Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp, jeg STINKER!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-10, 19:21   #1
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Hjelp, jeg STINKER!

Jeg startet å spise lavkarbo på mandag og fikk utslag på sticksen i går. Det var temmelig mørke-lilla, så det var ikke tvil.
MEN i dag stinker jeg. Hele meg stinker. Jeg kan ikke klø meg på nesen uten å brekke meg av lukta av mine egne hender.
Vanskelig å beskrive lukta, men det er litt metall-lukt.

Det hjelper ikke å dusje heller. Jeg føler meg skitten og syntes det var ekkelt å gå på butikken i dag. Livredd for at noen skulle komme nær meg og kjenne stanken.

Noen andre som har opplevd dette? Noen råd sånn at jeg tør å vise meg ute blant folk igjen?

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 19:32   #2
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Er så ny i dette at jeg kan sikkert ikke hjelpe stort, men jeg svetta mye de første dagene. Dusja konstant Men drikker du nok?

  Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 19:34   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Det er rett og slett ketosen som gjør at du stinker!

For de som får det sånn, går det som regel fort over! Det som hjelper best er nok å drikke masse vann! Og kun spise naturlig, ren mat!

Egentlig skal du jo være glad for at all "gammel dritt" forlater kroppen, men det er ikke morro mens det står på!

Det gir seg nok snart!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 19:41   #4
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Når man drikker for lite vann kan du tenke deg hva du svetter ut da? hehe!
Tenk på dem som bare drikker kaffe, ikke god svettelukt på dem!

Jeg lukter skjeldent svette Men har merket at jeg har fått dårlig ånde på ketolyse:P

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 20:03   #5
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Takk for svar

Godt å høre at det går over, for dette er rett og slett pinlig.

Jeg spiser kun naturlig, ren mat. Lever stort sett på egg og grønnsaker. Men jeg drikker VELDIG mye pepsi max. Jeg klarer ikke å kutte ut det akkurat nå, men har håp om å klare det når jeg har vent meg til denne måten å spise på.

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 20:28   #6
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Begrens det bare da

Drikk mest vann!!!! 1-3 liter om dagen!!

vann hjelper på!

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 20:34   #7
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Hei!
Hadde selv problemer i begynnelsen med å kutte ut Cola Zero - løsningen min ble å sørge for at jeg kun fikk CZ i tillegg til alt det vannet jeg burde få i meg. Altså drakk jeg først endel vann før jeg tillot meg selv å drikke av brusen.
Jeg drikker 0,5 liter vann til hvert måltid (fyller flasken når jeg skal spise og drikker jevnt til neste måltid. Slik vet jeg at jeg uansett får i meg nok vann) og noe mer innimellom hvis jeg er tørst.

Det fungerte bra for meg i alle fall, og slik fikk jeg gradvis mindre behov for CZ også. Til slutt var det ikke noe problem å kutte ut brusen i det hele tatt

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 20:43   #8
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

PS:
Eh, jeg glemte å si at jeg er helt enig med både Kitt og Matgud - det er ketosen som gjør det, og de fleste opplever at det går over etter noen dager. Vann hjelper

Jeg luktet seriøst mannesvette bare en times tid etter at jeg kom ut av dusjen. Endte med å over-drikke - drakk sikkert 2-3 liter mer enn nødvendig i noen dager. Sprang frem og tilbake mellom toalettet som en tosk, men det gikk over!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 09:39   #9
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Jeg har enda et spørsmål til dere kloke mennesker. Er det normalt å være SÅ sulten? Jeg spiser nesten ingen ting til vanlig, men i det siste har jeg vært sulten hele tiden og spist som en hest. Jeg kommer ikke til å ta av noen verdens ting dersom jeg fortsetter å spise sånne mengder.

Går denne sulten over?

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 09:48   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Opprinnelig lagt inn av u-no-hoo, her.

Er det normalt å være SÅ sulten? Jeg spiser nesten ingen ting til vanlig, men i det siste har jeg vært sulten hele tiden og spist som en hest. Jeg kommer ikke til å ta av noen verdens ting dersom jeg fortsetter å spise sånne mengder.

Er du sikker på at du egentlig spiser så mye, annet enn når du sammenligner med "nesten ingen ting"? For om du vanligvis spiser for lite, driver nok kroppen din og jobber seg ut av sparebluss-modus - det kan godt hende at du trenger mer mat enn du tror for å at kroppen skal ha energi til å gi fra seg kiloene. Uten at jeg vet hvor mye du mener, selvfølgelig.

Ellers erfarer de fleste etter den første omleggingsperioden at fettrik mat metter bedre og lenger enn karbohydratrik mat - så evt plagsom sult kan du nok regne med at forsvinner etter forholdsvis kort tid.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 10:00   #11
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Når jeg sier nesten ingen ting, så betyr det sånn ca 1 måltid i døgnet. Kroppen har gått på sparebluss lenge og det har ført til at jeg har lagt på meg hvert gram jeg har puttet inn i munnen.
Fram til nå har jeg opplevd sultføle veldig sjelden.
Den største grunnen til at jeg har startet med denne spisemåten er at jeg ønsker å få et normalt forhold til mat og på en måte som er bra for kroppen.

Men jeg regnet ikke med å bli så utrolig sulten. Jeg starter dagen med å spise 5 egg og fortsatt er så sulten at jeg kunne ha spist 5 til. Avsluttet dagen i går med å spise over 200g kjøttdeig med ost. Og nå sitter jeg her og er så sulten at jeg har smerter i magen.
Er dette vanlig???

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 10:40   #12
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Prøv å ha litt mer fett i frokosten, av typen bacon eller en lavkarbo-holdig pølse. Når jeg spiser en halv pakke bacon + 1-2 egg merker jeg at det metter leeeenge, og jeg er vant til å spise mye. Men selvfølgelig, vi er alle forskjellige. Er du sulten, så spis!

