Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny med Skaldeman diett

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-07, 14:09   #1
AndreasB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 48
Innlegg: 2
AndreasB er på en erverdig vei
Question

Ny med Skaldeman diett

Hei alle sammen

Jeg har kjøpt meg boken "Spis deg ned i vekt" i dag, og ønsker å komme i gang så fort som mulig. Har selvfølgelig ikke rukket å lese hele, men tror at jeg har fått med meg at det er slankekjøttkakene man bør komme i gang med først. Stemmer det? ( 30 kilo for mye )

Hilsen Andreas

AndreasB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:40   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ny med Skaldeman diett

Hei, og velkommen!

Etter min mening har du gjort et fornuftig valg ved å gå for Skaldemans metode. Den er enkel å følge, du behøver ikke veie og telle, og den er effektiv når du har flere ti-talls kilo å ta av.

Uansett må du begynne med å lese boken grundig (hopp over kapittelet spesielt rettet mot kvinner). Marker gjerne med gul "markerpenn" de delene som du oppfatter som viktige, slik at du lett kan gå tilbake og lese essensielle ting på nytt.

Når du har lest boken grundig, finner du ut at det slett ikke er "slankekjøttkakene man bør komme i gang med først."

Jeg begynte med Skaldeman-kost i august i fjor, og fulgte ekstremvarianten (uten grønnsaker) slavisk frem til jul - da hadde jeg gått ned 18 kilo og var halvveis i vektreduksjonen min. Da begynte jeg å spise noe grønnsaker, og etter det har vekten fortsatt nedover - om enn i et mye langsommere tempo.

NB! Les spesielt nøye det Skaldeman skriver om de første 2-3 ukene etter kostommlegging, slik at du er forberedt på noen dager hvor du er sløv og matt.

Lykke til, og kom tilbake med spørsmål når du har lest boken, det er en god del her på forumet som følger Skaldemans kostholdsfilosofi.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 15:51   #3
AndreasB
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 48
Innlegg: 2
AndreasB er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Hei Kula

Takker for kjapp tilbakemelding. Det er godt å høre at det funker, gratulerer forresten , med Skaldeman. Må nok bruke kvelden på å lese boka og lære meg prinsippene.

Hilsen Andreas

AndreasB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemans Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 16:35   #4
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Ny med Skaldeman diett

Lurer på om jeg skal gå over til Skaldeman jeg også... Føler at jeg presser i meg grønnsaker litt uvillig... Boken er på vei til meg as we speak

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 22:34   #5
kokoem
Juniormedlem
 
kokoem sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 11
kokoem er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Hei AndreasB.
Skal også begynne med skaldeman, har nettopp lest ferdig boka. Men blir nok ikke å begynne før mandag, da jeg skal ha en siste fest i helga før eksamene starter.
Det jeg er mest bekymret for er at variasjonen i kosten blir for liten. Du får ha lykke til

kokoem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 00:43   #6
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny med Skaldeman diett

Velkommen hit Andreas. Skaldeman funker for meg, spesielt siden jeg ikke er så glad i grønnsaker. Jeg prøvde ekstremvarianten med det resultat at jeg satt på ramma døgnet rundt, så nå spiser jeg litt salat til maten. Men vi reagerer alle forskjellig, så det er bare å prøve seg fram

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 19:10   #7
Mamseboms
Medlem
 
Mamseboms sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 49
Innlegg: 257
Mamseboms er ny på veien

Sv: Ny med Skaldeman diett

Jeg er også ganske ny på Skaldeman, så godt å se at det kommer flere til. Jeg har lest over 1/3 av boka, og tenkte ikke å ta den ekstreme varianten. Men pga påske, og opp og ned på vekta har jeg bestemt meg for å teste ut allikevel. Jeg ønsker jo selvsagt at det skal gå litt fort i starten, sånn at motivasjonen henger med meg.

Dagens måltider har feks vært til frokost, egg og bacon, til middag - kjøttdeig og til kvelds blir det biff. Har forstått det sånn at Skaldeman spiste mye kjøtt, både løvbiff, koteletter og disse slankekjøttkakene

Vet ikke helt hvor lenge jeg skal følge ekstreme varianten, men det kommer an på hvor lei jeg blir - og evt hvor fort vekta går nedover. Men jeg kjenner at jeg allerede drømmer om litt brokkoli eller salatblader til kjøttet, og litt creme fraiche å sånt. Så vi får se En vil jo selvsagt gå ned med disse ingrediensene også.. så det kommer jo an på hvor tålmodig man er

__________________



Mamseboms' Blogg
Mamseboms er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på en måte... Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 20:05   #8
Don Vito Corleone
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 128
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Gratulerer med å ha funnet veien til et bedre liv med Skaldeman

Gled deg til å lese boken, den er morsom, lærerik og etter å ha lest den vet du mye mer om ernæring og hvordan bli kvitt overvekt enn dagens leger / ernærings"eksperter" gjør.

