Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-12-12, 00:28   #17851
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du legger den inn fryst, og døra er lukket i seks dager er det ikke sikkert den tiner engang. Jeg ville ikke vært redd for å legge den sånn. Men ikke tin den først og legg inn igjen....

Det var i grunn dét jeg tenkte, å bare legge den inn i kjøleskapet rett fra fryseren før jeg reiser bort. Så det vil gå helt greit, tror du?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-12-12, 07:11   #17852
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var i grunn dét jeg tenkte, å bare legge den inn i kjøleskapet rett fra fryseren før jeg reiser bort. Så det vil gå helt greit, tror du?

Jer er sikker på at det vil ga helt fint, jeg!
Har ikke du nytt kjøleskap, liksom?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 11-12-12, 07:22   #17853
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jer er sikker på at det vil ga helt fint, jeg!
Har ikke du nytt kjøleskap, liksom?

Ok, men da kjører jeg på!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-12-12, 11:26   #17854
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

ikke morro.. tilbake pa jobb. 2 timer igjen og jeg far vondt i magen, og nar jeg gar pa do finner jeg blod i trusa. ene operasjonssaret er rett over musa.. skal jeg stikke innom lege pa vei hjem tro :/

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 12-12-12, 11:47   #17855
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

ikke morro.. tilbake pa jobb. 2 timer igjen og jeg far vondt i magen, og nar jeg gar pa do finner jeg blod i trusa. ene operasjonssaret er rett over musa.. skal jeg stikke innom lege pa vei hjem tro :/

Du skal ringe dit du ble operert eller til fastlegekontoret ditt og be om en vurdering, mener jeg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 12-12-12, 15:42   #17856
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

operasjonssåret ser helt flott ut og nesten grodd.. så blodet kom ikke derfra... så gudene vet hvorfra o_O

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 12-12-12, 16:45   #17857
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

operasjonssåret ser helt flott ut og nesten grodd.. så blodet kom ikke derfra... så gudene vet hvorfra o_O

Fra musa, vel

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 12-12-12, 17:42   #17858
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

går på psprøyte og jeg har ikke hatt noe blødning på lenge.. og blodet var helt "øverst" så det så ut som det hadde rent ned fra under bandasjen. jaja.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 12-12-12, 20:28   #17859
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvem i all verden er det som har lagt tre bilder av meg som Lucia i 1983 i postkassa? Har spurt flere, men det er ingen av dem...
Koselig å få, men litt dumt å ikke vite hvem jeg har fått dem av...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 14-12-12, 17:57   #17860
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Poden ringte nettopp litt småbekymret.
Han har mistet mye av følelsen under føttene. Dvs selve fotbladet som er i kontakt med gulvet, ikke fotbuen. Har har også mistet mye av følelsen i begge rompeballene og nå lurer hsn fælt på hva det kan være. Noen som har ideer? Kan det være dårlig blodsirkulasjon grunne mye sitting både på skolen og hjemme?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-12-12, 19:24   #17861
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Poden ringte nettopp litt småbekymret.
Han har mistet mye av følelsen under føttene. Dvs selve fotbladet som er i kontakt med gulvet, ikke fotbuen. Har har også mistet mye av følelsen i begge rompeballene og nå lurer hsn fælt på hva det kan være. Noen som har ideer? Kan det være dårlig blodsirkulasjon grunne mye sitting både på skolen og hjemme?

Har opplevd noe lignende og jeg hadde fått noen smånerver i klem. En omgang hos kiropraktor så var det fiksa. Men det kan selvfølgelig være noe helt annet, bør vel kanskje sjekkes profesjonelt om det ikke gir seg?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-12-12, 19:31   #17862
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Har opplevd noe lignende og jeg hadde fått noen smånerver i klem. En omgang hos kiropraktor så var det fiksa. Men det kan selvfølgelig være noe helt annet, bør vel kanskje sjekkes profesjonelt om det ikke gir seg?

Han skal til legen i løpet av kvelden. Han har før fått halve ansiktet lammet grunnet virus så jeg skjønner at han er bekymret.

Nerver i klem er noe jeg også har fundert på..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-12-12, 21:34   #17863
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Da har poden vært hos lege... Han sier det er ms-nervene som krangler så han skal utredes for ms....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-12-12, 22:16   #17864
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har poden vært hos lege... Han sier det er ms-nervene som krangler så han skal utredes for ms....

Og nå har han fått beskjed om å møte på nevrologisk i morgen tidlig....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-12-12, 08:42   #17865
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har poden vært hos lege... Han sier det er ms-nervene som krangler så han skal utredes for ms....

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og nå har han fått beskjed om å møte på nevrologisk i morgen tidlig....

Huff, det var ikke gode nyheter Kanutten
Både en god venn kamerat av oss og svigermor har ms, og det er virkelig noe skikkelig dritt

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-12-12, 09:49   #17866
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har poden vært hos lege... Han sier det er ms-nervene som krangler så han skal utredes for ms....

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og nå har han fått beskjed om å møte på nevrologisk i morgen tidlig....

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Huff, det var ikke gode nyheter Kanutten
Både en god venn kamerat av oss og svigermor har ms, og det er virkelig noe skikkelig dritt



For det første, godt han blir tatt på alvor og utredningen satt i gang så kjapt! Det er slett ikke vanlig!

For det andre, han skal bare utredes, han har ikke fått noen diagnose enda i det hele tatt. Symptomene kan være så mangt!

