Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mikrobølgeovn

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-01-06, 17:22   #1
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Mikrobølgeovn

Nå er det mulig jeg er helt ute her, men jeg har aldri hatt mikrobølgeovn. Mine foreldre hadde da jeg bodde hjemme for 10 år siden, men jeg har aldri hatt en sjøl.

Nå har imidlertid tanken på å anskaffe en streifet meg - men jeg kommer ikke på så veldig mange ting å bruke den til... Foruten om å dampe brokkoli... Jeg vet jo den har alskens bruksområder, men hva bruker DERE den til - om dere har en - og bruker den? Om jeg får noen gode tips så blir det kanskje løp og kjøp....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 17:23   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Jeg har ikke mikrobølgeovn, og kommer ikke til å skaffe meg det heller, pga. strålingen..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 17:27   #3
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Mikrobølgeovn

Ja, der har man jo det argumentet også... Nei-siden leder 1-0

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 18:07   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Vi har mikro, men jeg bruker den kun i nødstilfeller (feks om jeg har glemt å tine noe jeg MÅ bruke den dagen) og til mikropopcorn, samt til å smelte vanlig kokesjokolade og smør. Grønnsaker putter jeg aldri i mikroen, stoler ikke på at vitaminene og mineralene ikke går tapt. Bruker heller aldri mikroen til mat til barnet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 18:13   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Jeg har satt min i kjelleren, og savner den ikke ..

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 18:14   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

En lang god grunn for å ikke anskaffe seg en mikrobølgeovn.

Vi har en vi fikk til bryllupet, og den ble brukt flittig til mikropopcorn de første årene, og nå bruker vi ikke popcorn lengre, så nå er den egentlig stort sett bare klokke på kjøkkenet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 18:29   #7
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

vi bruker vår til:

tining av kjøtt og brød om vi glemmer å ta opp.
Av og til koking av grønnsaker.
koking av ris.
varming av middagsrester
ostesmørbrød
varming av pølser når jeg småspiser
micropocorn
varming av vann til kakao
varming av melk når jeg baker
smelting av smør

og sikkert mye mer..

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 18:34   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Har mikro, men bruker den lite. Bare:

til "mock danish" pannekaka mi (2 egg, 50 gr kremost, 15 gram vanilje proteinpulver og kanel kjøres med stavmikser, helles i form, strø over 30 gr bringebær - 2.2 min i mikro, og VIPS, flott tjukk pannekake med bær)

Til tining av nøttebrød (om jeg har glemt å ta skivene ut av frysern og ikke vil riste brød).

Hurtigsmelting av smør (latskap)

Oppvarming av mat fra igår... (lager oftre så store porsjoner at det blir nok for 2 dager)

Kan klare meg fint uten. I mitt "nye" kjøkken kommer jeg ikke til å bruke plass på en). At ovnene er "skadelige" m.h.t. ståling - slik man snakket om før er vel mer en myte nå. Ovnene som er produsert de siste årene skader ikke om man da ikke kryper inn i dem. Mobiltelefonen stråler mer og er mer skadelig faktisk. (Jeg kjenner en som jobber for Statens senter for Strålevern (eller hva det heter) - han skjønte ikke hysteriet rundt mikro, - det er så srenge regler for godkjenning nå. Han fortalte masse kjekt. Det var litt av en diskusjon en sen rødvinsintrukket kveldstime på fest)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 10-01-06 kl 21:08.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 18:59   #9
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

En venninne av meg kjøpte mikro på begynnelsen av 80-tallet, og begynte straks å agitere for å få meg også til å skaffe en. Jeg har aldri savnet en, men for tre år siden bet vi i det sure eplet og skaffet en for at datteren skulle kunne lage popcorn i den, så vi slapp sølet med oljete gryte og sånt. Og det er mest det den blir brukt til fremdeles.

Men jeg varmer opp middagsrester i den, og lager kanskje et pizzasmørbrød til frokost noen ganger (1 skive lindbergh-brød med salami, kjøttsausrester og masse ost), og av og til tiner jeg frosne varer i den - f eks hjemmelaget surkål. Hvis smøret er kjøleskaps-stivt, hiver jeg det noen sekunder i mikroen, så blir det smørevillig. Har ikke brukt den til å "lage" mat i enda. Jeg liker komfyr, jeg.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 19:52   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av Lise

En lang god grunn for å ikke anskaffe seg en mikrobølgeovn.

Vi har en vi fikk til bryllupet, og den ble brukt flittig til mikropopcorn de første årene, og nå bruker vi ikke popcorn lengre, så nå er den egentlig stort sett bare klokke på kjøkkenet.

Har du lest denne diskusjonen på NM?

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=363605

Der sier jeg nettopp det som kommer frem i denne mikrotråden du linker til, men en person der som visstnok er biokjemiker eller noe sånt motsier alt og sier mikro er helt trygt. Det virker som om hun har veldig peiling...
Men allikevel er jeg skeptisk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 20:11   #11
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Ingenting er vel bedre enn at de er kommet så langt med teknologien at de har funnet stråler som ikke er skadelige. Men jeg tror likevel at det er litt kvalitets (og selvsagt alders) avhengig.

