Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kulde

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-07, 13:55   #1
tnutt
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 164
tnutt er på en erverdig vei

Kulde

Ute er det kulde og snøstorm på denne tiden, og da tenkte jeg å foreslå en mulig måte å bidra til mer fettforbrenning.

Er det slik at hvis man holder seg ute i kulde mer så forbrenner man mer fett?

Kan det være slik at det å holde seg ute i kulde virker på kroppen på samme måte som en joggetur, slik at man eventuelt brenner mer fett også etter at man har kommet inn i varmen?

Har innetemperatur noe å si for fettforbrenning?

tnutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, dr Lutz Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 14:01   #2
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Kulde

Er usikker på dette, men er det ikke kalorier som forsvinner? Den går vel ikke rett på fettlagret?

Har lest at en av grunnene til at vi blir feitere er at inne temraturen er perfekt, ikke for varm eller kald(noe som gjør at kroppen må jobbe)

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:28   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Kulde

Når det gjelder kulde, så fryser jeg altså konstant. Etter at jeg begynte på lavkarbo, og kulda satt inn, så har jeg hatt det ganske fælt sånn frysemessig sett...
Og jeg som alltid har vært skikkelig varm!
Kan jo ha noe med det å gjøre at jeg har mistet endel isolasjon(fett) eller hva?
Noen andre som har det slik?

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:42   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kulde

Kulde har nok ikke noen særlig effekt på å forbrenne fett... Kroppen lagrer fett i underhuden for å beskytte seg mot kulda, så jeg vil tro det nesten har motsatt effekt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 15:46   #5
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Kulde

Effekten er motsatt om bar hud utsettes (ofte) for kulde. Da vil det lagres mere fett og vokse mere hår på det området.

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 16:01   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kulde

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Når det gjelder kulde, så fryser jeg altså konstant. Etter at jeg begynte på lavkarbo, og kulda satt inn, så har jeg hatt det ganske fælt sånn frysemessig sett...
Og jeg som alltid har vært skikkelig varm!
Kan jo ha noe med det å gjøre at jeg har mistet endel isolasjon(fett) eller hva?
Noen andre som har det slik?


Jeg har og frøset en del i etter kulda satte inn nå ja..Tar liksom så innmari LANG tid før jeg får varmen i kroppen!...
Men jeg røyker da.....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:19   #7
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Kulde

Hei. Jeg fryser så innmari nå. Er i slutten av uke to på på ketolyse. Spiste mye uvant grillmat igår, og drakk et LITE glass tørr hvitvin igår og fredag og en lavkarboøl igår. (Stor feiring med venner) Tror ikke jeg spiste noe annet ulovlig - hvilket er stort til meg å være. Satt lenge i varm badestamp ute i går kveld, og fikk vondt i magen og sprutdiare. -Og frøs. la meg inatt med to store dyner over meg, og lesta på føttene. Idag bare fryser jeg, og føler meg uvel. Er det normalt????

reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-07, 20:23   #8
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Kulde

Opprinnelig lagt inn av reidun50, her.

Hei. Jeg fryser så innmari nå. Er i slutten av uke to på på ketolyse. Spiste mye uvant grillmat igår, og drakk et LITE glass tørr hvitvin igår og fredag og en lavkarboøl igår. (Stor feiring med venner) Tror ikke jeg spiste noe annet ulovlig - hvilket er stort til meg å være. Satt lenge i varm badestamp ute i går kveld, og fikk vondt i magen og sprutdiare. -Og frøs. la meg inatt med to store dyner over meg, og lesta på føttene. Idag bare fryser jeg, og føler meg uvel. Er det normalt????

Du kan ikke ha blitt syk da?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no