Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Hjelp! Kjeks?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-04-05, 17:39   #26
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av MHM

Ingen kjekstyper er NOE ok!

Og jeg skriver det med store, røde bokstaver (lært av Nille), for dette mener jeg noe så inn i hampen.

Kjeks er en salig cocktail av hvetemel, sukker og transfett. All kjeks inneholder disse ingrediensene i varierende grad. Mange tenker at en kjeks gjør ikke noe, for det er liksom så tørt og unnselig, men det er MYE bedre å gi barna i barnehagen melkesjokolade. Men hvem ville vel finne på det...? Det er fettet jeg er mest bekymret for. I industrien bruker de en type fett til baking som gjør at varene holder seg lenge. Hvor lenge kan en kjeks holde seg? Årevis? Og det er IKKE fordi de er vakuumpakket. Denne type fett synes også kroppen vår er toppers å lagre, fordi den er så stabil. Kroppen vil ha stabil energi til senere hungersnød e.l. Men det er en veldig usunn type fett å ha innabords. Og vi blir altså ikke kvitt den så lett.

Om kjeksen heter Gjende, Marie, Kornmo, Mummi, Havre eller Saltinas spiller ingen rolle. Kjeks er kjeks, og kjeks er farlig. Ikke på kort sikt, men å spise kjeks regelmessig vil jeg fraråde alle. Barna er jo også mye mer følsomme for blodsukkersvingninger enn hva vi voksne er. Hvis barnet i barnehagen veier 1/5 av hva foreldrene gjør, vil det si at mens barnet spiser én kjeks, blir det som at foreldrene spiser fem. Og det vil vel ingen voksne gjøre uten å merke det på blodsukkeret...

Hvorfor i heite huleste kan ikke personalet i barnehagen ta med ungene ut på tur og plukke bær, ha med noen nøtter og det er det! Eller skjære opp frukt og grønt og legge på fat? Og hvis det absolutt skal være korn; hva med Sesam Delikatesse knekkebrød med gulost?

Hvis ingen skjønner det: Jeg blir av slikt! De skal yte omsorg i barnehager - ikke feilernære de små!!!!!!

Det skriver jeg også under på,for jeg gjorde den store feil å spise noen cookies,på søndag.
Halsen klødde etterpå som gal,og jeg fikk utslett på beina,og utslettet bak knea er ikke borte enda

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 05-05-05, 23:07   #27
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Lise

Kanel e godt å ha i ja
..men ... brunost? ikke akkurat lavkarbo...

*Kremt*...
Joda. Sant det. Det er vel under 2 gram per skive, men det duger ikke likevel...
Men madamen er gravid, så da holder vi oss rundt 50 gram dagen, så da syns vi det er greit med noen få småutskeielser. Hun har tross alt stått imot alle "cravings" så langt, bortsett fra at vi spiste kun taco-mat i diverse former i tre uker her...

Men melding mottatt, og brunosten på vei ut.

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-05-05, 00:10   #28
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ingo

*Kremt*...
Joda. Sant det. Det er vel under 2 gram per skive, men det duger ikke likevel...
Men madamen er gravid, så da holder vi oss rundt 50 gram dagen, så da syns vi det er greit med noen få småutskeielser. Hun har tross alt stått imot alle "cravings" så langt, bortsett fra at vi spiste kun taco-mat i diverse former i tre uker her...

Men melding mottatt, og brunosten på vei ut.

Gratulerer med graviditeten!
Så flink hun er!
...ja du også!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-05-05, 21:58   #29
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

med fare for å bli "hengt" så må jeg bare si at jeg tror ikke det er noen krise om barnet mitt får en kjeks av og til...men alt med måte og det skal ikke være noen måltidserstatter nei.

Jeg har kjøpt speltkjeks (dyrefigurer) og det er stas. Det er nok litt sukker i dem, men det er det i youghurt og alt mulig anna også...han blir ikke hyper av disse i allefall...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 21-05-05, 22:15   #30
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Hvorfor ikke ta opp det med kjeks på foreldremøte. Poden min går i en familiebarnehage (=små forhold) og vi hadde foreldremøte her om dagen. Så mens personalet i barnehagen gikk en tur ut, hadde vi foreldreråd. Der snakket vi om dette med maten, og noen savnet mer fisk som varmmat og grønnsaker, samt at vi alle var enige om at ungene fikk mer enn nok sukker. Derfor ville vi også at de helst skulle servere bare havregryn sammen med yougurt, ikke sukkerholdige frokostblandinger. Personalet syntes vi pekte på noe viktig, men syntes også det var vanskelig å gjennomføre, blant annet fordi barna ikke vil ha særlig med grønnsaker og fisk. Og da lot de barna få brødskive istedenfor. Og dette gjorde de i beste mening, fordi de var redde for at vi ville reagere om barna ikke hadde spist i løpet av dagen. Da de så fikk høre at vi ikke ville reagere på at barna hoppet over ett måltid, så sa de seg mer enn villige til å forsøke. Kanskje noe sånt kunne prøves der dine barn er også. Vet barna at de får kjeks, så vil de iallfall ikke ha alternativet som kanskje er brød e.l.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp... Svigermor forer datteren min med sukker!! Iset Barns kosthold 14 06-09-04 07:37
Utenfor tema - hjelp til mailkontoer Outlook Mocca Generell diskusjon 8 14-03-04 11:34
Trenger hjelp! Fleskepølsa Induksjonen 3 07-02-04 18:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no