Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Ramlet ut av ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-07, 23:55   #1
sea4me
Juniormedlem
 
sea4me sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 59
Innlegg: 20
sea4me er på en erverdig vei

Ramlet ut av ketose

Hei,

Noen som kan hjelpe med råd.

For 1 1/2 uke siden ble det litt for mye karbo ifm et selskap. Ikke noe voldsomt, men tydeligvis mer enn jeg tålte og kun en kveld.

Etter dette har jeg ikke fått utslag på stix'en selv om jeg har kommet inn på den smale sti igjen.

En typisk dag for meg (som tidligere greit ville holdt meg i ketose) er som følger :
1 egg og 2-3 skiver bacon m/salat til frokost
en bolle med salat/ost/skinke til lunsj
stekt kjøtt/burger med blomkål og fløtesky til middag
omelett med ost/bacon og salat til kvelds
litt nøtter og lettbrus til tv snacks

Som sagt denne type diett og kanskje også med OE brød til lunsj ville greit holdt meg i ketose før, men tydeligvis ikke nå.

Jeg spiste også jordbær med fløte, peanøtter og litt annet med KH dann og vann før kollapsen min, men har kuttet dette nå.

Er jeg for utålmodig med å forvente at jeg kommer i ketose eller finnes det en annen forklaring ?

Vekta ser ut til å ligge nokså stabilt.

__________________

31.08.07 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 01.04.08 ????
sea4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins tror jeg Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 11:54   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ramlet ut av ketose

Du er nok i ketose, selv om den ikke er målbar eller viser på stix. Stix er kun en indikasjon, og forteller bare hva som skjer i urinen din.

Du kan prøve å kutte ut nøtter og lettbrus en uke eller to, for å se om stixen skifter farge. Om den gjør det, innfører du først lettbrus og ser om det skjer noen endring. Så en uke senere, nøtter. Slik finner du ut av om enten nøtter eller brus spiller inn.

Peanøtter bør du uansett ikke spise og fløte bør begrenses noe til du vet mer om hva som forårsaker manglende utslag.

Vær OBS på at mange er i ketose selv om det ikke vises på stix. Når du har vært i ketose en stund er det som om kroppen blir vant til ketosen og det viser ikke pås tix uansett hva du spiser/drikker.

Så lenge vekten beveger seg nedover og ikke oppover er det OK

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 18:28   #3
sea4me
Juniormedlem
 
sea4me sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 59
Innlegg: 20
sea4me er på en erverdig vei

Sv: Ramlet ut av ketose

Takk for svar Nille. Jeg får vel bare være tålmodig.

Er det noen andre som har erfaringer kunne jeg godt tenkt meg å høre om disse.

__________________

31.08.07 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 01.04.08 ????
sea4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins tror jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Ketoner uten ketose. Fjonken Spørsmål og svar 9 16-07-10 08:10
Ulikt utslag på ulike ketostix Lubbelura Ketolysekuren 7 06-04-09 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no