Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg galt?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-07, 00:47   #1
wonderland
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 50
Innlegg: 5
wonderland er på en erverdig vei

Hva gjør jeg galt?

Hei, etter å la lest en del tråder her inne og lese solskinshistorier for de som klarer å miste vekt med atkinsmetoden manner jeg meg opp til å spørre et par spm slik at det kanskje gåropp et par lys for meg..
Jeg begynte på ketolysekuren for ca 6mn siden, kom i ketose(utslag på stix) men gikk ikke ned i vekt enda jeg var nøye med karbohyrdatene. Tvert i mot ble jeg mere oppblåst og virket fastere men så fort at det gikk feil vei.. fikk til svar at jeg måtte gi det litt tid og at jeg ville miste vekt etterhvert.. dette skjedde ikke og jeg droppet ut av det opplegget og ga litt f i alt og merket at jeg ble ekstra aensitiv for karbohydrater da jeg begynte å spise brød..men så for et par mnd siden tenkte jeg at jeg skulle prøve atkins sin medode og etter å ha lest boken og satt eg inn i dette så kom jeg fort inn i ketose men det samme skjedde.. vekten gikk ikke ned, tvert i mot opp!! Så nå lurer jeg på om flere har opplevd lignende? og hva gjør jeg konkret? vekten er 15 kg mere enn den var i fjor sommer så dvs jeg har 15 kg overvekt. Forige uke var jeg på en konsultasjon ang mageplasikk noe som frister, men uansett så skulle jeg ha miste t noen kg først. dessutten så vil jeg helst gjøre det med kosthold enn med en operasjon..
Men klart dette er forvirrende.
men nå fikk jeg iallefall spørsmålet ut så dette får bli siste itvei før en evt operasjon..

wonderland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 00:52   #2
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør jeg galt?

Hvis vi får litt flere opplysninger om deg så er det litt lettere å svare på hva du kanskje kan prøve å gjøre for å få bedre resultat. Hvor mye skal du gå ned, og hva spiser du i løpet av en dag? Kanskje er du intolerant mot noen matvarer som gjør at du legger på deg i stedt for å gå ned?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 01:03   #3
wonderland
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 50
Innlegg: 5
wonderland er på en erverdig vei

Sv: hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hvis vi får litt flere opplysninger om deg så er det litt lettere å svare på hva du kanskje kan prøve å gjøre for å få bedre resultat. Hvor mye skal du gå ned, og hva spiser du i løpet av en dag? Kanskje er du intolerant mot noen matvarer som gjør at du legger på deg i stedt for å gå ned?

hei
Jeg skal ned 15 kg..
en standar dag for meg så slik ut:
omelett av to egg med skinke og ost et par nøtter eller egg og bacon,
lunsj ofte omelett med kylling eller en kylling salat. mellomsmåltid advocado med litt rekeslat. middag: kjøtt og salat. kveld: ofte en proteinrik drikke bestående av egg, 1tskje olje, litt friskebær(frossent) . ofte var dette lunsjmåltidet og kveldtidsmålet byttet om og noen ganger ikke kveldsmåltidet, bare de gangene jeg var sugen eller ekstra sulten..

wonderland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 01:05   #4
wonderland
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 50
Innlegg: 5
wonderland er på en erverdig vei

Sv: hva gjør jeg galt?

og jeg spiste en del ost.. men holdt meg under15-20g karbohydrater i døgnet(husker ikke eksakte tallet nå)

wonderland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 01:19   #5
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør jeg galt?

Ser nå egentlig ganske ok ut det her, men har du tellt sånn "onkli", veid maten og sånn?? Vet at mange fører maten de spiser i fitday (www.fitday.com), for å få opp fordelingen på fett, karbohydrater og protein.

For noen så er det enkelte matvarer som gjør at vekten stopper opp, for min del så merker jeg at ost stopper vektnedgangen min. Andre igjen reagerer f. eks på fløte, kunstig søtstoff, lettbrus, koffein, sukkerfritt godteri, cottage cheese, nøtter. for lite fett eller karboh. og for mye fett eller karboh.

Drikker du nok vann? Tar du kosttilskudd?

Så det kan være mange årsaker til at du ikke går ned. For min egen del, så ville jeg startet med å kutte ut melkeprodukter et par uker for å se om det fungerer bedre. Og i tillegg kuttet ut alt med kunstig søtning, koffein og nøtter.

Nille har også startet en egen tråd som tar for seg stagnasjon i vektnedgang:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5043

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 01:25   #6
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør jeg galt?

Jeg ville kanskje også sett litt mer på hva som er tillatt på Atkins sin induksjon også, siden den er hakket mer streng enn ketolyse, og man legger til en og en matvare for å finne ut hva man er intolerant for.

Forskjellen på ketolyse og atkins

Atkins underforum

Og et par viktige tråder:

Tillatte matvarer på Atkins Induksjon!

Vedvarende stigen

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 01:58   #7
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av wonderland, her.

og jeg spiste en del ost.. men holdt meg under15-20g karbohydrater i døgnet(husker ikke eksakte tallet nå)

Enig med Lemen. Ikke spis for mye ost selv om det inneholder lite karbohydrater. Ost kan være en årsak til at du ikke går ned i vekt. Fløte må du også passe deg for.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 12:52   #8
wonderland
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 50
Innlegg: 5
wonderland er på en erverdig vei

Sv: hva gjør jeg galt?

