Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Belønning

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-10, 21:53   #26
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Belønning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, jeg går bare i underbuksa . Høhø. Det går mest i skjørt og kjoler, ja.

Nei, kanskje du liker å gå i shorts liksom?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:33   #27
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Belønning

Jada, har noen belønninger ved hver 5.kg, jeg. Må ha det for å klare å holde fokus, tror jeg..

5kg - Da skal jeg til frisøren og klippe meg + stripe håret mitt. Har ikke vært hos frisøren på over 2år.

10kg - Da skal jeg kjøpe meg en keramisk krølltang som jeg har sååå lyst på

15kg - Da skal jeg kjøpe meg kjolen jeg prøvde på BYoung i dag. Den passet nå siden det er onesize, men den vil bli veldig mye finere når jeg veier 15kg mindre Problemet er vel at jeg muligens må kjøpe den allerede nå snart fordi den er på vei til å selges ut ifølge butikken...

Nå har jo ikke jeg satt opp mål ned til matchvekt enda, siden jeg tar for i år først, også tar jeg for meg neste år på resten. Men når jeg veier max 70-75kg (må se an hvordan kroppen min faktisk ser ut i 75kg, kan hende jeg ikke bør gå ned mer da), så skal jeg dra på SPA for første gang i mitt liv.

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 11:07   #28
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønning

Hadde ikke direkte mål og delmål, jeg hadde en vekt jeg håpet på å nå, som jeg ikke trodde jeg kom til å nå, og så på vei nedover unnet jeg meg forskjellige ting....Så etter 10 kg kjøpte jeg meg nye treningsklær, og etter 20 kg så for jeg til fotograf for å ta bilder :-) Trodde egentlig ikke jeg skulle klare hverken 10 eller 20 kg når jeg startet, så det er jo egentlig den største bonusen!! Klarer jeg siste målet nå tror jeg jeg unner meg en tur til utlandet en weekend med shopping eller noe annet gøy:-)

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 11:20   #29
Kanel_i_kursiv
Medlem
 
Kanel_i_kursiv sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Vest-Agder
Innlegg: 131
Kanel_i_kursiv er på en erverdig vei

Sv: Belønning

Jeg prøver å ikke operere så mye med belønninger som med planer jeg "må" gå ned i vekt for å være klar til.
For eksempel dykkerlappen i Mai, og å nå toppen på Kilimanjaro i Januar 2013. Er en del forskjellige mål i mellom.
Dette er ting jeg har skikkelig lyst til, men som kroppen min akkurat nå gjør det vanskelig for meg å gjøre, så gode motivasjoner!

Jeg belønner meg heller litt når jeg begynner å miste motivasjonen jeg. Kjøper meg nye treningsDVDer for eksempel, for å gi meg selv en kickstart :-)

__________________
Kanel_i_kursiv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:13   #30
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Belønning

Jeg belønnet meg selv med en stabel Kelvin Klein-jeans, skjorter, undertøy +++ i USA før jul. Gikk amok og tømte omtrent butikken. Har alltid siklet etter klær fra KK, men det har vært dårlig med str 36/38 i de butikkene . Nå er jeg nede i str 29/30, og nyter virkelig å kunne handle hvor som helst. Bare det er belønning nok i seg selv.

Gøy at du skulle nevne Kilimanjaro, Kanel. Jeg og brodern har det som felles mål i løpet av 2-3 år (han kunne nok småjogget opp og ned i morgen uten problemer). Så mitt delmål nummer 1 var å gå ned i vekt. Delmål nummer 2 er å komme i god nok form (der er jeg ikke ennå). Vi har til og med laget budsjett og sjekket alle detaljer. Det kommer faktisk ikke på mer enn ca 40 laken på hver for reise, opphold, sherpaer, trekking permit osv., så det er helt overkommelig prismessig. Stå på, så kan du henge deg med

Dykkerlappen tok jeg sammen med min sønn for et par år siden, mens jeg var på toppen vektmessig. Skikkelig stolt av de bildene nå, kan du tro.. Utrolig at jeg ikke ble offer for hai eller lignende. Var en skikkelig godbit på den tiden


Sist redigert av Chunky : 26-02-10 kl 16:33.
  Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:43   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg belønnet meg selv med en stabel Kelvin Klein-jeans, skjorter, undertøy +++ i USA før jul. Gikk amok og tømte omtrent butikken. Har alltid siklet etter klær fra KK, men det har vært dårlig med str 36/38 i de butikkene .

