Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarterne!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-13, 13:51   #201
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg har hatt ei skikkelig dårlig helg der formen innimellom har vært skikkelig dårlig og da er jeg ikke så flink å prioritere kostholdet. På fredag opplevde jeg å ha skikkelig lavt blodsukker, jeg skalv, stressa og uvel. Jeg prøvde å spise noe mat men det gikk ikke så da ble det en sjokladebit for å få opp blodsukkeret.
En time senere var formen bra igjen og vi skulle på kino! Jeg er en slik person som alltid må ha noe godt på kino, når vi skal se film osv. og der er potetgullet største savnet. Så jeg bestemte meg for at jeg skulle kun ha med en flaske vann, atkinsbar og en pakke tyggis for å ha noe å tygge på og vet dere hva? Det funka! Jeg koste meg med filmen, savna ikke potetgullet og klarte det!

Igår når jeg våkna var jeg ufattelig kvalm og hodet pulserte, prøvde spise noe men ingenting hjalp. Tilslutt ble det så ille at jeg spiste en pakke popcorn og kvalmen var borte. Er så slitsomt når jeg er i dårlig form for da er det liksom ingenting som fungerer samtidig som jeg får så dårlig samvittighet av å skeie ut!

Vekta idag viste 0,4 kg ned så det er jo kjempebra! Nå skal jeg prøve så godt jeg kan å holde meg siste måneden frem til jul, for om jeg i det hele tatt skal kunne ha sjans å nå målet mitt må jeg stå på!

Har du sjekket ut blodsukkeret hos legen? Kjenner meg nemmelig igjen i noe av de reaksjonene du beskriver. Og sist jeg sjekket mine problemer med det hos legen, så viste det seg at jeg har et alt for lavt blodsukker fastende og når jeg ikke spiser jevnlig iløpet av dagen. Det viser seg også at det forverrer seg veldig når jeg skeier ut. Jeg har egentlig ikke skjønt hvorfor det er sånn, i og med at jeg er insulinresistent. Jeg har igrunnen alltid tenkt at man da har et for høyt blodsukker over lenger tid da. Men det er uansett lurt å sjekke det ut om det er veldig ubehagelig og om du opplever dette flere ganger

Syns forresten du var kjempeflink i helga, og at du tok gode valg på tross av at du var uvel Jeg ville nok garantert havna på sukkerfylla hvis det var meg

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 13:54   #202
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Har du sjekket ut blodsukkeret hos legen? Kjenner meg nemmelig igjen i noe av de reaksjonene du beskriver. Og sist jeg sjekket mine problemer med det hos legen, så viste det seg at jeg har et alt for lavt blodsukker fastende og når jeg ikke spiser jevnlig iløpet av dagen. Det viser seg også at det forverrer seg veldig når jeg skeier ut. Jeg har egentlig ikke skjønt hvorfor det er sånn, i og med at jeg er insulinresistent. Jeg har igrunnen alltid tenkt at man da har et for høyt blodsukker over lenger tid da. Men det er uansett lurt å sjekke det ut om det er veldig ubehagelig og om du opplever dette flere ganger

Syns forresten du var kjempeflink i helga, og at du tok gode valg på tross av at du var uvel Jeg ville nok garantert havna på sukkerfylla hvis det var meg

Jeg har aldri hatt problemer med blodsukkeret før (som jeg vet om ihvertfall) så derfor tror jeg ikke at jeg har sjekket det med mindre dette er noe man sjekker ved normale blodprøver. Kjenner jeg blir litt skremt jeg da jeg aldri har opplevd dette før :S

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:12   #203
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg har aldri hatt problemer med blodsukkeret før (som jeg vet om ihvertfall) så derfor tror jeg ikke at jeg har sjekket det med mindre dette er noe man sjekker ved normale blodprøver. Kjenner jeg blir litt skremt jeg da jeg aldri har opplevd dette før :S

Det er skremmende når man opplever det sånn. Men tror du skal bestille deg en legetime, og ta en blodsukkerprøve (fastende) i forkant. Da kan det hende du får noen svar på om det er blodsukkeret som er alt for lavt
En annen ting jg tenkte på…du kan ikke være gravid? Hørte om ei som fikk blodsukkerfall helt plutselig og hadde ulvehunger konstant. Hun skjønte ikke hvorfor før hun fant ut at hun var gravid…

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:17   #204
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Det er skremmende når man opplever det sånn. Men tror du skal bestille deg en legetime, og ta en blodsukkerprøve (fastende) i forkant. Da kan det hende du får noen svar på om det er blodsukkeret som er alt for lavt
En annen ting jg tenkte på…du kan ikke være gravid? Hørte om ei som fikk blodsukkerfall helt plutselig og hadde ulvehunger konstant. Hun skjønte ikke hvorfor før hun fant ut at hun var gravid…