Takk for fler fine tips skal lese igjennom noen av linkene dere refererte til. Syntes det er rart at man kan ha en matintoleranse ot feks ost.. jeg har jo spist det i alle år og i mengder. Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å drikke vann(liker ikke vann) selv om jeg har lest i en av de viktige trådene hvor viktig dette er.. jeg er en pepsi max drikker men jeg reduserte kraftig på dette under kuren. Men siden jeg er/var i ketose så indikerer det på at jeg er i fettforbrenning slik jeg ser det og det tilsier jo at jeg gjør det riktig, men hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

wonderland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:00   #9
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av wonderland, her.

Takk for fler fine tips skal lese igjennom noen av linkene dere refererte til. Syntes det er rart at man kan ha en matintoleranse ot feks ost.. jeg har jo spist det i alle år og i mengder. Jeg må innrømme at jeg ikke er så flink til å drikke vann(liker ikke vann) selv om jeg har lest i en av de viktige trådene hvor viktig dette er.. jeg er en pepsi max drikker men jeg reduserte kraftig på dette under kuren. Men siden jeg er/var i ketose så indikerer det på at jeg er i fettforbrenning slik jeg ser det og det tilsier jo at jeg gjør det riktig, men hvorfor går jeg ikke ned i vekt?

En trenger ikke nødvendigvis å gå ned i vekt selv om man er i ketose. Jeg har heller ingen intoleranse mot ost, men jeg har merket at om jeg spiser mye ost, så går jeg ikke ned i vekt. (heller kanskje litt opp - og er fortsatt i ketose.) Atkins for eksempel anbefaler max 75-100 gram ost per dag, og det er grunn til det.

Du bør absolutt drikke mye vann, ta kosttilskudd og droppe pepsi max og ost en stund for å se om dette kan være årsaken til at du ikke går ned i vekt. Dette er noen av de mest vanlige årsakene til at vekten stopper opp.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 13:45   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Drikk 1 glass vann pr glass pepsimax du drikker. På den måten får du tynnet det ut litt og du vender deg til å drikke vann. Jeg likte ikke vann før, brakk meg når jeg prøvde å drikke det, men nå er jeg helt avhengig.

Et annet triks er å putte f.eks apelsinskiver oppi vannet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:00   #11
wonderland
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 50
Innlegg: 5
wonderland er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

okey, ser at jeg kan ha spist mere enn 70-100 g ost om dagen.. jeg har vært mere bevist på antall karbo og at jeg har vært i ketose..hehe
men tror jeg skal begynne på 14 dagers instruksjon og prøve å være enda mere bevist på dette med vann, likte den med annenhvertglass pepsie max og vann..

wonderland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 15:07   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jepp, den er ganske grei, jeg bruker den for å tillate meg selv å drikke kaffe..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 06:55   #13
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av wonderland, her.

okey, ser at jeg kan ha spist mere enn 70-100 g ost om dagen.. jeg har vært mere bevist på antall karbo og at jeg har vært i ketose..hehe
men tror jeg skal begynne på 14 dagers instruksjon og prøve å være enda mere bevist på dette med vann, likte den med annenhvertglass pepsie max og vann..

En ting er vekta, men jeg bare lurer, har du målt deg? Sitter klærne dine bedre?

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 10:05   #14
Schrøder
Nytt Medlem
 
Schrøder sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 45
Innlegg: 6
Schrøder er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg galt?

Bare en liten ting når det gjelder vann....
Jeg var på en helskostbutikk og skulle kjøpe noe for
å få opp blodprosenten, og fikk
anbefalt å drikke vann med klorofyll oppi....
Det renser blodet, og hjelper også for en friskere pust..
Men det beste av alt, det smaker utrolig friskt og godt.
Kjempedeilig!

Schrøder er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 15:57   #15
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg galt?

Jeg lurer veldig på de der frosne bærene du putter i
proteindrikken din jeg....

Bær kan definitivt få ting til å stoppe opp,
selv om det bare er mikroskopiske mengder.

fra Nicpins

(ps. Selvopplevd fenomen, ja...men folk er såklart veldig forskjellige da )

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 16:17   #16
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør jeg galt?

Opprinnelig lagt inn av wonderland, her.

hei
Jeg skal ned 15 kg..
en standar dag for meg så slik ut:
omelett av to egg med skinke og ost et par nøtter eller egg og bacon,
lunsj ofte omelett med kylling eller en kylling salat. mellomsmåltid advocado med litt rekeslat. middag: kjøtt og salat. kveld: ofte en proteinrik drikke bestående av egg, 1tskje olje, litt friskebær(frossent) . ofte var dette lunsjmåltidet og kveldtidsmålet byttet om og noen ganger ikke kveldsmåltidet, bare de gangene jeg var sugen eller ekstra sulten..

Har du vurdert om du ikke tåler egg? Enig med de andre i forslagene som går på melk og ost, nytter ikke det, kan du forsøke og kutte egg i 2 uker og se om det hjelper. Klarer du å kutte Pepsi Max'en tror jeg også det vil hjelpe.

Lykke til ;-)

BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no