Ikke for å være en neatpick, altså (eller jo, forresten ), men det høres ut som du ble lurt til å kjøpe en made in China-knock off, høhø. Sist jeg sjekket skrev godeste Calvin navnet sitt med 'c' og 'a' . Eller er det et annet merke jeg ikke har hørt om, kanskje? I så fall; my apoligies!

Sist jeg kjøpe meg en olabuksa var vel i nittifire, tror jeg. Da klarte jeg å presse meg inn i en Levis 501 i str 36 ... . Siden det har jeg knapt turt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 16:52   #32
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Belønning

Bugger! Trodde aldri du skulle ta meg i en typo, så mye som jeg redigerer og redigerer Men jeg avslørte vel grundig at jeg er mer inne i fysikkens verden enn Jan Thomas-universet. Men jeg liker altså Calvin Klein.

Ellers så er jo fabrikkutsalg i USA en genial oppfinnelse. Reiser over med stor og tom koffert neste lørdag


Sist redigert av Chunky : 26-02-10 kl 16:57.
  Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 17:04   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Hoho! Endelig! Jeg har tross alt vært korrekturleser i årevis .
Trenduniverset er vel heller ikke den grunnen jeg står tryggest på, men jeg brukte CK one-parfymen gjennom store deler av nittitallet, originalt nok! Så den c-en og k-en står ganske sterkt i min bevissthet .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 11:46   #34
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Belønning

Belønning ja, det skal en ha!

Jeg skal til syden OG på storbyferie I syden skal jeg bli brun og fin, før vi stikker avgårde til storbyen for å shoppe klær!

Så det er en bra motivasjon for meg

  Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 20:26   #35
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Belønning

hørtes ut som flotte belønninger, Val!

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:25   #36
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Belønning

Hehe ja! Så nå er det fullt kjør

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:35   #37
kubiskisk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2
kubiskisk er på en erverdig vei

Sv: Belønning

Jeg har kjøpt meg en Porsche. Klarer jeg ikke å holde vekta etter å ha gått ned så selges leketøyet. Målet for et par år siden var å slutte å røyke og å komme meg ned i vekt og jeg er på god vei.

kubiskisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 18:39   #38
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Jeg har veldig lyst til å unne meg noe når jeg kommer under 80 igjen, men da føler jeg nesten det er like greit å vente til jeg er ferdig. Får se, kanskje det blir en spabehandling rett etter påske? Bor rett ved svenskegrensa, og ved et alpinanlegg over grensa har de gode priser på spa

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 16:49   #39
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Belønning

Jeg kom på andre ting jeg skal gjøre også. Massasje, og så skal jeg kjøpe meg fint undertøy. Ikke sånn billig crap som sitter dårlig (som jeg bruker nå) men sånn skikkeig fint! Og kanskje en ny bikini...men det får bli neste sommer, blir ikke så fin innen denne sommeren.

  Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:49   #40
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Jeg må forresten definitivt kjøpe meg nytt undertøy. Jeg begynner å få sæggetruser

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 17:55   #41
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønning

Er enig i at det er belønning nok å gå ned i vekt, som flere skriver. Men jeg har noen materielle belønninger også, for å forsterke og for å ha som motivasjon. Det er en omtrentlig liste, da..

