Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Helt ny her inne ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-07, 09:39   #1
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei

Helt ny her inne ...

Hei

Vil først og fremst takke for et flott forum

Så vil jeg si at jeg også har lest boka til Skaldemann. Har også begynt å legge om til dette kostholdet.

Jeg har i mange år slitt med vekta. Har gått ned 60 kg en gang før, på ca 10 grete roede kurs . Fikk mageplastikk....helt mislykka sådan, og holdt meg vel nede i vekta kanskje tre fire mnd, før 10 kilo sakte men sikkert krøp oppover igjen.. Blei så gravid med tvillinger ......30 kilo opp igjen, og de siste 20 har bare sneket seg på.
Prøvde ett grete Roede kurs, men der har de jo atter en gang forandret kuren, , til faktisk å spise mere brød....gikk ned kanskje 2 kilo på 8 uker, konstant sulten... og synes dette var fryktelig umotiverende.....

Så så jeg denne boka fra Skaldemann og tenkte, tja .. hvorfor ikke prøve. Jeg har jo ikke noe å tape.

Så jeg prøver virkelig. Har prøvet i en uke nå, søtsuget har gitt seg betraktelig, og jeg er mye mindre sulten enn før. Spiser, oksekjøtt, fet fisk, egg,svinekjøtt ( koteletter, stekeflesk osv,) reker, Avocado, smør, helfet ost, og bittelitt kremfløte i teen.

Vekta har hverken gått opp eller ned.

Prøver å spise variert, og ikke for mye mat , men akkurat passe. Prøver å bruke litt tid når jeg spiser.

Håper at det skjer noe innen 4 5- uker Så kanskje motivasjonen blir enda bedre.

Hilsen Prinsessa....

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 09:42   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Hei Prinsessa og velkommen hit!!

Dette klarer du!!!

Forumet er et supert samfunn!!!

Lykke til!!!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 11:23   #3
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Sv: Helt ny her inne....

Velkommen

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 11:29   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Hei og velkommen
Hvor lenge har du holdt på?
Kroppen trenger ofte litt tid på å justere seg, tømme karbolagrene (glukose) og å sette over til fettforbrenning! Og noen ganger vil den tviholde på det "gode" gamle brennstoffet, inntil den forstår at fett er et bedre brennstoff.
Skaldeman er etter hva jeg har hørt genialt for de som skal ta av mye!

Drikk masse vann, og lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 11:53   #5
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Velkommen hit Prinsessa!

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 13:54   #6
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei
Smile

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei og velkommen
Hvor lenge har du holdt på?
Kroppen trenger ofte litt tid på å justere seg, tømme karbolagrene (glukose) og å sette over til fettforbrenning! Og noen ganger vil den tviholde på det "gode" gamle brennstoffet, inntil den forstår at fett er et bedre brennstoff.
Skaldeman er etter hva jeg har hørt genialt for de som skal ta av mye!

Drikk masse vann, og lykke til!


Tusen takk for svar!
Jeg har ikke holdt på lenge med dette lavkarbo opplegget er helt i startfasen, så jeg regner med at jeg har noen harde uker foran meg når alle glukoselager er tømt...

Men det er virkelig en utfordring med å finne mat som ikke er sukret synes nå jeg da. Det er jo stivelse/ sukker i omtrent alt jeg finner, tilogmed den "kokte" skinka jeg kjøpte på butikken, der hadde de tilsatt druesukker av alle ting.. blei forbannet må jeg innrømme.

Skal ned ca 60 kilo for å nå målet mitt. Har klart det før, så jeg skal prøve å klare det igjen.

Jeg er vel det man kan kaller en klassisk jojo slanker....men nå er jeg bare så utrolig lei av det.

Vann... ja jeg prøver å drikke mye, men er ikke så flink... er glad i te.. så jeg får jo litt der...

Hilsen Prinsessa

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 14:22   #7
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Helt ny her inne....

velkommen og lykke til...

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 15:19   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av Prinsessa, her.

Tusen takk for svar!
Jeg har ikke holdt på lenge med dette lavkarbo opplegget er helt i startfasen, så jeg regner med at jeg har noen harde uker foran meg når alle glukoselager er tømt...

