje lurest å bruke den dagen man vanligvis er lavest (om man er "flink" i uka?). Jeg er forøvrig ikke mot hyppig veiing, så lenge man bruker det til å forstå hvordan kroppen funker! Om man ikke skjønner hvorfor man går 2-3 kg opp og ned i løpet av mnd og blir helt oppskjørta over at den gjør det, så er det best å bare veie en gang i uka!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 07-04-08, 17:49   #7
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Jeg har hatt veiedag på mandager, det gir heller en piff til å unngå de lille ekstra fristelsene i helgene. Blir jo å lure seg selv om man tillater seg ekstra kos i helgen, bare fordi det er lenger til veiedagen.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 10:28   #8
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg har hatt veiedag på mandager, det gir heller en piff til å unngå de lille ekstra fristelsene i helgene. Blir jo å lure seg selv om man tillater seg ekstra kos i helgen, bare fordi det er lenger til veiedagen.

Akkurat sånn har jeg valgt å gjøre det også.

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 14:08   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Min kropp kommer i helge-modus uansett hva og hvordan jeg spiser og resulterer med 1-3 kilo opp. Mulig fordi jeg ikke er så aktiv i helgene eller at jeg spiser uregelmessig. Har ingen aning hva dat kan være. Men jeg får mest boost av å veie meg på fredager for da har jeg vært superflink i ukedagene før veiedagen og hvis jeg da har gått ned på fredagen vil man i vert fall IKKE ødelegge nedgangen med ekstra snaks i helga!!!!

Litt sånn jeg tenker.

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 21:31   #10
Isis29
Juniormedlem
 
Isis29 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Fjell
Innlegg: 36
Isis29 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Jeg for min del veier meg hver søndag for den dagen er jeg iallfall heme! Tror ikke det spiller noen rolle hvilken dag en velger så lenge en holder seg til samme dag hver uke så får en jo med seg vekttap eller oppgang uansett. Har noenganger veid meg midt i uken og da kan jeg gjerned bli super skuffet for jeg har gått opp, eller bli happy da jeg har gått ned, men bruker bare søndagen som virkelig vekt!

Isis29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Strikt LCHF Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 22:36   #11
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag?

Jeg har prøvd å ha veiedag på omtrent alle dagene tror jeg
Fredag har jeg faktisk funnet ut (for meg) at det er den verste dagen, mens mandag er den beste så er den jeg holder meg til nå og har hatt fast lenge.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett Ziggy Optimal Ernæring 139 16-11-13 11:33
Tror du det finnes engler? mofe Generell diskusjon 302 20-08-07 08:09
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no