5 kg ned: Treningstopp og nye musikk cd'er. Har allerede kjøpt

10 kg ned: Nytt treningstøy og Ipod shuffle (den lille nusselige - perfekt til trening)

15 kg ned: Nye jeans og kanskje ny pulsklokke ?

20 kg ned: Nytt treningstøy

Mål nådd (ca 24 kg): Når jeg har holdt målvekten i noen måneder (ca 6 mnd) skal jeg ta en ordentlig handlerunde og kjøpe nye klær hmmm kanskje et godt påskudd for en utenlandstur?

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 20:55   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg må forresten definitivt kjøpe meg nytt undertøy. Jeg begynner å få sæggetruser

Haha, samme her! Om jeg trekker inn pusten mens jeg står i undikken så er det stor fare for at de med ett ligger rundt anklene.
Jeg har gitt opp å vente til jeg er ferdigslanket med å kjøpe nye underbukser, altså. Men i mellomtida, når jeg har vært blakk har jeg faktisk sydd inn en del av dem

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 07:15   #43
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Belønning

Jeg har i grunnen bare 2,2 kilo igjen til min jeans-belonning. Men jeg lurer på om jeg skal flytte denne fra 8 til ca 10 kilo. Da blir det heller nye klær til 17 mai etter min plan

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:19   #44
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Belønning

For meg er det belønning nok at helsen blir bedre. Det er det som holder meg i gang, men den aller største motivasjonen min nå er at jeg ønsker å bli gravid. Så når tankene min går i retning av usunt godteri, tenker jeg på alt jeg må forårsake dersom jeg sprekker - som det å få et eget barn. Jeg har pcos og er ikke særllig fruktbar med høy vekt og dårlig kosthold.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:38   #45
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Belønning

Denne gangen har jeg ikke selv satt opp noen belønninger, men har sagt til mannen min at jeg ønsker at han kan finne på noe for meg når jeg når 10kg. Det er nå 1,5kg til. Kanskje det blir en treningsrunde på SATS.... (ikke helt det jeg kunne tenke meg som belønning, men men)

Kjenner jeg han rett, så har han glemt det. Men da er det bare å sende ham en påminnelse.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:14   #46
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Belønning

Mine delmål/belønninger:

5 kg: Nytt lekkert undertøy
10 kg: Ny bukse
15 kg: Fotografbilder

(disse målene er basert på dagens vekt..har falt litt av den der oppdateringa på tickeren, men er back in the game no)

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 13:16   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Det hadde jeg nesten glemt, fordi det medfører en god slump penger. Men jeg har liksom som belønning å gi meg selv en enorm tattis når jeg når målvekta (vil dekke hele venstre overarm og litt av skuldra ). Så vi får nå se, da, på skatteoppgjøret .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 14:25   #48
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Belønning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det hadde jeg nesten glemt, fordi det medfører en god slump penger. Men jeg har liksom som belønning å gi meg selv en enorm tattis når jeg når målvekta (vil dekke hele venstre overarm og litt av skuldra ). Så vi får nå se, da, på skatteoppgjøret .

Det skal jeg gjøre UANSETT vekt *hihi*

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 15:40   #49
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Belønning

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Det skal jeg gjøre UANSETT vekt *hihi*

Det kommer nok jeg til å gjøre også, for det er noe jeg har ønsket meg så lenge!
Det at jeg måtte vente til jeg nådde idealvekta mi var vel mer det at det økonomisk sett var så usannsynlig, og så lenge som jeg sto stille, så var det liksom like greit. Men nå som det går såpass radigt nedover igjen, så må jeg nok begynne å skrape sammen .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 18:31   #50
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: Belønning

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Må først skje noe før jeg kan få belønning..... *grrrr*

Det er nok slik det foregår , men å planlegge en belønning krever ikke det samme.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Gulrot / belønning til meg sjæl :-) Spungeworthy Generell diskusjon 4 01-03-07 23:41
Hva er din belønning når du når ditt mål? Bamseline Lavkarbo generelt 19 03-03-05 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no