Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-09, 12:39   #1
ME-mamma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 4
ME-mamma er på en erverdig vei
Smile

Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

jeg er helt ny her...og har ikke rekt sette meg så inn i alt....men er det sånn at alle dere som har lagt om til lavkarbo så klarer dere å kutte ut karbo, frukt og alt av godteri??????
jeg er en skikkelig godtegris...og må si jeg syns det virker veldig vanskelig å fjerne alle slike ting.....

ME-mamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inspirert av Dr Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 12:43   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Dere som " kan dette" spiser dere aldri godteri???

Opprinnelig lagt inn av ME-mamma, her.

...men er det sånn at alle dere som har lagt om til lavkarbo så klarer dere å kutte ut karbo, frukt og alt av godteri??????

Når du venner kroppen av med raske karbohydrater og dermed stabiliserer blodsukkeret,
vil du rett og slett ikke ha lyst eller "behov" for slikt.

Selvfølgelig kan det hende man fyser på noe ulovlig en og annen gang,
men det er lett å skyve slike lyster til siden når man vet hva de gjør med kropp og sinn

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 13:17   #3
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Dere som " kan dette" spiser dere aldri godteri???

Det er overraskende lett å si nei takk når kaker og godter kommer på bordet, og det er enda lettere å skippe brødet som var min vei til overvekten. Mat blir i det hele tatt mindre og mindre interessant, godtehyllen i butikken ser kvalmende ut.

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:27   #4
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Jeg er ganske ny selv,men har iallefall fått et tips om denne Anthon Bergs mörka sokkerfrie sjokolade,47g og 1.5karbs.Visper meg også litt krem i blandt sammen med noen bringebär og litt lovlig sötning,eller har 1ts kakao oppi. Det er bare til å bruke fantasien! Men som de andre skriver får du ikke så mye sug etter sött når du eter denne maten

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 28-02-09, 20:35   #5
trudern
Juniormedlem
 
trudern sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
trudern er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Jeg har også funnet Anthon Bergh sjokoladen. Kjempegod! Og så går det i baconcrisp som snacks, eller nøtter med lite karber. Var tidligere helt avhengig av cola, men klarer meg nå med cola zero. Men jeg spiser litt frukt jeg da. Unngår juice og sånt, ikke noe problem, men prøver å velge frukt med minst mulig karbohydrater. Men frukt må jeg av og til ha.....

__________________





trudern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 00:48   #6
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

det tar litt tid og endel tester av god gammel søt og god mat og så merker man bakdelene ved maten og så får man sakte men sikkert mindre lyst på det.

Spiser mørk sjokolade, bacongull, ost, en eller annen grønsak, bær om jeg vil ha noe, men jeg er jo mett vanligvis og småpiser ikke lenger


Sist redigert av energibunten : 01-03-09 kl 01:11.
energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 12:06   #7
aldrimerjollycola
Medlem
 
aldrimerjollycola sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 170
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

sjekk i kakedelen av oppskriftene her, der er det masse snadder du kan lage!
eller finnes det sukkerfritt godtertier og sjokolade, men disse er søtet med maltitol, og de fleste mager reagerer på dette! noen får løs mage, andre luftsmerter!
anthon berg sjokoladen som de andre snakker om, er desverre utgått, men det finnes andre alternativer. menybutikker pleier å ha disse sjokoladene fra "sukkerfrit" den mørke varianten er god å bake med!
du kan også piske deg litt krem og ha litt friske bringebær og mascarpone/smøreost rørt inn i kremen! masse muligheter!

ellers, paranøtter er en god snack! du kan også bruke ost o.l må ikke være søtt! er du flink en ukes tid til å unngå søtt, forsvinner suget fort!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 12:36   #8
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Jeg var en av de største (in so many ways!) kundene til Freia. For å si det sånn, Firkløver utgjorde basisen i min kostholdspyramide. Nå, etter noen måneder, har jeg utrolig lite problemer med å holde meg borte fra det. Er mer fysen på frukt og juice enn sjokolade. Og det hadde jeg ærlig talt aldri trodd. Så holder man ut en stund, så blir verden seende litt annerledes ut etterhvert. Og jeg er ikke unik på dette, mange sier det samme. På samme måte som at det aldri har vært noe problem for meg å gå forbi Vinmonopolet, så er kiosker havnet i samme kategori, jeg legger liksom ikke særlig merke til dem mer. Og tidligere var radaren loksom "på" hele tiden.

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 12:49   #9
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Med tiden er det andre ting som blir godteri, som f.eks en herlig saus til måltidet.

Hvis suget blir for stort kan man vel ta litt 86% sjokolade som Freia premium. Tror det er 19 karber pr. hundre gram - så ikke overdriv

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 13:29   #10
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Jeg har ikke problemer med å si nei til ulovlig godteri, som kaker, sjokolade, potetgull osv. Men det er mange oppskrifter som blir delt her, og siden det er så mange som deler de, så må det jo være endel som spiser det de deler av oppskrifter også?

Jeg spiser krem, bær, gele på fun light, sukkerfri sjokolade, baconcrisp, ost, og jeg har laget Gerds ostekake (som er fantastisk god), Myas Cookies, hjemmelaget is osv, og jeg spiser det med god samvittighet og jeg går ned i vekt. Hvis jeg ikke hadde kunnet spise noe av dette så hadde jeg ikke holdt ut kuren. Men vi er alle forskjellige selvsagt..

