Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Felleskjøpet har skjønt det!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-09, 19:01   #76
ingridtoll
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 10
ingridtoll er på en erverdig vei

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Forer dere bikkja deres med den dritten Labb?


åh, litt enig der altså!!

ingridtoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat begynt atkins Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 07:54   #77
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Nå har jeg ikke hund selv og hører kanskje ikke helt til denne tråden, men jeg har alikvel følgt med siden starten og ev overbevist om at min framtidige hund skal definitivt få mat fra Vom og hundemat!
Men jeg blir litt oppgitt av at de skryter av mindre fett-mengde i produktene nå enn det det var før..

Sitat:

. Storfevom er et
magrere produkt nå enn det var før, siden mye av
fettet nå blir skåret bort.

Sitat:

I valpefôret har vi fjernet blandet innmat, men tatt
vare på okselever og tilsatt egg. Dette resulterer i
et våtfôr med mindre fett og mer protein enn våre
tradisjonelle blandinger

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 08:22   #78
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Nå har jeg ikke hund selv og hører kanskje ikke helt til denne tråden, men jeg har alikvel følgt med siden starten og ev overbevist om at min framtidige hund skal definitivt få mat fra Vom og hundemat!
Men jeg blir litt oppgitt av at de skryter av mindre fett-mengde i produktene nå enn det det var før..

Det siste året har jeg helt en slant olje over maten til hunden min, og fortsatt med det etter at jeg gikk over til våtforet til V&H.

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 09:24   #79
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Nå har jeg ikke hund selv og hører kanskje ikke helt til denne tråden, men jeg har alikvel følgt med siden starten og ev overbevist om at min framtidige hund skal definitivt få mat fra Vom og hundemat!
Men jeg blir litt oppgitt av at de skryter av mindre fett-mengde i produktene nå enn det det var før..

Det kan nok ha en sammenheng med at svært mange sliter med at hundene rett og slett blir feite og må få små mengder v&h for ikke å bli trilleklare...
Siden det er tilfelle kan man lure på hvor de får inn karbohydratene siden overvekt blir et problem... Shäfertispa vi hadde kunne spise opp mot 1 kg pr dag, hun var tynn uansett.
Eldste lappisen her spiste det ikke om det ikke var blandet ut med kokte grønnsaker eller kokt ris. Han la på seg som bare det av den miksen og droppet jeg risen spiste han ikke og ble altfor tynn og merkbart trett.
Ikke til å komme fra at det fort blir en del karber i den menneskeskapte hundeverdenen.....

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 14:20   #80
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Jeg er bare innom for å anbefale Orijen.
Det er mulig å få tak i det i Norge, og er et kjempe bra for. Det finnes i en butikk på Sørlandet.

Det er det eneste tørrfôr i Norge om ikke inneholder kornprodukter. Det inneholder heller ikke kjemiske midler.

http://www.orijen.se/

__________________
The Shrinking Line






Sist redigert av Shrinking Line : 30-11-09 kl 14:32.
Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 18:19   #81
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nå fikk jeg beskjed om å ikke gi han V&H på aldri så lenge, selv om det bare er kylling mine får!

Jaja, det ligger trygt i fryseren til Neros mage er klar!

En liten oppdatering bare:
Nero ble ikke bra og tilslutt sto det om timer. Han var så tynn og vekten gikk bare nedover. Det ble oppdaget at han hadde en kraftig tarmbetennelse og etter å ha konsultert veterinærer over hele verden, ble han satt på gigantiske doser Prednisolon! 3x max dose i Norge, faktisk!

Etter 2 dager beholdt han maten, fikk langsomt tilbake glimtet i øyet og er i dag helt frisk!!!

Han har lagt på seg ca halvparten av det han gikk ned. Et par kilo til, så skal jeg finne råfòret frem fra fryseren. Han blir nemlig utrolig dårlig i magen til å begynne med, nesten utansett mengde råfòr (og fòrendringer generelt), så her snakker vi oppstart med en teskje eller to!

Besteste voffisen til mamma'n sin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:01   #82
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Nei, Vom og Hundemat har skjønt det.
0,5-2 gram karbo, høyt fettinnhold, og kun rene animalske råvarer. Ikke prosessert eller behandlet, kun rent, ferskt kjøtt og bein. DET er hundemat det, og det funker visstnok som en drøm på katter også. I tillegg er det langt billigere enn de aller fleste tørrfôr

Høres veldig spennende ut! Har to katter - den ene er tynn og den andre er lubben. Vanskelig å gi de hvert sitt for i og med at maten står frem hele tiden. I naturen spiser de kjøtt og fett, så det sier seg egentlig selv at det er ikke bra for de med tørrfor.
Vet du hva prisen er?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:15   #83
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Høres veldig spennende ut! Har to katter - den ene er tynn og den andre er lubben. Vanskelig å gi de hvert sitt for i og med at maten står frem hele tiden. I naturen spiser de kjøtt og fett, så det sier seg egentlig selv at det er ikke bra for de med tørrfor.
Vet du hva prisen er?

Trur vi betalte 15,- per kg, og vi kjøpte 5kgs pølser. Mindre pølser koster meir. Blir og solgt som 20 kgs blokk.