Jeg var nettopp hos legen og tok en fastende blodprøve, men jeg må innom å ta en blodprøve for noe annet så tror jeg bare skal ta de fastende så kan legen se litt på blodsukkeret mitt for dette var ille :/

Jeg er ikke gravid nei hehe

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 19-11-13, 14:25   #205
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Jeg var nettopp hos legen og tok en fastende blodprøve, men jeg må innom å ta en blodprøve for noe annet så tror jeg bare skal ta de fastende så kan legen se litt på blodsukkeret mitt for dette var ille :/

Jeg er ikke gravid nei hehe

Syns det høres ut som en plan ja blodprøvene altså!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 18:24   #206
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Da har jeg delt et viktig innlegg på bloggen min der jeg forteller om hvorfor jeg gikk tilbake til lavkarbo igjen. Det er et innlegg jeg har gruet meg til å skrive for jeg må ta ansvar for mine feil jeg har tatt og starte et nytt kapittel.

http://www.nadjamichelle.no/tilbake-...ig-beslutning/

Her er innlegget for dere som vil lese det

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 18:42   #207
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Da har jeg delt et viktig innlegg på bloggen min der jeg forteller om hvorfor jeg gikk tilbake til lavkarbo igjen. Det er et innlegg jeg har gruet meg til å skrive for jeg må ta ansvar for mine feil jeg har tatt og starte et nytt kapittel.

http://www.nadjamichelle.no/tilbake-...ig-beslutning/

Her er innlegget for dere som vil lese det

Du er kjempetøff.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 18:44   #208
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du er kjempetøff.

Var et stort skritt å ta ja, men var så deilig å få det ut! Takk for klemmen

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-11-13, 20:39   #209
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Da har jeg delt et viktig innlegg på bloggen min der jeg forteller om hvorfor jeg gikk tilbake til lavkarbo igjen. Det er et innlegg jeg har gruet meg til å skrive for jeg må ta ansvar for mine feil jeg har tatt og starte et nytt kapittel.

http://www.nadjamichelle.no/tilbake-...ig-beslutning/

Her er innlegget for dere som vil lese det

Wow! Veldig ærlig, og veldig bra! Syns du er kjempetøff! Jeg har virkelig troen på at du kommer langt. Jeg heier på deg jeg altså!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 00:40   #210
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Oktoberstarterne!

grønnsaker jeg bruker er litt tomat, paprika og agurk, altså til frokost og lunsj

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 11:51   #211
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

grønnsaker jeg bruker er litt tomat, paprika og agurk, altså til frokost og lunsj

Absolutt gode valg innen grønnsaker det så da tenker jeg som jeg sa…varier litt mer iløpet av uka, bytt ut finduspakka og lag blomkål og broccoli form selv.

Jeg tror også at du får i deg for lite proteiner. Det er kanskje ikke så dumt å spise litt mer kylling, biff, koteletter eller andre ting som du liker. Det er mange ganger lurt å kjøpe stort på tilbud (for eksempel hos coop obs) og porsjonere det i pakker og fryse det ned. Da har du alltid noe å ta opp hvis du skulle trenge det.

Ellers: Stek alt i meierismør eller en god olje. Topp blomkål og broccoliform med en god saus og med litt revet ost (det billigste er om du river osten selv) Lag bearnesaus eller andre sauser selv. Det er heller ikke dumt å investere i johannesbrødkjernemel, hvis du har lyst til å lage mer mat fra bunnen av. Men det er ikke et must. Drikk nok vann. Og til sist, så må du bare spørre her inne hvis du trenger hjelp med en oppskrift eller andre spørsmål

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-13, 22:56   #212
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg har kjøpt sukkerfri sjokolade i dag, og hjelp! Den var god! Selvsagt ikke som freia melkesjokolade, men som god ordentlig kvalitetssjokolade. Nydelig! typen. Anbefales når man skal kose seg litt

Spiste en nydelig kyllingsalat i dag, med sennepsvinaigrette. I det hele tatt, en veldig fin munn-dag

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 12:44   #213
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av pådetfjerde, her.

Jeg har kjøpt sukkerfri sjokolade i dag, og hjelp! Den var god! Selvsagt ikke som freia melkesjokolade, men som god ordentlig kvalitetssjokolade. Nydelig! typen. Anbefales når man skal kose seg litt

Spiste en nydelig kyllingsalat i dag, med sennepsvinaigrette. I det hele tatt, en veldig fin munn-dag

Hvilken sjokolade kjøpte du?

