Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Prøvere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-11, 02:09   #251
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Lykke til

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 20-08-11, 10:06   #252
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Takk, alle sammen

Bøtt, det nærmer seg UL jo! Og kvalmen går jo mest sannsynlig over i disse dager

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:21   #253
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

såååååå spennende som ruger lykke til.
skal selv til sammtale i Porsgrunn den 12 september å er kjempe spent. timen er kl 09.00 på morgenen å vi har ca 2,5 times kjøretur. så det blit tidlig opp den dagen ja. hehe

hva kan man forvente på den første sammtalen med klinikken?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 15:21   #254
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

såååååå spennende som ruger lykke til.
skal selv til sammtale i Porsgrunn den 12 september å er kjempe spent. timen er kl 09.00 på morgenen å vi har ca 2,5 times kjøretur. så det blit tidlig opp den dagen ja. hehe

hva kan man forvente på den første sammtalen med klinikken?

Takk Vi har også et stykke til klinikken, 2,5 timers kjøring + 30 min fergetur, så det har blitt noen tidliger morninger ja Men det går for en god sak da

På vår forsamtale ville legen vite om sykdommer og vektproblemer i familiene våre, svangerskap og fødsler til min mor, min sykehistorie og mine sykluser, hvor lenge vi hadde prøvd å bli gravide. Så foretok han en gyn.undersøkelse på meg og gubben måtte avgi sperm som også ble skjekket. Når legen hadde sjekket sædkvaliteten fikk vi vite hvor mange levende og gode nok svømmere han hadde og dermed den kalkulerte muligheten vår for å lykkes. Hele samtalen inkl undersøkelsene varte i en times tid.

Dette var iallefall det forsamtalen inneholdt for vår del, antal det er mye av det samme rundt omkring. Lykke til!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:00   #255
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

takk for info, greit å vite litt om hva som skjer liksom

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:01   #256
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

hvor lang tid tok det fra forsamtalen å til første insett?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:37   #257
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Har nettopp fått vite at to av mine veninner som har prøvd lenge har blitt gradvide i løpet av sommeren!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 18:30   #258
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

hvor lang tid tok det fra forsamtalen å til første insett?

Vi var til forsamtale i 26. juni, uttak av egg i 14. september og innsetting 16. september. I mellomtiden holdte jeg på med medikamentregime - hormonpiller, så nesespray og til slutt sprøyter. Men det tar som regel mye lengre tid på offentlige sykehus. Rekvisisjonen fra fastlegen ble sendt til privat klinikk og offentlig sykehus samtidig (slik at vi kunne velge der vi kom til første) og jeg var gravid FØR vi hadde fått time til forsamtale på sykehuset! Så man kan trygt si at det går mye raskere hvis man går privat. Men det er jo mye dyrere også da....

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 18:31   #259
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har nettopp fått vite at to av mine veninner som har prøvd lenge har blitt gradvide i løpet av sommeren!

Så bra!!!

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:33   #260
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har nettopp fått vite at to av mine veninner som har prøvd lenge har blitt gradvide i løpet av sommeren!

Så koselig! Jeg blir glad for alle slitere som blir gravide!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:29   #261
mizzim
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Vennesla
Innlegg: 149
mizzim er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

har selv fått vite på lørdag at ei vennine skal igjennom prøverør selv nå å ei vennine av henne igjen å skal. plutselig ikke så alene.

ja det tar tid offentlig, men vi har jo fått time til forsamtale, henvisningen er jo sendt for lenge siden, vi skal nå inn til klinikken den 12 september, fra da, hvor lang tid tar det før man begynner med medesiner osv?

mizzim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 21:32   #262
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.129
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Har nettopp fått vite at to av mine veninner som har prøvd lenge har blitt gradvide i løpet av sommeren!


Åhh så koselig!

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 22:19   #263
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av mizzim, her.

har selv fått vite på lørdag at ei vennine skal igjennom prøverør selv nå å ei vennine av henne igjen å skal. plutselig ikke så alene.

ja det tar tid offentlig, men vi har jo fått time til forsamtale, henvisningen er jo sendt for lenge siden, vi skal nå inn til klinikken den 12 september, fra da, hvor lang tid tar det før man begynner med medesiner osv?

Jeg begynte første menstruasjonsdag, det tror jeg er ganske vanlig for de fleste. Men det varierer jo hvilket regime man følger da. Noen har ustabil syklus og må feks ta p-piller eller andre hormonpiller i et par måneder for å få syklusen stabil, SÅ kan man begynne på nedregulering med nesespray og sprøyter. Men det er veldig forskjellig altså! Forresten varer nedreguleringen med spray i 14 dager og sprøytene troooor jeg varer i et par-tre uker

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:20   #264
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Hm...lurer på om jeg snart får EL jeg. Kjenner noen tegn til det som jeg ikke har kjent før lavkarbo. Og så bare to uker etter mens? Kan jeg være så heldig at kroppen begynner å normalisere seg????? Vi prøver og prøver mens vi venter og venter (på oppstart IVF)

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:42   #265
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Så spennende, Oktober! Har du noen EL-tester liggende?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 09:56   #266
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Vær obs på at EL kan være vondt hvis du ikke har hatt det før. Selv var jeg sengeliggende et par ganger fordi jeg ikke klarte å rette meg opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:02   #267
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Auch, det hørtes skikkelig ubehagelig ut, Carisma!

Jeg pleier å få litt stikkinger på sidene, kjennes omtrent ut som luftsmerter

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 10:06   #268
Cho
Støttemedlem
 
Cho sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 18.129
Cho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastiskCho er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Så spennende,oktober!

__________________
Cho er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingenting Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 15:12   #269
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei

Sv: Prøvere

Nei, det var det jeg ikke hadde liggende. Har brukt sånn comp som man må ta over tid. Men ømme pupper, stikking i livmora og mer slim er vel klare og positive tegn? Håper det ihvertfall, så får vi se om et par uker

__________________



Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:05   #270
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

De testene er aldri på plass når man trenger dem
Høres veldig bra ut, det du beskriver! Dette blir en spennende syklus!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:36   #271
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Sukk. Kunne ønske jeg kunne joine her.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:44   #272
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Sukk. Kunne ønske jeg kunne joine her.

Du må gjerne bli med for vår del

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:46   #273
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Prøvere

Det er så mye om og men og ting i veien Snart så..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:04   #274
dakota
Medlem
 
dakota sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: I vest
Innlegg: 135
dakota er ny på veien

Sv: Prøvere

Enda en oppdatering. Fikk mensen forrige torsdag og gikk på en smell. Testet på mandag (denne uken) og den var positiv... (Grunnnen til at testen kan bli positiv selv etter en SA er at idet eggene fester seg, starter produksjon av et graviditetshormon som vil slå ut i urinen. Dette hormonet kan vises i urinen i inntil 14 dager etter SA.)

Så jeg ble beordret til å ta blodprøve mandag og idag (onsdag) for å se om det er stigning i HCG-nivået. Er nivået synkende, er jeg ikke gravid. Er det stigende, er jeg gravid. Får vite det imorgen. I mitt hode er jeg ikke gravid. Har hatt åpne kraner siden fredag og da skal det MYE til at jeg er gravid. Men skal bli godt å få det bekreftet imorgen så jeg kan gå videre, slik det er nå er jeg i et vakuum av tanker og følelser og jeg begynner å bli sliten av det. Imorgen....

__________________
dakota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 20:19   #275
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Prøvere

Krysser fingrene for hcg-dobling, Dakota!
Store klemmer til deg!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no