Prisen vil nok variere ein del, vi kjøpte av privat forhandler, i dyrebutikk var prisen nesten dobbel. Anbefaler å kjøpe i lite kvanta første gang uansett, vårt pelsdyr likte ikkje maten.

Aner ikkje om vom og hundemat fungerer for katt forøvrig, veit lite om forskjellane i behov for katt vs hund. Vil tru at det skal gå bra?

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:19   #84
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.


Etter 2 dager beholdt han maten, fikk langsomt tilbake glimtet i øyet og er i dag helt frisk!!!

Han har lagt på seg ca halvparten av det han gikk ned. Et par kilo til, så skal jeg finne råfòret frem fra fryseren. Han blir nemlig utrolig dårlig i magen til å begynne med, nesten utansett mengde råfòr (og fòrendringer generelt), så her snakker vi oppstart med en teskje eller to!

Besteste voffisen til mamma'n sin!

Ååååå pen
Godt å høyre at han er betre, lykke til med teskjeforing!

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:24   #85
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Trur vi betalte 15,- per kg, og vi kjøpte 5kgs pølser. Mindre pølser koster meir. Blir og solgt som 20 kgs blokk.

Prisen vil nok variere ein del, vi kjøpte av privat forhandler, i dyrebutikk var prisen nesten dobbel. Anbefaler å kjøpe i lite kvanta første gang uansett, vårt pelsdyr likte ikkje maten.

Aner ikkje om vom og hundemat fungerer for katt forøvrig, veit lite om forskjellane i behov for katt vs hund. Vil tru at det skal gå bra?

Fant en lokal forhandler som bor bare noen gater unna faktisk Så skal ringe de over helga og høre om de har noe erfaring med å gi den maten til katt. Noen lenger opp i tråden som skrev at det skulle være bra for katter også. Sikkert myyyye bedre enn tørrfor uansett

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:31   #86
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Fant en lokal forhandler som bor bare noen gater unna faktisk Så skal ringe de over helga og høre om de har noe erfaring med å gi den maten til katt. Noen lenger opp i tråden som skrev at det skulle være bra for katter også. Sikkert myyyye bedre enn tørrfor uansett

Sikkert!

*savne katt* Dummesamboermedallergi

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 19:51   #87
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av camryn, her.

Ååååå pen
Godt å høyre at han er betre, lykke til med teskjeforing!

Verdens nydeligste rottis, selvfølgelig!

Takk! Nå skal vekten enda litt opp før det blir mye muskelbygging i snøen i vinter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:02   #88
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Fine Rottweileren .

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 20-08-10, 16:16   #89
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Besteste voffisen til mamma'n sin!

Åååååå! Rottiser er de fiiiineste hundene altså!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 11:39   #90
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei
Talking

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Fin rottis du har TrilTrall
Ser det står så mye dårlig omtale om Labb. Vi har vært gjennom hele spekter av tørrfor, og endte opp med Labb. Nå kjører vi stort sett på Vom og hundemat, og labb ca en gang i uka. Det nye Apetitt, er vel stort sett det samme som vanlig labb, bare litt finere forpakning. Vi har 5 Leonbergere og 1 Puli, så det går med en god del.

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Gammel 21-08-10, 12:17   #91
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Hexehylet, her.

Fin rottis du har TrilTrall
Ser det står så mye dårlig omtale om Labb. Vi har vært gjennom hele spekter av tørrfor, og endte opp med Labb. Nå kjører vi stort sett på Vom og hundemat, og labb ca en gang i uka. Det nye Apetitt, er vel stort sett det samme som vanlig labb, bare litt finere forpakning. Vi har 5 Leonbergere og 1 Puli, så det går med en god del.

Det er min rottis, altså!

5 Leonbergere??? Wow, så kult!
Har en dansk- svensk gårdshund og en rottis, vi!

For øyebliket fores rottisen med Eucanuba Sensitive Digestion, noe det ser ut som om han tåler bra!
Nå mangler han bare et par kilo på vekten han hadde før han ble syk, så da skal vi sakte prøve oss på V&H igjen!
Den lille spiser det han får, bare han tror det er en smule menneksemat oppi! Holder med en dråpe saus eller en bitteliten pølsebit sammen med tørrforet!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 15:18   #92
Hexehylet
Juniormedlem
 
Hexehylet sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Finnskogen, like innenfor svenskegrensa
Innlegg: 30
Hexehylet er på en erverdig vei

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Det er sånn med Leonberger, har man skaffet seg en får man lyst på en til.. Da startet vi like godt kennel
Så har vi en artig sak, Ungarsk Puli. (se avartar) Verdens artigste hund
Funderer på en Komondor, men får nå se .....

Hexehylet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo sånn ca... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sverige har skjønt det :) quebec Generell ernæringsdebatt 2 21-09-08 19:25
Har jeg skjønt det? Glade-Gry Ketolysekuren 9 06-06-07 12:07
Endelig noen som har skjønt det! Albertine Mer enn 30 kg overvekt 20 28-03-06 04:27
Aftenposten har skjønt det ? ajn Lavkarbo generelt 0 21-11-05 15:07
Overvektsklinikk som har skjønt litt guro Generell ernæringsdebatt 2 19-11-05 00:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no