Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor lenge på Ketolysekuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-12-09, 13:58   #1
Slegg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 48
Slegg er på en erverdig vei

Hvor lenge på Ketolysekuren?

Jeg har gått på ketolysekuren et par måneder i fjor sommer, og opplevde gode resultater Siden den gang har jeg gått opp igjen, noe som gjør at jeg må starte på igjen på nyåret.

Jeg lurer på om det er noen som ikke slutter på kuren, men som bruker den som livsstilsendring? (set at torkild anbefaler den i maks 6 mnd, men har inntrykk av at noen bare fortsetter).

Og er det noen som har kjøpt boken Etter Ketolysekuren? Hvilket kosthold er det som anbefales der? Ligner det på Fedon?

Takker for svar

Slegg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: x Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 14:24   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Mange her som lever ketogent i år etter år!
Dersom man er frisk, har fine blodprøver og ønsker det, er det ikke noe i veien for å bruke ketolyse som livsstil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 17:44   #3
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Samme her. Har levd etter ketolyse/Atkins i 2 år og alle blodprøver var og er fine. Lykke til :-)

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 17:50   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Jeg fulgte ketolyse i 7-8 mnd, og angrer på at jeg ikke fortsatte til jeg hadde holdt vekta en stund. Jeg gikk over til lavkarbo, men det siste halve året har jeg stappet i meg det som jeg fikk lyst på. Ikke bare vises det på vekta, men på magen, humøret og formen generelt. Kroppen min liker ikke karber, og denne gangen er det ikke bare for å miste kilo jeg er igang igjen.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:15   #5
Vannmann
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 48
Innlegg: 52
Vannmann er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Hei. Gikk på ketolyse i 3 mnd, gikk deretter over til en blanding av "etter slankekuren" og Fedon. Spiser egetlig bare mer frukt og grønnsaker, samt litt lavkarbobrød innimellom. Er kjempefornøyd med byttet, har fortsatt en god vektnedgang etter omleggingen. Syntes 3 mnd på kur var lenge nok.

Vannmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo mer enn Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-12-09, 19:18   #6
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Jeg fulgte kuren i 1 år og det gikk greit det. Men jeg ble ganske lei da.... Nå er det ett år siden jeg sluttet og er klar for ny start.

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 09:33   #7
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av anneca, her.

Jeg fulgte kuren i 1 år og det gikk greit det. Men jeg ble ganske lei da.... Nå er det ett år siden jeg sluttet og er klar for ny start.

Samme som jeg gjorde, ketolyse ca 1 år(ned 20kg), 1år pause(holdt vekten) Og har holdt på nå i 2-3mnd(bare 1kg ned:/)

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 18:05   #8
Gleden
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 3
Gleden er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Samme som jeg gjorde, ketolyse ca 1 år(ned 20kg), 1år pause(holdt vekten) Og har holdt på nå i 2-3mnd(bare 1kg ned:/)

Så bra at du har holdt vekten!! Hvordan gjorde du det?
Tenker at det kan være en utfordring å legge om til annenkost, når man er vant til sååå mye deilig smør fløte og lignende!

Gleden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 18:20   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Jeg har holdt på i 13 mnd nå of har tatt av 30 kilo. Jeg tenker ikke å slutte - har fremdeles 10-15 kilo å få bort.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:39   #10
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Noen av dere sier at dere har fortsatt på ketolysekuren i lang tid. Vil det si at dere er i ketose hele tiden da? Sikkert litt utskeielser innimellom, vil jeg tro da, men sånn generelt i ketose? Jeg har mest lyst til å fortsette sånn jeg og, har gått ned 20 kg, og har 4-5 kg igjen til mål. Liker så godt denne måten å spise på, så dersom det ikke er "farlig" vil jeg gjerne fortsette

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:46   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Jeg har vært i ketose mer eller mindre i 3 år snart

Standhaftig og tro mot kuren når jeg skulle ned i vekt.

Vedlikeholdet har vært med samme maten som på ketolyse. Rett og slett fordi maten er god, kroppen trives best da

Men jeg har ikke vært så nøye f.eks. viss jeg skal spise borte.
Hverdagen er jo den viktigste, at den er "rein" for å si det sånn

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 00:33   #12
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor lenge på Ketolysekuren?

Jeg har holdt meg i ketose hele tiden ja - men kun små avbrudd (17.mai, konfirmasjon). Har hatt "utskeiinger" - men kun på en eller to dager om gangen - og etter utskeielsene har det vært rett tilbake til ketolyse....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor lenge kan jeg være på ketolysekuren? Nattesjel Ketolysekuren 1 23-11-09 18:28
Hvor lenge? Tonemi Mer enn 30 kg overvekt 8 12-08-09 19:25
Hvor lenge kan man stagnere? fagremøy79 Mer enn 30 kg overvekt 11 12-06-09 15:04
Hvor lenge viser... touran Ketolysekuren 0 27-05-07 19:07
Hvor lenge? stinasol Spørsmål og svar 20 25-02-07 00:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no