Skulle hatt noen lenker til noen som sier dette. (Kom ikke inn på NM nå Iset).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 20:15   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Nei NM er visst nede, kommer ikke inn jeg heller. Men ta en titt på diskusjonen etterpå, hun har lagt inn en haug med linker som motbeviser faren osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 20:35   #13
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av Nille


til "mock danish" pannekaka mi (2 egg, 50 gr kremost, kanel kjøres med stavmikser, helles i form, strø over 30 gr bringebær - 2.2 min i mikro, og VIPS, flott tjukk pannekake med bær)

mmmm... går denne ann å lage i vanlig ovn? Fikk UTROLIG lyst på.... og har alle ingrediensene....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 20:37   #14
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nei NM er visst nede, kommer ikke inn jeg heller. Men ta en titt på diskusjonen etterpå, hun har lagt inn en haug med linker som motbeviser faren osv.

Flott. Takker.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 21:08   #15
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

Mitt hovedargument er at maten smaker mye bedre i en vanlig ovn (eller stekepanne), kontra mikrobølgeovn.

2. argument er stråling


Men den er genial til mikropop. Den blir skikkelig god.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 21:11   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

mmmm... går denne ann å lage i vanlig ovn? Fikk UTROLIG lyst på.... og har alle ingrediensene....

Oops, så at jeg hadde glemt 15 gr. vanilje proteinpulver (har prøvd med sjokoladesmak, den likte jeg IKKE).

Og neeei, jeg har ikke prøvd andre måter. Kanksje i ildfast form i ovn ? 175 grader kanskje ? Eller i panne med lokk ? Vet ikke - du må bare prøve deg frem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 21:27   #17
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av Nille

Oops, så at jeg hadde glemt 15 gr. vanilje proteinpulver

Jeg er verdensmester i utålmodighet, så jeg har en i ovnen allerede, jeg. Uten vaniljepulver.

Ser litt shady ut - mulig den skiller seg. Rapporterer om litt.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 21:32   #18
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Jeg er verdensmester i utålmodighet, så jeg har en i ovnen allerede, jeg. Uten vaniljepulver.

Ser litt shady ut - mulig den skiller seg. Rapporterer om litt.

Den skiller seg ikke - men fy F*** for et volum! Hahaha, den ser helt SYK ut!

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-01-06, 23:29   #19
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Den skiller seg ikke - men fy F*** for et volum! Hahaha, den ser helt SYK ut!

Det funket ikke i ovnen. Ble klissete, usammenhengende og klumpete på samme tid. Nå kan det jo være at grunnen til det var at jeg manglet ca 1/3 av ingrediensene...
Prøver igjen en annen dag.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 00:15   #20
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

Jeg har brukt mikrobølgeovnen veldig mye i mange år, og vet ikke at jeg har tatt noen skade av det.
Det er både enkelt og hurtig.
Før da jeg spiste poteter, kokte jeg både det og grønnsakene i mikrobølgeovnen når jeg var alene. (En middag tok da som regel ikke 10 min. Om det er flere enn en til som skal spise tror jeg ikke det går så mye fortere enn å bruke komfyren.) Havregrøt var også utrolig greit å lag i den. Ellers koker jeg nå gjerne både blomkål og brokkoli i den. Den er jo også helt umisstelig til å tine og varme alt mulig i. Har endatil tint pyntet bløtkake! Da var jeg veldig spent, men det gikk godt!
Har nå både grill og stekefunksjon på mikrobølgeovnen, men det ser jeg ikke helt vitsen med!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 08:09   #21
burberry
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2005
Innlegg: 220
burberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snillburberry er virkelig snill

Sv: Mikrobølgeovn

Jeg bruker den ikke en gang i mnd en gang. Eneste den blir brukt til er å tine middager jeg har fryst i fryseboksen men der også bruker jeg stort sett den vanlige komfyren.

__________________
Burberry
burberry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 18:57   #22
gutt12
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mikrobølgeovn

Chuck norris har mikrobølgeovn....og han roundhouse sparker alle som ikke skaffer seg det med en eneste gang!

  Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 17:32   #23
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av komkari

Ellers koker jeg nå gjerne både blomkål og brokkoli i den.

Hvordan gjør du det, Komkari? Jeg hadde tenkt å prøve, men innså at jeg ikke aner noe om koketid og sånt.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 22:28   #24
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av Karin

Hvordan gjør du det, Komkari? Jeg hadde tenkt å prøve, men innså at jeg ikke aner noe om koketid og sånt.

Jeg har en ca. 1/2 l tupperware boks der det ligge en liten rist i bunnen. ( tok likegodt et bilde av boksen som jeg legger ved.) Har litt vann under risten og legger grønnsakene oppi, og legger på lokket. Koketiden blir et par min om jeg har boksen full. (Dette avhenger jo av hvor mye en har i og hvor sterk mikrobølgeovnen er.)
Jeg lar det alltid stå litt med lokket på for at varmen skal fordele seg skikkelig.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_0084.jpg (67,0 KB, 3 visninger)
__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 13-01-06, 23:07   #25
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Mikrobølgeovn

Opprinnelig lagt inn av gutt12

Chuck norris har mikrobølgeovn....og han roundhouse sparker alle som ikke skaffer seg det med en eneste gang!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Debatt: Hvor farlig er strålingen? smosje Generell diskusjon 47 24-09-09 18:37
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi Ziggy Optimal Ernæring 408 29-06-07 11:56
Hvis ost er sunt.. (Tips og spørsmål) Forveten Lavkarbo generelt 5 30-01-05 23:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no