For det tredje, ms er en sykdom ingen vil ha, men man må huske på at kun en tredjedel blir skikkelig dårlige og pleietrengende. En tredjedel lever så og si helt normale liv uten at sykdommen blir merkbart verre og de symptomene de har er fullt ut til å leve med.
Så ingen grunn til å ta sorgene alt for mye på forskudd, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-12-12, 10:43   #17867
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.



For det første, godt han blir tatt på alvor og utredningen satt i gang så kjapt! Det er slett ikke vanlig!

For det andre, han skal bare utredes, han har ikke fått noen diagnose enda i det hele tatt. Symptomene kan være så mangt!

For det tredje, ms er en sykdom ingen vil ha, men man må huske på at kun en tredjedel blir skikkelig dårlige og pleietrengende. En tredjedel lever så og si helt normale liv uten at sykdommen blir merkbart verre og de symptomene de har er fullt ut til å leve med.
Så ingen grunn til å ta sorgene alt for mye på forskudd, altså!

Godt å høre at det faktisk går så bra med mange
Våre 2 er hardt rammet, og det er ikke noen dans på roser nei

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-12-12, 10:48   #17868
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Godt å høre at det faktisk går så bra med mange
Våre 2 er hardt rammet, og det er ikke noen dans på roser nei

Man hører liksom så sjelden om den tredjedelen som får funksjonshemninger som er til å leve med og den tredje delen som knapt nok merker noe til sykdommen. Det de fleste forbinder med ms er de som sitter pleietrengende i rullestol, men virkeligheten er heldigvis ikke sånn!
Har en bekjent som er i full jobb som brannmann mange år etter at han fikk diagnosen og hadde en tidligere nabo som døde svært ung pga ms, så det er langt mellom ytterlighetene!

Jeg har selv vært til utredning for ms- liknende symptomer over mange år(20 år faktisk) og fikk først i år diagnosen tynnfibernevropati, som betegnes som lillebror til ms. Samme sykdomsårsak, bare andre nerver som blir angrepet! Gir tildels samme symptomer, bare i svakere grad.
Det var godt å få et navn på ting. Faktisk kom det noe godt ut av at vi plutselig tilhørte Drammen sykehus og ikke Riksen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-12-12, 15:04   #17869
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusen takk alle sammen!

Da har vi vært en runde på sykehuset. Fikk ikke vite noenting. Skal tilbake på mandag morgen klokken 08:00.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-12-12, 15:05   #17870
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tusen takk alle sammen!

Da har vi vært en runde på sykehuset. Fikk ikke vite noenting. Skal tilbake på mandag morgen klokken 08:00.

til dere, håper det går bra!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-12-12, 15:23   #17871
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg har selv vært til utredning for ms- liknende symptomer over mange år(20 år faktisk) og fikk først i år diagnosen tynnfibernevropati, som betegnes som lillebror til ms. Samme sykdomsårsak, bare andre nerver som blir angrepet! Gir tildels samme symptomer, bare i svakere grad.
Det var godt å få et navn på ting. Faktisk kom det noe godt ut av at vi plutselig tilhørte Drammen sykehus og ikke Riksen!

Ah, interessant! Jeg er inni MS-utredningsmølla selv pga synsnervebetennelse og diverse, kjente ikke til tynnfibernevropati.

Forøvrig så måtte jeg vente et år på relevante undersøkelser etter at første åpenbare MS-markør dukka opp, så jeg synes det er flott at det går fortere hos andre!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 15-12-12, 15:36   #17872
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Ah, interessant! Jeg er inni MS-utredningsmølla selv pga synsnervebetennelse og diverse, kjente ikke til tynnfibernevropati.

Forøvrig så måtte jeg vente et år på relevante undersøkelser etter at første åpenbare MS-markør dukka opp, så jeg synes det er flott at det går fortere hos andre!

Jeg våknet en morgen etter 3 dager med høy feber med nedsatt følelse og kraft fra hårfestet til forsålene og ble etter hvert innlagt akutt på Riken påskeaften. Ble skrevet ut etter 2 uker med resept på engangskatetre(kunne ikke tisse selv) og en mulig ms- diagnose!
Senere ble det konkludert med hjerne- og ryggmargsbetennelse, men siden det ikke var heeeelt sikkert, har utredningen fortsatt, særlig etter at jeg fikk fibromyalgi for 10 år siden! Først denne våren fant en lege på nevrologen på Drammen ut at han skulle teste for tynnfibernevropati! Og det var det jeg hadde, ja! Og da fikk jeg plutselig innvilget 100% uførepenjon også, gitt! Den diagnosen svart på hvitt kunne ikke nav tulle seg bort i fra!

__________________

Sist redigert av Kitt : 15-12-12 kl 15:45.
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 16-12-12, 14:45   #17873
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har akkurat laget bounty etter denne oppskriften Nomnomnomnom.

Kunne tenkte meg at den var enda fuktigere inni, så da lurer jeg på om noen har noen gode forslag til hvordan jeg fikser det. Mere fløte kanskje ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 16-12-12, 22:31   #17874
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva i all verden skal jeg kjøpe til mamma til jul?!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-12-12, 22:37   #17875
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hva i all verden skal jeg kjøpe til mamma til jul?!

Lettere om du sier noe om prisklassen for julegaver i deres familie, og interesser/hobbier.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no