Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg skal øke litt på karbene..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-06, 11:41   #1
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Jeg skal øke litt på karbene..

Har gått på ketolyse nå i 2 mnd. og trives godt, tror jeg kunne levd i ketose uten vansker resten av livet... men det skal jeg ikke Saken er at det går så treigt på vekta, det har i praksis ikke skjedd noe på 6 uker - litt opp og litt ned bare. Ser jo forsåvidt at kroppen "minsker," men skulle gjerne hatt litt fortgang. Jeg gjør alt helt etter boka, ligger i underkant av 15 karber om dagen. Jeg har bestemt meg etter å ha lest litt her inne for å øke mengden karber til rundt 20 sunne om dagen, samt øke trimmen noe. Skal gi beskjed om hvordan det går!!!

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 13:50   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Det var en god ide !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 14:49   #3
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Har vel deg å "takke" Nille for at jeg kom på denne ideen. Tenkte det kunne være av interesse for andre som står på stedet hvil hvordan dette virker.

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-06, 18:08   #4
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

hei:0)

ja det er nok kansje ikke så dumt....

kansje jeg også skulle prøve å øke bittelitt,,,,,går jo rimelig sakte detta her gitt...

lykke til :0)

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 10:29   #5
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Veiedag: Etter 5 dager med økt inntak av karber, til ca. 20 om dagen, viser vekta faktisk 1 kilo ned fra forrige uke... Så gjenstår det å se om det er tilfeldig. De 5 ekstra har stort sett gått til bær og grønnsaker, en og annen rugsprø.

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 10:53   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Så bra.. Da trives nok kroppen din med 20 karber heller enn 15. Lykke til videre og avgi en rapport om hvordan det går.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 11:58   #7
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

fant ut etter endel prøving frem og tilbake at vekta mi stoppet opp fordi jeg rett og slett spiste for mye.Den prosentvise fordelingen mellom fett, prot og karbs var perfekt balansert, men det totale inntaket av kcal ble for mye. Før lå jeg på 2300 kcal i døgnet, og stod i ro. De to siste ukene reduserte jeg til ca 16-1800 kcal, og har gått ned ca 0,5 pr uke. Men balansen er fremdeles 75%fett, 20% prot. og 5% karbs, og jeg er i ketose. Det funker for meg i alle fall.Nå ligger jeg snart på 79 kg blank. Jeg er strålende fornøyd!

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 12-05-06, 12:18   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Min kjære Raptor er på rett vei.. Godt jobba!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 00:00   #9
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Opprinnelig lagt inn av raptor

fant ut etter endel prøving frem og tilbake at vekta mi stoppet opp fordi jeg rett og slett spiste for mye.Den prosentvise fordelingen mellom fett, prot og karbs var perfekt balansert, men det totale inntaket av kcal ble for mye. Før lå jeg på 2300 kcal i døgnet, og stod i ro. De to siste ukene reduserte jeg til ca 16-1800 kcal, og har gått ned ca 0,5 pr uke. Men balansen er fremdeles 75%fett, 20% prot. og 5% karbs, og jeg er i ketose. Det funker for meg i alle fall.Nå ligger jeg snart på 79 kg blank. Jeg er strålende fornøyd!

Jeg har tenkt å prøve å begrense meg litt selv, drar seg fort på egentlig unødvendige kalorier.... litt olje her og litt majones eller fløte der Godt smaker det i alle fall Går du inn på fitday og registrerer der eller tar du det i hodet?

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 08:36   #10
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Prøver å regne sånn sirka i i hode\kalkulator. Blir ikke noe presis, men det funker i alle fall. Har nok kutta noe ned på fløteskvettene og rømmen. Bruker det fremdeles, men begrenser.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 13-05-06, 13:15   #11
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Jeg hadde håpet at jeg kunne slippe å drive med intens telling i forbindelse med maten. Fikk nok av det på Grete Roede Hvis jeg sørger for at ca. 1000 av mine ca. 1700 kalorier kommer fra fett.. er det nogenlunde korrekt?

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 14:06   #12
manikken
Medlem
 
manikken sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: østlandet
Innlegg: 150
manikken er ny på veien

Sv: Jeg skal øke litt på karbene..

Halloen Etter ca. 2 1/2 uke med litt mer karber og en del mer trening er vektnedgangen på 1 1/2 kilo Sliter som f.. med å komme under 75 kilo, presterer å bli forbanna på selve vekta - konspirasjon Det fine er at jeg trives godt med selve kuren, så jeg får være tålmodig Ellers tok jeg meg en boks Pepsi Max her om dagen: For det første smakte det ikke godt, for det andre ble jeg kjempesulten.. pussig følelse etter disse 11 ukene... Sikkert flere som har erfart dette.

__________________

start: 28.nov 2008

manikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no