Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Magetrøbbel?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-10, 00:24   #1
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Magetrøbbel?

Off.. fjerde dagen min i dag og har ikke sluppet unna vondt i magen en eneste dag. Jeg har kuttet ned på fettet i dag da jeg tenkte det kanskje var løsningen, men neida.. Nå har jeg hatt to runder med kjempekramper i magen i dag. Og dette begynte fra dag en på lavkarbo.

Utover det så føler jeg meg ellers fin, nå og da vondt i hodet og tidvis svimmel.. men energisk og glad, føler jeg har gått ned i vekt og

setter kjempe pris på om noen har noen innspill til magen min...

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:41   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel?

Kanskje skrive litt om hva du spiser nå og hva du spiste før?

Jeg hadde aldri vondt i magen, men jeg var forstoppet de første ukene på lavkarbo. Det gikk 3 dager mellom hver gang jeg bæsjet, og i ettertid regner jeg med at det var fordi jeg plutselig spiste mye mindre fiber. Vi trenger ikke fiber på lavkarbo, men man bør ta nedtrappingen gradvis. Linfrø f.eks. er masse fiber og ingen effektive karbohydrater.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:45   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Magetrøbbel?

Smertene kan også rett og slett være abstinenser!
Hvordan står det til med avføringen og drikker du nok, 2-3 liter væske?

Samtidig går det en masse forskjellige magevirus nå om dagen. Både gubben, snuppa og jeg har hatt en variant som bare gir magesmerter.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 00:46   #4
Rebecca_Malin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 36
Innlegg: 38
Rebecca_Malin er på en erverdig vei

Sv: Magetrøbbel?

Før:
egg, karbonader, rugsprø, youghurt, salater, kylling, fullkornspasta, taco, skummet melk, appelsinjuice, lettrømme, mager kjøttdeig...

nå:
egg, bacon, salat, fisk, ting med fløte, seterrømme, samme salaten som før...

Så det jeg tror det er er i grunn fløten og melkeproduketene som har så høyt fettinnhold. Derfor jeg basically vurderer å droppe melka.. Men usikker på om ikke dette vil være problematisk for å få i meg nok fett?


Skal nevnes at i nesten alle tilfeller når jeg f.eks drikker helmelk i en kaffe på kafe går dt rett gjennom så det har jeg slutta med.. Men samtidig kan jeg godt spise et stykke bløtekake uten problemer...

__________________


Startdato: 30.mars 2010
Rebecca_Malin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo livsstil Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:22   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Magetrøbbel?

Du venter ikke mens da?

Anyhow det kan jo sikkert være melkeproduktene som gjør det. Jeg tåler ikke melk da, og får sånn "må finne en do snarest mulig" etter at melk blir inntatt. Melkeproduktene er ikke like ille, men jeg kjenner det med ekstremt mye inntak av dem at magen reagerer.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magetrøbbel Whale Spørsmål og svar 2 01-03-10 23:12
Magetrøbbel Jojodama Ketolysekuren 8 14-12-07 14:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no