Hørtes deilig ut med kyllingsalat!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 14:31   #214
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Oktoberstarterne!

det finnes en sjokolade som heter sjokoladeprinsens drøm og den finnes med blåbærsmak, , karamellsmak og som vanlig melkesjokolade, nam nam og så er det b-vitaminer i den og

jeg spiser veldig mye proteiner til deg som nevnte det,

en ting, hva kan årsaken være til at jeg blør ved avføring, har veldig hard avføring

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 22:26   #215
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Hvilken sjokolade kjøpte du?

Hørtes deilig ut med kyllingsalat!

Ja, det kunne jo vært fint å skrive. Cavalier med stevia, en sånn konfekteske med 12 biter i

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 22:28   #216
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

det finnes en sjokolade som heter sjokoladeprinsens drøm og den finnes med blåbærsmak, , karamellsmak og som vanlig melkesjokolade, nam nam og så er det b-vitaminer i den og

jeg spiser veldig mye proteiner til deg som nevnte det,

en ting, hva kan årsaken være til at jeg blør ved avføring, har veldig hard avføring

Det kan være rifter i tarmen, eller hemoroider (?), på grunn av at det er hardt. Husk å drikk mye vann og hold deg i aktivitet, og så finnes det litt diverse man kan ta for å få fart på magen igjen.

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 22-11-13, 22:37   #217
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarterne!

Søndag blir utskeiing her i huset, da skal minsten bæres for presten. Vi skal ha koldtbord, og der skal jeg holde meg unna de verste synderne. Men jeg MÅ ha litt kake! Gleder meg, og det er godt å føle at jeg har kontroll over utskeielsen. Det er kun den ettermiddagen, og så er det på´an igjen =)

God helg alle sammen!

__________________


Kone og mamma til 2, skaper en bedre hverdag for hele familien

Min journal, velkommen innom
pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 09:16   #218
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Oktoberstarterne!

takk for svar pådetfjerde jeg slet med hemorider for noen år siden, aldri oppllevd noe så ille, men da gikk jeg og på pulverkur for gikk på xtravaganza, men drakk sjelden vann, jeg drikker lite vann nå og så får prøve kutte ut pepsimax en periode og bare drikke vann

og forresten, det gikk dårlig en uke med meg pga urinveisinfeksjon og klarte ikke ha kontroll på maten så vekta var oppe i 73,5 på onsdag, men i går veide jeg 72,8 så det går nedover

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 09:40   #219
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

en ting, hva kan årsaken være til at jeg blør ved avføring, har veldig hard avføring

En rift i åpningen antagelig, ikke behagelig, men heller ikke farlig. Drikk mye vann, spis fett og gjerne linfrø, det holder vanligvis avføringen myk. Masse grønnsaker er lurt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 10:56   #220
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oktoberstarterne!

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

takk for svar pådetfjerde jeg slet med hemorider for noen år siden, aldri oppllevd noe så ille, men da gikk jeg og på pulverkur for gikk på xtravaganza, men drakk sjelden vann, jeg drikker lite vann nå og så får prøve kutte ut pepsimax en periode og bare drikke vann

og forresten, det gikk dårlig en uke med meg pga urinveisinfeksjon og klarte ikke ha kontroll på maten så vekta var oppe i 73,5 på onsdag, men i går veide jeg 72,8 så det går nedover

Dersom du sliter med uvi er nok første bud å faktisk drikke nok. Infeksjonen blir iallefall ikke bedre av at du drikker lite. Få i deg nok drikke for å skylle gjennom. Drikk gjerne kullsyrevann med litt sitron i( den billige kullsyrevannet fra first price er helt OK og inneholder ikke så mye natrium som farris) om du har problemer med bare vann. det viktiste er å få skylt gjennom systemet.
Og mot vannsamling er nok drikke første bud også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 13:59   #221
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!



Idag har jeg laget sukkerfrie geleshots! Veldig spent på resultatet

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-11-13, 16:44   #222
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Oktoberstarterne!

takk Imse ja må begynne drikke vann har kjøpt meg noe som heter superzym på helsekost, det er enzymer som er spesielt for dem på lavkarbo.

skal kutte ut lightbrusen nå og bare drikke vann fremover

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 24-11-13, 14:15   #223
Aequitas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 12
Aequitas er på en erverdig vei
Angry

Sv: Oktoberstarterne!

Jeg har ikke vært flink til dette her.. Det vil si, fem dager i uka er jeg kjempeflink, og det er aldri problem, men straks helga kommer har det blitt stooore utskeiienger- både med alkohol og mat/godis.
Denne helga har jeg vært flinkere, siden mannen min endelig er litt mer med på alt dette med ny livsstil og sånn, men siden jeg er så håpløs i helgene er ikke vektnedgangen akkurat på topp. Gått ned fire kilo siden jeg startet 28 oktober. Litt lite, synes jeg, men vet jo hvorfor.
Til gjengjeld har jeg skrumpet inn 16 cm til sammen over kroppen, og det er jeg fornøyd med!