Men det er virkelig en utfordring med å finne mat som ikke er sukret synes nå jeg da. Det er jo stivelse/ sukker i omtrent alt jeg finner, tilogmed den "kokte" skinka jeg kjøpte på butikken, der hadde de tilsatt druesukker av alle ting.. blei forbannet må jeg innrømme.

Skal ned ca 60 kilo for å nå målet mitt. Har klart det før, så jeg skal prøve å klare det igjen.

Jeg er vel det man kan kaller en klassisk jojo slanker....men nå er jeg bare så utrolig lei av det.

Vann... ja jeg prøver å drikke mye, men er ikke så flink... er glad i te.. så jeg får jo litt der...

Hilsen Prinsessa

Det som er så fint med lavkarbodietter (synes i alle fall jeg) er at i motsetning til de fleste andre måter å slanke seg på, så holder du deg mett hele dagen, kroppen får aldri en sjanse til å bremse ned på forbrenninga på grunn av sult! Dette er en stoor fordel!
Det er vel grunnen til at så mange blir jojo-slankere, man er rett og slett ikke tilfreds på menyene som er i de klassiske diettene, og går lett tilbake til "gamle synder" etter endt mål.

Om du ser litt nøyere etter i butikkene, og kikker litt mer på de mer rene matvarene, så har du mye å velge mellom, du har egg, fisk (fileter og hele fisker), rent kjøtt (biff, koteletter, farse), de grønnsakene med minst mulig karbo (brokkoli, spinat, blomkål). Og så videre.

Jeg vet ikke hundre prosent hva Skaldeman anbefaler, men det er snakk om mest mulig rene produkter, som de jeg nevnte ovenfor, samt smør, fløte, rømme og ost. Og minst mulig grønt i starten. Det jeg vet.
Og seksti kilo er vel ikke langt unna det Skaldeman selv gikk ned, så da vet du jo at det funker! At man tror på det, mener jeg er essensiellt!
I starten kan det virke litt umulig å forstå hva man skal spise, men om du kikker litt rundt på oppskrifter her på forumet så kan du få masse inspirasjon av de herligste retter!
Når man stenger noen dører åpnes det nye

Når det gjelder te, så husk på at te med koffein er vanndrivende, og da må man drikke mer vann.
Jeg har alltid en vannflaske i veska, på skrivebordet, i kjøleskapet, på den måten går jeg aldri tom!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 23:12   #9
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny her inne....

Hei og velkommen hit! Ikke tenk for mye på vekta, men skaff deg målebånd. Selv om du ikke har gått ned, så kan det hende du har krympa!!!

Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 23:46   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Hei og velkommen hit! Ikke tenk for mye på vekta, men skaff deg målebånd. Selv om du ikke har gått ned, så kan det hende du har krympa!!!

Signerer der! Jeg måler meg kun! Har tynn beinbygning, og dårlig med muskler, dermed blir vekta veldig misvisende i forhold til hvor mye jeg skal ned.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:43   #11
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny her inne....

Prinsessa - ser att du spiser avokado... det skulle jeg nog vara lite forsiktig med det då det är en slags frukt och jag har hørt flere som har problem med avokado. I teet skulle jag ha en sked kokosolja (Cocosa virgin kjøpes på helsekosten). Har du prøvet skaldemanbiffene? De er kjempegode. Jag spiser Skaldeman og starter hver dag med 1/2 pkt bacon, 2 ägg m lite fløte, en kopp the m cocosa. Det håller mig mett fram til lunch og lenger..

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 10:54   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Er litt enig med monkey her, men samtidig så er avocado en frukt med modifikajsoner, vil jeg si, akkurat som tomat. Det inneholder langt mindre sukkerarter enn det man vanligvis tenker på som frukt; epler, appelsiner etc..
Men om du skal gå på Skaldeman så husk på at inntaket av vegetabilsk kost skal være begrenset, og når du begynner å nå målet kan du spise mer av den sorten for å bremse på vektnedgangen.
Skaldemans eneste restriksjon på grønnsaker om du ser stort på det, er rotfrukt, altså alt som vokser under jorden, eksempekvis poteter og gulerot.