Dagens meny for meg så slik ut forøvrig:
frokost: 2 avocado med fetaost
1/2 pakke bacon og 3 stekte egg

Middag: 1 stooor biff med Synneøve kryddersmør (hvitløk laget av fløte, salt og krydder av hvitløk)
et par avocado
stekt champignon

Og masse masse iskaldt vann

Og ja jeg er avocadoholiker :P

Lykke til !

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:12   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Ny med Skaldeman diett

Kul med pigga nykomlingar! Jag har inte varit inne här på länge, men jag blir så uppmuntrad när jag läser era inlägg. Jag ska börja göra stadiga besök här igen när jag väl är klar med mitt bokmanus. Det blir kanske bara en dag i veckan, men bättre det än ingenting.

Jag tycker också mycket om avocado och jag tål det ganska väl. Jag kan alltså gå ner i vikt även om jag äter en eller annan avocadohalva om dagen.Skulle jag äta samma mängd i morötter så skulle jag förmodligen gå upp. Avocado bromsar kanske en smula, men än sen? Det viktiga är inte att gå ner snabbt, det viktiga är att behålla viktminskningen!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 13:20   #10
berit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: trøndelag
Innlegg: 23
berit er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Håper Skaldeman leser dette;
Jeg har ikke gått ned 1 gram denne tiden jeg har vært på dietten,(fra 10 mars-07) Jeg har heller ikke spist potet, brød, pasta, sukker el.a. karbo. Jeg trener 3/u og er virkelig fortvilet nå. Det eneste som har gått ned er mitt kolesterol fra 6.5 til 6. Er denne kuren ikke fr for alle? har lavt stoffskifte som er under medisinering. Nå håper jeg på svar før jeg gir opp.

__________________
Berit
berit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:05   #11
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Jeg er også ny på Skaldeman Er det mange her på forumet som følger Skaldeman-"dietten" sånn totalt?

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-07, 21:24   #12
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Smile

Sv: Ny med Skaldeman diett

Jeg er også forholdsvis ny på Skaldemann og føler ikke at det går noe særlig ned , så nå prøver jeg meg på det han skriver i kapitlett for kvinner om å spise gulrot/ eple / mandarin på formidagen og kjøtt / omelett / tunfisk etc. på ettermidagen for å se hvordan det går , føles foreløpig bra ,,,,,, Er det noen som har prøvd dette og vill dele den erfaringen med meg

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 06:17   #13
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Hei kokkeline, jeg er ikke kommet til det kapitellet enda Men, hvor lenge har du gått på Skaldeman da?

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 19:03   #14
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Talking

Sv: Ny med Skaldeman diett

Hei igjen Har prøvd lavkarbo til og fra i flere versjoner , de siste årene har jeg prøvd alt , men ikke gått så mye ned og da gitt opp etterhvert dette er pga candida og matallergi . Nå har jeg fått en kur for candida`"n så begynte på ny frisk i januar.. Har pøvd litt forskjellig for å se hva som er best for meg og hva jeg kan gå ned i vekt på Har gått ned 8kg siden januar så det tar tid , men det går ned. føles greit med dette jeg prøver nå ,,,,,,,, klem fra meg PS jeg prøver å få en sånn som viser vekt nedgang men får den ikke hit kan noe forklare meg det ( på norsk da jeg ikke kan mye om data)

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 20:55   #15
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

Ja, sånn ticker mener du? Det fant jeg på en tråd her inne, en oppskrift som jeg fulgte. Og jeg trodde ikke jeg fikk det til, men plutselig var den der! Søk på ticker eller noe og se om du finner tråden! (Jeg synes det er så uoversiktelig her enda - skikkelig fersking )

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:06   #16
kokkeline
Medlem
 
kokkeline sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 65
Innlegg: 60
kokkeline er ny på veien
Red face

Sv: Ny med Skaldeman diett

Hei igjen skjønte ikke noe av de , må ha det helt inn m teskje fikk laget en ,men det var det å fløtten hit.. ER like fersk og driver på for å finne fram til ting som jeg har lest tidligere noen ganger glimter det til . Skjønner vell mere etterhvert ,,,,,,,,,,,, klem meg

kokkeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vekt operert, ,,,,,,,,, Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 22:11   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny med Skaldeman diett

Klipp ut alt, og da mener jeg ALT som står under bbcode. Pass på å få med nederste linja for den syns ikke i bildet, du må scrolle. den skal begynne med [ url ] og slutte med /URL]
Lim det inn under "endre signatur" under komtrollpanel

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 05:57   #18
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Ny med Skaldeman diett

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

Her var trådene jeg fikk til å lage ticker etter Lykke til!

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no