Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har jeg skjønt det?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-07, 21:59   #1
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Har jeg skjønt det?

Nå er dag 1 unnagjort og jeg har spist følgende:

Frokost:
2 speilegg stekt i meierismør og 4 skogsbacon (korte men tykkere skiver)

Lunsj:
Spekeskinke, issalat, bittelitt avocado.

Mellom-måltid: 7 skiver Norvegia.

Middag:
Kyllingfiletstrimler (1 kyllingfilet), salat, litt paprika, litt agurk, fetaost, 1/2 ss hamburger-dressing
Dessert: 8 jordbær, 1/2 ss royal is.

Kvelds:
Spekeskinke og eggerøre (2 egg), litt fetaost.

DET VAR DAGENS...

Føler meg litt kvalm og rar i magen, men det kan like godt være vitaminene jeg tar, (ketolysetablettene), for jeg har reagert på vitaminer tidligere, med kvalme... men tar de allikevel, skal bare bli flinkere til å ta ETTER frokost og rett etter kvelds...

Er jeg på rett vei??

Har tvillinger på halvannet år, så jeg er ganske aktiv i det daglige, skal legge inn 45 minutter skogstur daglig også!!

Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 22:36   #2
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Har jeg skjønt det??

Ser bra ut det der, men pass på å spise godt og variert med grønnsaker!

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 22:40   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg skjønt det??

Ehh.. Jordbær og is....??

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 22:55   #4
Glade-Gry
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 52
Innlegg: 53
Glade-Gry er på en erverdig vei

Sv: Har jeg skjønt det??

... jordbær er vel lov? så lenge det er litt?

Jeg hadde på forhånd sagt ja til en middagsinvitasjon i dag, og derfor tok jeg da 1/2 ss is.. må jo ha vært maks 15 gram, og jeg regnet det til å bli 3 karb cirka... ( bare isen)..

Men is blir ikke noe hverdagskost, heller ikke jordbær..

I morgen skal jeg ha karbonadedeig krydret med litt urter, blomkål, broccoli og bacon, gratinert med ost.. det blir snadder tror jeg..

Glade-Gry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med ketolyse, men jakter på min egen lavkarbo vei å gå... Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 02:57   #5
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Har jeg skjønt det??

Opprinnelig lagt inn av Glade-Gry, her.

I morgen skal jeg ha karbonadedeig

Skal du ha karbonadedeig fordi det er sunnere enn kjøttdeig, eller valgte du bare karbonadedeig uten noe spesiell grunn? Hvis det siste så bare overse mitt spørsmål.


Og det med kvalme går over etter noen dager som regel.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:18   #6
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Har jeg skjønt det??

Jeg kan utmerket godt spise jordbær og fløte en gang eller to i uken og likevel gå ned. Så langt iallefall, da. Jeg har forstått det slik at folk reagerer forskjellig på både jordbær og meieriprodukter... men isen, ja - den bør du vel absolutt stå over.

...så forresten at på oppskriftsforumet er ligger det flere hjemmelagde iskremsoppskrifter.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 11:11   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg skjønt det??

Synes dette ser riktig bra ut, men er klart enig om jordbærene og isen, men skjønner anlednignen, og synes du var flink som begrenset deg. Det blir lettere etter hvert.
Men jeg ville gå over alle dressinger, særlig om den heter "hamburgerdressing" med lykt og lampe (er det det heter?!?!?), da de som regel er noen små skjulte sukkerbomber. Man putter liksom sukker i alt... Håpløst!
Men lag deg dressing av creme fraiche eller seterrømme! Mye friskere, og så kan man putte opp i alskens kryddersnadder, urter etc..
Leste et tips om en god dressing her inne, rømme med eddik, splenda (kunstig søtning) og arurk! Har ikke testa det selv enda, men det høres vitterlig godt ut

Kvalmen kan forøvrig komme av omstilling av forbrenning, nå som du tømmer sukkerlagrene dine! Man føler seg ofte litt slapp/kvelm/har hodepine/rar ånde, noen dager, kortere eller lenger avhengig av rent individuelle variasjoner. Men det går over, og snart vil du føle deg pigg!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 11:19   #8
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Har jeg skjønt det??

Opprinnelig lagt inn av Glade-Gry, her.

... jordbær er vel lov? så lenge det er litt?

Jeg hadde på forhånd sagt ja til en middagsinvitasjon i dag, og derfor tok jeg da 1/2 ss is.. må jo ha vært maks 15 gram, og jeg regnet det til å bli 3 karb cirka... ( bare isen)..

Men is blir ikke noe hverdagskost, heller ikke jordbær..

I morgen skal jeg ha karbonadedeig krydret med litt urter, blomkål, broccoli og bacon, gratinert med ost.. det blir snadder tror jeg..

Jeg tror jeg ville valgt kjøttdeig!

  Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 12:47   #9
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Har jeg skjønt det??

Dressinger, ja!
Vil bare si at jeg bruker Mills Rømmedressing på flaske. Den er god.
Nå husker jeg ikke i farten antall karber, men jeg VET at jeg sjekket det før jeg kjøpte den og at det ikke var mye. Så den går det fint an å bruke.

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 12:07   #10
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg skjønt det??

Hei
Du er godt i gang og har skjønt poengene, hold fettprosenten i maten høy, altså kjøttdeig fremfor karbonadedeig.
Rømmedressingen mener jeg har 7 gram KH/ 100 gram, det går jo i begrenset mengde, ellers lag din egen.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no