Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-03-08, 07:39   #1
MokkMokk
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 49
Innlegg: 107
MokkMokk er ny på veien
Angry

Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

***

__________________


Sist redigert av MokkMokk : 26-03-10 kl 11:54.
MokkMokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 08:41   #2
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Åh, fy F!

Hei, mange reagerer akkurat slik på maltitol. Maltitol er ikke kunstig søtning, men det ser ut til at mange ikke tåler det likevel. Bør nok holde deg unna Cavalier i fremtiden du!

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 10:50   #3
Santa Sofia
Medlem
 
Santa Sofia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 58
Innlegg: 391
Santa Sofia har en fantastisk aura rundt segSanta Sofia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

[quote=MokkMokk;

Sjokkisen var god den, men ikke så god at jeg risikerer dette her igjen. Blæh. [/quote]

Jeg har også lignende erfaring, men det virker ikke som om det går helt inn hos meg! Jeg har gått på samme smellen flere ganger nå, men jeg har i alle fall sluttet å spise maltitolsøtet sjokolade før jeg skal ut av huset! Så jeg har kanskje lært litt likevel...

__________________
Santa Sofias journal




Start: februar 2008
omstart: 25.01. 2010
Santa Sofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starter rolig med moderat lavkarbo etter å ha forsøkt og feilet med ketolyse to ganger! Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 11:22   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Maltitol er helt naturlig, men mange reagerer veldig på det, med magesmerter og diaré. Jeg reagerer som deg, og kan ikke spise det. Kanskje 2-3 biter men jeg holder meg helt unna. Grusomme fødselssmerter, aldri mer!

Det finnes sjokolader søtet med Lakitol (feks. Stella Premium), som er et annet naturlig søtstoff, og mange reagerer mildere på dette søtstoffet. Jeg tåler dette mye bedre enn maltitol-søtet godteri.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:46   #5
neitakktilsukker
Juniormedlem
 
neitakktilsukker sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: tønsberg
Innlegg: 37
neitakktilsukker er på en erverdig vei

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

ja hiver meg på denne. spiste sjokolade med malitol på hytta.... med ute do........ det var morrro kan du tro...... så da er sjokolade lystene helt borte!!!!!!

neitakktilsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: slank med ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 20:49   #6
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Jeg har lagd cocosasjokkis med cavalier. Ikke kjent noe ubehag. Er en av de heldige jeg da. Har spist flere av de

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:00   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

bare en ting...kroppen venner seg til maltitolen også..men bør begynne forsiktig og så kan man spise litt mer etterhvert..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 22-03-08, 21:15   #8
MokkMokk
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Alder: 49
Innlegg: 107
MokkMokk er ny på veien

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

bare en ting...kroppen venner seg til maltitolen også..men bør begynne forsiktig og så kan man spise litt mer etterhvert..

Jeg syns jeg var forsiktig, jeg da. Spiste jo ikke hele en gang.

__________________

MokkMokk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins-ish Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 00:29   #9
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Jeg syns jeg var forsiktig, jeg da. Spiste jo ikke hele en gang.

nei hehe mente ikke at du har så mye sjanser til å unngå en uheldig virkning men at ettervert som du får i deg maltitolen så venner kroppen seg til det.. maltitol er forøvrig kjempe sundt for tennene,og er helt naturlig..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 01:04   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

bare en ting...kroppen venner seg til maltitolen også..men bør begynne forsiktig og så kan man spise litt mer etterhvert..

Hmmm ... for meg var det helt motsatt husker jeg ... Kunne spise en hel sjokkis i starten, senere gikk det ikke ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 07:37   #11
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Cavalier fungerte fint som avføringsmiddel her også, så jeg klarer meg nok uten...

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 09:53   #12
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

..... Det finnes sjokolader søtet med Lakitol (feks. Stella Premium), som er et annet naturlig søtstoff, og mange reagerer mildere på dette søtstoffet. Jeg tåler dette mye bedre enn maltitol-søtet godteri.

noterer - "lakitol" og "Stella Premium"
må jo testes en gang

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 10:42   #13
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

Sitat:

Cavalier fungerte fint som avføringsmiddel her også, så jeg klarer meg nok uten...

Krmt, krmt.. for mange på lavkarbo er jo det en god ting..

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 23-03-08, 11:48   #14
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Åh, fy F! (Cavalier sjokolade med maltitol)

uff...holder meg til en liten bit mørk sjokkis om kvelden ja...tåler du atkins barer da?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 00:54
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no