Men jeg må nok ta meg sammen i helgene. Heldigvis er det ikke flere ting som skjer før jul nå, så da blir det lettere å ta det "med ro"
Hatt en periode med dårlig form også, og da har jeg slitt med å finne på noe å spise. Gått en del i kyllingsuppe og -gryte, og egg. Masse egg....
Tror jeg må sette meg ned i kveld og saumfare forumet for nye gode idèer om jeg skal fikse det her :-p

Aequitas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 09:01   #224
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Oktoberstarterne!

Akkurat nå så er jeg skikkelig frustrert! Jeg har hatt to runder med magesyke på 2 uker. Denne uka fikk jeg ekstremversjonen, og jeg etter to dager måtte jeg få i meg næring - uansett hva det var… resultatet var at jeg gikk opp 500 gram. Jeg skjønner at vekta endrer seg fort med sykdom, så det er kanskje ikke det som frustrerer mest. Heller det at jeg føler jeg er så langt unna målet mitt. Jeg er 13 kilo unna, og jeg syns egentlig at jeg burde kommet lenger på de 7 ukene jg har holdt på. Så akkurat nå så føler jeg meg litt motløs bah!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-13, 10:49   #225
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Oktoberstarterne!

Huff, denne helga ble det også litt utskeielser.. Jeg spiste noen røsti på lørdagen før fest (hadde spist så lite og trengte noe rask mat, veldig dårlig unnskyldning!!), en kebabtallerken MED pomfri på vei hjem fra byen og en porsjon til med røsti..

Så! For å unngå slike utskeielser må jeg ha rask mat tilgjengelig samt ha "dagen derpå" mat tilgjengelig etter jeg har vært ute. Det største problemet på søndagen var at jeg ikke var i noe form til å lage noe veldig mat samtidig som det ikke fristet med eggemelk-kakaoen jeg vanligvis spiser.

Ellers gikk denne helga veldig bra! Var på besøk hos et vennepar på spillekveld på fredagen og da var det potetgull og mandariner på bordet i tillegg til vin.
Dagen etterpå var vi på fest hos det samme venneparet og da var bordet FYLT av smågodt, sjokolade, frukt og OSTEPOP (jeg elsker ostepop...). Jeg holdt meg unna alt begge dagene (bortsett fra vinen, men den var ikke søt og inneholdt 12,5% alkohol så jeg satser på at det ikke var for mange karbohydrater i den) og hun som holdt festen var så imponert over meg som ikke spiste noe av det som var på bordet. Hun går selv på Roede og koste seg med godteriet og alt som var. Det rareste var vell det at jeg faktisk ikke ble så fristet! Selvfølgelig hadde det jo vært veldig godt og det fristet veldig i begynnelsen, men etterhvert glemte jeg nesten at det var der og tenkte ikke på det i det hele tatt

Dagen etterpå (altså søndagen - Dagen derpå) skulle jeg på kino med noen veninner, men så skulle vi visst ut og spise først. Vi skulle på et pizzasted og først ble jeg litt negativ, men så sjekka jeg menyen og så at de hadde en kyllingsalat som jeg kunne ha! Den var supergod men inneholdt mais og ananas (ananasen plukket jeg ut av salaten, men maisen fikk bli igjen).

Når vi da skulle på kino gikk vi innom kiosken først og de jeg var med begynte å fylle opp med smågodt. Jeg er en person som ALDRI kunne gå på kino uten noe godt og kinopopcornet var det beste med hele kinoen, men jeg holder på å venne meg av med den uvanen og heller nyte filmen så jeg har bestemt meg for å holde meg til vann og tyggis på kino (av og til en aktinsbar). Jeg fikk litt rare blikk, men hun ene vet at jeg går på lavkarbo så jeg tror det gikk greit.

På kinoen gikk det overraskende greit! Jeg la merke til at de ved siden av meg stupte inn i godterposen og ble der resten av filmen, men jeg savnet det ikke! Sykt rar følelse altså! Det var tydelig at når jeg hadde noe å tygge på så ble det ikke noe savn så jeg vil si at den utprøvingen ble veldig vellykket!

Så egentlig har det jo vært ei veldig bra helg der jeg har fått utdelt noen fristelser men valgt å unngå dem og disse situasjonene jeg har vært oppi denne helga har vært noen av de jeg har slitt mest med så jeg sier meg veldig fornøyd!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan går det med oktoberstarterne? Gladlaksen Spørsmål og svar 4 08-03-10 13:22
Resultater på oktoberstarterne? Gladlaksen Ketolysekuren 24 05-12-08 12:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no