Avocado er forresten en utmerket fettkilde. Men til og med på Atkins skal man begrense seg til max en halv avocado pr dag på induksjon (fase 1 av 4).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:09   #13
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Er litt enig med monkey her, men samtidig så er avocado en frukt med modifikajsoner, vil jeg si, akkurat som tomat. Det inneholder langt mindre sukkerarter enn det man vanligvis tenker på som frukt; epler, appelsiner etc..
Men om du skal gå på Skaldeman så husk på at inntaket av vegetabilsk kost skal være begrenset, og når du begynner å nå målet kan du spise mer av den sorten for å bremse på vektnedgangen.
Skaldemans eneste restriksjon på grønnsaker om du ser stort på det, er rotfrukt, altså alt som vokser under jorden, eksempekvis poteter og gulerot.

Avocado er forresten en utmerket fettkilde. Men til og med på Atkins skal man begrense seg til max en halv avocado pr dag på induksjon (fase 1 av 4).


Ok takk for tips om avocado..bare lurer...i følge denne tabellen er det jo ganske lite karbos ?? mye fett.. som ikke er bearbeidet slik som andre oljer osv?? Blir bare litt usikker.

Avocado

Calories in 100g of avocado
Calories
190.0kcal
Carbohydrate
1.9g
Protein
1.9g
Fat
19.5g
Fibre
3.4g
Alcohol
0.0g

Calories in an avocado pear (145g): 275kcal

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:13   #14
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av monkey, her.

Prinsessa - ser att du spiser avokado... det skulle jeg nog vara lite forsiktig med det då det är en slags frukt och jag har hørt flere som har problem med avokado. I teet skulle jag ha en sked kokosolja (Cocosa virgin kjøpes på helsekosten). Har du prøvet skaldemanbiffene? De er kjempegode. Jag spiser Skaldeman og starter hver dag med 1/2 pkt bacon, 2 ägg m lite fløte, en kopp the m cocosa. Det håller mig mett fram til lunch og lenger..


Hei, har ikke prøvet skaldemanbiffene..tenker du da på kjøttkakene?

Takk for tips

Hilsen Prinssessa

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:17   #15
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Hei og velkommen hit! Ikke tenk for mye på vekta, men skaff deg målebånd. Selv om du ikke har gått ned, så kan det hende du har krympa!!!


Målebånd er skaffet inn

Prøver ikke å fokuserer på vekta for mye. Går ut i fra en vekt jeg hadde ved juletider, så får jeg se hvor mye jeg har gått ned innen neste jul. Prøver å tenke langsiktig.

Veier godt over 100..og da mener jeg godt over... så det er en god del igjen før jeg når målet på rundt 65-70 kg. Er 168 cm...

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:23   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Ja, nå ble jeg litt usikker på det med avocado, sjekka litt rundt i trådene her, og Skaldeman selv sier visst ingenting om avocado annet enn at han spiser det i blant.

Jeg selv har såvidt gått inn i fase to på Atkins, og kan nå spise en hel om dagen.
På den annen side så er avocado svært mettende i forhold til annet vegatarisk for.
Sammen med en toeggsomelett til frokost blir jeg rimelit mett.
Men les litt mer i boka hans, du, så får du nok mer svar!

Men en ting å være obs på er at det finnes to typer. Den sunneste er heldigvis den som er vanglist.
Se opp for litt mindre avocadotyper med et mye mer glatt skall, og større sten.
Denne har visst en del mer karbo i seg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-07, 11:39   #17
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av Prinsessa, her.

Hei, har ikke prøvet skaldemanbiffene..tenker du da på kjøttkakene?

Takk for tips

Hilsen Prinssessa


Ja -jag minns inte vad de kallas i den norska boken - men kjøttkaker låter riktigt, de han gör när han äter "fakrir" dvs till frukost, lunch og middag. Det gjør ikke jeg, men gjør en stor sats og frys in. På de svenska forumen kallas de Bantarbiffar...
Tyvärr finns inte ren svinefarse å kjøpe i norske butikker, men jag brukar ta en tur til Strömstad emellanåt för å bunkre farse og bacon

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 12:07   #18
berit
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: trøndelag
Innlegg: 23
berit er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Hei, jeg er også helt ny 3dg erfaring. Synes det merkes på humør/psyke allerede, har ikke turt å veie/måle meg. Redd de psykiske virkn. å se elendigheita, men vet slik omtrent. Håper du også kjenner noen positive virkninger etterhvert. Jeg har lagt deg på vennelisten min og vil gjerne samarbeide med deg. ;-))

__________________
Berit
berit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 15:35   #19
tertit
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 73
Innlegg: 9
tertit er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

jeg har holdt på med lavkarbo og fett nå i snart ett år, har gått ned 20 av de 30 kg jeg ønsker å gå ned. Jeg syns dette forumet er alletiders fordi vi her kan treffe likesinnede. Andre "slankeforum" driver bare med lavkalori og snakker bare om "sprekkene" sine.... Her gir man gode råd og oppskrifter og real oppmuntring, det liker jeg! takk til dere alle sammen!

tertit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo med mye fett Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:43   #20
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Heisann

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne å svart

Går fortsatt på lavkarbo Og det virker! Sakte men sikkert går det nedover.