Uansett så spiser jeg utrolig mye mindre "godteri" enn tidligere. Når jeg koser meg så koser jeg meg med 1/10 av det jeg spiste tidligere.

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 13:35   #11
trudern
Juniormedlem
 
trudern sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 37
trudern er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av aldrimerjollycola, her.

sjekk i kakedelen av oppskriftene her, der er det masse snadder du kan lage!
eller finnes det sukkerfritt godtertier og sjokolade, men disse er søtet med maltitol, og de fleste mager reagerer på dette! noen får løs mage, andre luftsmerter!
anthon berg sjokoladen som de andre snakker om, er desverre utgått, men det finnes andre alternativer. menybutikker pleier å ha disse sjokoladene fra "sukkerfrit" den mørke varianten er god å bake med!
du kan også piske deg litt krem og ha litt friske bringebær og mascarpone/smøreost rørt inn i kremen! masse muligheter!

ellers, paranøtter er en god snack! du kan også bruke ost o.l må ikke være søtt! er du flink en ukes tid til å unngå søtt, forsvinner suget fort!


Jeg kjøpte Anton Berg sin sukkerfrie sjokolade seinest på fredag i en Rema butikk. Kanskje jeg skal reise tilbake å hamstre litt, hvis det er siste rest de har der....

__________________





trudern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 14:48   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av trudern, her.

Jeg kjøpte Anton Berg sin sukkerfrie sjokolade seinest på fredag i en Rema butikk. Kanskje jeg skal reise tilbake å hamstre litt, hvis det er siste rest de har der....

Hamstre i vei!
Det kommer ikke mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 15:32   #13
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

Jeg var en av de største (in so many ways!) kundene til Freia. For å si det sånn, Firkløver utgjorde basisen i min kostholdspyramide. Nå, etter noen måneder, har jeg utrolig lite problemer med å holde meg borte fra det. Er mer fysen på frukt og juice enn sjokolade. Og det hadde jeg ærlig talt aldri trodd. Så holder man ut en stund, så blir verden seende litt annerledes ut etterhvert. Og jeg er ikke unik på dette, mange sier det samme. På samme måte som at det aldri har vært noe problem for meg å gå forbi Vinmonopolet, så er kiosker havnet i samme kategori, jeg legger liksom ikke særlig merke til dem mer. Og tidligere var radaren loksom "på" hele tiden.



Som jeg skulle sagt det selv
Men hvordan skal det gå med freia, nå som deres største sponsorer blir borte ?

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 19:27   #14
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Svaret fra meg er ganske enkelt nei. Jeg heller ikke brukt brøderstatning, godterierstatning, lovlig søt drikke eller noe som helst annen kompensasjon for det jeg ønsker å slutte med. Det beste er å fjerne alle disse tingene fra bevissheten.

Som jeg nettopp skrev i en annen tråd: Hvis jeg skulle være 6 måneder i kloster, hadde jeg neppe lagt min daglige rusletur til en nudiststrand....

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 19:29   #15
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Er det noe gæernt med nakne folk også nå da?

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 19:38   #16
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Når man bor i kloster, så

Det er vel ikke noe poeng i å gå ned to skostørrelser fordi tærne krøller seg? (snakker nå selvfølgelig om godteri...)

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:00   #17
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Er det noe gæernt med nakne folk også nå da?

Noen mnd i ketose så kan vi bade nakne borti tjernet

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:01   #18
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Noen mnd i ketose så kan vi bade nakne borti tjernet

God plan!

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:02   #19
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Når et TROLL inviterer oss i et TJERN blir jeg - uhhhhm - skeptisk

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:05   #20
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Vi snakker ikke Bernhard Borge her... De dødes tjern.

Bøøø

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:09   #21
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Trollet ler og tenker på Bergsjø tjern, eller "bæsjø" som det heter på våre kanter


Trollet er glad i å baaade!

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:18   #22
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hamstre i vei!
Det kommer ikke mer!

Vet du HVORFOR de stopper denne sjokoladen?Kommer det en ny tro?

__________________
solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:23   #23
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Trollet ler og tenker på Bergsjø tjern, eller "bæsjø" som det heter på våre kanter


Trollet er glad i å baaade!

Det ga meg flashback og et mentalt bilde jeg overhodet ikke ønsket, fra da vi badet i Trolltjern på Grefsen og 4 barnehager kom og hoppet ut i til oss...

  Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 20:51   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av solanolsen, her.

Vet du HVORFOR de stopper denne sjokoladen?Kommer det en ny tro?

Les denne tråden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 15:37   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som kan dette; spiser dere aldri godteri?

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Trollet ler og tenker på Bergsjø tjern, eller "bæsjø" som det heter på våre kanter

"Bæssjøn" på totenåsen??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 09:08
Dere som har hell med en karbodag i uka, hva spiser dere? Lollypop! Ketolysekuren 12 03-09-07 09:18
Hva spiser dere? Tøtta Dr Lindbergs 8 25-06-06 22:53
Hva spiser dere? *Tussi* Ketolysekuren 4 15-04-05 23:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no