Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kunstig sukker ... Hva kan jeg bruke?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-03-11, 00:27   #1
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Kunstig sukker ... Hva kan jeg bruke?

Jeg er nokså ny i dette med lav karbo og strever litt med finne ut av dette med alternativ til sukker

Har prøvd med Sukrin i kaker og på grøt, men det smaker kaldt og det liker ingen her hjemme hos meg.

Så har jeg kjøpt Splenda men ikke brukt det enda da jeg ikke aner hvor mye en skal ha i forhold til vanlig sukker.

Noen tips om hvilke sukker som er best til grøt og kaker? og hvilke mengdeforhold i forhold til sukker?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:04   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kunstig sukker

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

Noen tips om hvilke sukker som er best til grøt og kaker? og hvilke mengdeforhold i forhold til sukker?

Det jeg, og flere meg, synes blir best er å blande
Litt Splenda og Sukrin sammen fungerer greit synes jeg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:20   #3
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kunstig sukker

men jeg aner ikke hvilke mengde forhold jeg skal bruke når jeg bruker f.eks Splenda? så vidt jeg har forstått så er det veldig søtt og en skal bruke mye mindre av dette enn f.eks Sukrin?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:33   #4
Hønemari
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 23
Hønemari er på en erverdig vei

Sv: Kunstig sukker

Hei, jeg har ingen erfaring med søtningsstoffer da jeg er helt fersk på lavkarbo. Men prøvde meg på en oppskrift i boka "Bakeglede uten sukker" som inneholdt sukrin istf. vanlig sukker. Den kaka var ikke spiselig, den var ikke søt nok, og samtidig smakte forferdelig kunstig av sukrin. Åssen greier dere den bitre smaken av disse søtningsstoffene? Tenkte å prøve meg på iskrem med sukrin, men er redd det blir pyton også.

Hønemari er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, alt som smaker namnam. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:38   #5
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kunstig sukker

Opprinnelig lagt inn av Hønemari, her.

Hei, jeg har ingen erfaring med søtningsstoffer da jeg er helt fersk på lavkarbo. Men prøvde meg på en oppskrift i boka "Bakeglede uten sukker" som inneholdt sukrin istf. vanlig sukker. Den kaka var ikke spiselig, den var ikke søt nok, og samtidig smakte forferdelig kunstig av sukrin. Åssen greier dere den bitre smaken av disse søtningsstoffene? Tenkte å prøve meg på iskrem med sukrin, men er redd det blir pyton også.

Alt som er kaldt er det ok å bruke sukrin (syns jeg da) varme kaker etc bruker jeg kun splenda,eller så blander jeg stevia og sukrin....Ingen som liker den kalde smaken på sukrin her heller,men jeg bruker den i iskrem og youghurt . Man må bruke mere når man baker med sukrin,for den er vel bare 70 % så søt som sukker,mens stevia er vel 300 ganger søtere enn sukker

Man må neste bare prøve seg fram

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:40   #6
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kunstig sukker

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

men jeg aner ikke hvilke mengde forhold jeg skal bruke når jeg bruker f.eks Splenda? så vidt jeg har forstått så er det veldig søtt og en skal bruke mye mindre av dette enn f.eks Sukrin?

Det står på boksen hvor mye du skal bruke i forhold til sukker,skal sjekke boksen min nå......jeg har bare svensk hermesetas og der står det 5 gram tilsvarer 50 gram sukker. trur det er ganske likt med splenda

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:52   #7
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: Kunstig sukker

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

men jeg aner ikke hvilke mengde forhold jeg skal bruke når jeg bruker f.eks Splenda? så vidt jeg har forstått så er det veldig søtt og en skal bruke mye mindre av dette enn f.eks Sukrin?

Du bruker ca like mye, bruker du vanligvis 1 teskje sukker bruker du en 1 teskje splenda. Splenda er mye lettere, 1 kg sukker tar omtrent like mye plass som 100 gram splenda.

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:54   #8
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kunstig sukker

Opprinnelig lagt inn av krod, her.

Du bruker ca like mye, bruker du vanligvis 1 teskje sukker bruker du en 1 teskje splenda. Splenda er mye lettere, 1 kg sukker tar omtrent like mye plass som 100 gram splenda.

aha, den var jo veldig grei. Tusen takk!

er det noen som har erfaring med andre typer søtningstoff som er godt å bake med?

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - kunstig sukker og ketostix Corporem Lavkarbo generelt 11 13-07-09 12:01
Sukker vs kunstig søtning Mercudia Spørsmål og svar 4 12-07-09 22:47
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Solbærsirup med kunstig sukker? elian Lavkarbo generelt 16 26-08-04 22:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no