Jeg er så fornøyd. Er aldri sugen på sukker, og ikke så bjørnesulten som jeg bestandig var før. Spiser når jeg føler for det. Noen ganger er det bare 2 ganger om dagen, andre ganger er det tre. Drikker ikke lettbrus lengre, men forsøker å være flink å drikker kun vann og farris, og te med en dæsj fløte i.

Jeg bestemte meg for å begynne et "nytt liv" på julaften. Så før jeg begynte med lavkarbo, så gikk jeg ned 6 kg, på sultemegihjel megamasse karbo ikkenoefett greteroedeinspirert diett, så lestejeg om lavkarbo, og skaldermann, så tenkte jeg at jeg skuile prøve det, og nå har jeg jaggu gått ned snart 9 kilo til. Og da har jeg ikke vært sulten , jeg har ikke mistet masse hår( noe som jeg har gjort før), og jeg har rett og slett vært mye mere energirik!

Håper suksessen fortsetter!

Lykke til alle sammen
Hilsen Prinsessa

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...

Sist redigert av Prinsessa : 13-04-07 kl 11:10.
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:33   #21
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 39
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Helt ny her inne....

Så flott=)
Gratulerer så mye med å klare gå ned så mye=) Flinke deg alså..

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:30   #22
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Så supert, Prinsessa! Gratulerer kjempemasse

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 16:56   #23
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne....

Gratulerer kjempemasse

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:21   #24
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av Prinsessa, her.

Heisann

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne å svart

Går fortsatt på lavkarbo Og det virker! Sakte men sikkert går det nedover.

Jeg er så fornøyd. Er aldri sugen på sukker, og ikke så bjørnesulten som jeg bestandig var før. Spiser når jeg føler for det. Noen ganger er det bare 2 ganger om dagen, andre ganger er det tre. Drikker ikke lettbrus lengre, men forsøker å være flink å drikker kun vann og farris, og te med en dæsj fløte i.
(snip)

Härligt att läsa! Så ska man göra och så ska det kännas!

Jag har levt så här i fem år nu och inte vara hungrig en enda gång. För mig är det viktigt att inte vara hungrig. Jag sover djupt och jag vaknar pigg. Varje dag känns som ett nytt äventyr. Tänk att få uppleva detta när man fyllt 65!

Sten Sture
-Som nu måste dra mig tillbaka till mitt bokmanus. Vi ses igen i maj!

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-04-07, 09:25   #25
Prinsessa
Nytt Medlem
 
Prinsessa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9
Prinsessa er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman, her.

Härligt att läsa! Så ska man göra och så ska det kännas!

Jag har levt så här i fem år nu och inte vara hungrig en enda gång. För mig är det viktigt att inte vara hungrig. Jag sover djupt och jag vaknar pigg. Varje dag känns som ett nytt äventyr. Tänk att få uppleva detta när man fyllt 65!

Sten Sture
-Som nu måste dra mig tillbaka till mitt bokmanus. Vi ses igen i maj!

Tusen takk for svar! Det er virkelig en inspirasjon å ha lest boka di og hvor flink du har vært!

Jeg føler at jeg har kommet inn i en rytme nå. Spiser to kanskje tre måltider per dag, og føler at det holder for meg. Så lenge man tror på at dette går, og man står i mot karbohydratpresset, så går man ned i vekt, samma hva andre sier!!!

Hilsen Prinsessa

__________________




Ikke visste jeg at dagene som fløy forbi var livet...
Prinsessa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, skaldermann.etc Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt utrolig polvott Lavkarbo generelt 4 25-09-06 07:33
Mens vi er inne på Helsekost:-) Skorpia Generell diskusjon 9 28-04-04 13:13
aaargh se hva en person skrev om Atkins inne på slankenett Iset Atkins kosthold 7 05-03-04 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no