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 11:56   #13
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Hjelp, jeg STINKER!!

Tror ikke du behøver å bekymre deg over mengden du spiser. Jeg ble mye mer sulten etter at jeg begynte på lavkarbo, og spiser nok dobbelt så mye nå som det jeg pleide å gjøre, og vekten raser nedover.

Har prøvd å spise mange små måltider, og 2-3 store, men med samme resultat.. Like sulten uansett.

Vekten går nedover bare jeg ikke overspiser. Da stopper vektnedgangen. Men matlysten dabber av etter noen dager hvis jeg får i meg for mye mat. Klarer ikke å spise mye hvis jeg er stappmett. Så kroppen regulerer tydeligvis dette selv

Jeg tror det er hva vi spiser som betyr noe, og ikke hvor mye...

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 15:29   #14
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg STINKER!

Ikke tenk så mye på mengden mat i forhold til det å gå ned - bare spis når du er sulten, og spis deg mett. Stopp å spise når du ikke er sulten lengre, så er alt som det skal være. Så enkelt er det. Det er noe av det beste med ketolysekuren for min del - at kroppen etter hvert blir så utrolig flink til å styre sultfølelsen og matinntaket selv!

Jeg spiser hver gang jeg er sulten, og spiser så mye jeg føler at jeg trenger for å bli mett. Og jeg raser nedover i vekt, selv om det kan bli mye mat noen ganger!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 17:29   #15
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg STINKER!

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Ikke tenk så mye på mengden mat i forhold til det å gå ned - bare spis når du er sulten, og spis deg mett. Stopp å spise når du ikke er sulten lengre, så er alt som det skal være. Så enkelt er det. Det er noe av det beste med ketolysekuren for min del - at kroppen etter hvert blir så utrolig flink til å styre sultfølelsen og matinntaket selv!

Godt sagt, det er en av de viktigste punktene i denne livsstilen! Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Lær deg å skille mellom det å være fysen og faktisk sult! Blir du fysen på noe, hiv innpå noen paranøtter, en avocado (med litt kaviar, tunfisk eller reker), eller noe annet proppfullt av godt, mettende fett.

Hva lukten angår.. Opplever denne metalliske stanken når jeg får høyt blodsukker (har diabetes type 1) og den er ikke behagelig. En trøst er at lukten kommer innenfra, ikke utenfra, altså aceton utskilt fra blodet via lungene dine. Noe kommer også ut med svetten, men for meg som alltid har vært plaget av å lukte død hest en time etter jeg dusjer er ikke forskjellen den helt store og Sterilan roll-on hjelper plenty. For åndens del er det lite som hjelper annet enn SB12 morgen og kveld, samt selvfølgelig nok vann. Mer vann betyr mer tissing, som betyr at mer aceton (ketoner) forsvinner den veien heller enn gjennom ånden og svetten.

Ellers kan det vel være greit å ta på seg godt med varme klær og ta seg en lett kardiotrening? Jeg svetter i allefall som en gris så fort jeg så mye som ser at det er sol ute, og å få svettet skikkelig ut på trening en gang i blandt ser ut til å hjelpe (og det er kjempesunt da man blir kvitt masse avfallsstoffer!).

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:12   #16
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, jeg STINKER!

Tusen takk for svar, alle sammen.

Jeg skal ta rådet om å trene og få ut masse svette. Skal gjøre det nå med det samme, faktisk

Og så fortsetter jeg bare å spise. Gikk på vekta i dag og da var jeg like tung som da jeg startet for ei uke siden.
Håper dette er bare for at jeg har mye mat i magen i dag og at jeg har forbrent litt fett likevel. Veiedagen er ikke før i morgen, så jeg er spent på resultatet.

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:43   #17
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Hjelp, jeg STINKER!

Opprinnelig lagt inn av u-no-hoo, her.

Tusen takk for svar, alle sammen.

Jeg skal ta rådet om å trene og få ut masse svette. Skal gjøre det nå med det samme, faktisk

Og så fortsetter jeg bare å spise. Gikk på vekta i dag og da var jeg like tung som da jeg startet for ei uke siden.
Håper dette er bare for at jeg har mye mat i magen i dag og at jeg har forbrent litt fett likevel. Veiedagen er ikke før i morgen, så jeg er spent på resultatet.

Det aller greieste er å veie seg på morgenen, slik at maten ikke påvirker så mye. Jeg må alltid tisse om morgenen, så jeg passer på å kvitte meg med vannet først ;D

Om du veier deg i morgen og ikke har gått ned så mye, så ikke bry deg så mye om det! For noen tar det lengre tid før kroppen slipper vannet, av forskjellige grunner. Bare hold ut, så tar det seg opp etter hvert!

Lykke til

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 22:11   #18
Kisha
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Snåsa
Alder: 40
Innlegg: 21
Kisha er ny på veien

Sv: Hjelp, jeg STINKER!

Husk at det også må proteiner til for at man skal kunne gå ned. Noen ganger kjenner ikke jeg helt forskjell på sult og tørst. Hvis jeg får sultfølelse så kan jeg drikke et glass vann og kjenne at kroppen vil ha mer, da tømmer jeg på til tørsten er slukket. Da kjenner jeg ikke suget lenger..ikke før jeg blir sulten. Er det mat kroppen vil ha så hjelper ikke vannet noe særlig.

Kisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02
Jeg stinker. Hjelp Poteta Spørsmål og svar 2 18-09-09 13:32
Stinker tynner ... søt uten sukker Trening 13 29-05-08 08:02
Jeg stinker! annemerete Ketolysekuren 2 19-03-07 19:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no