Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Veldig stolt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-10, 08:59   #1
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Veldig stolt!

Jeg har spist lavkarbo siden før 17.mai og nå ENDELIG får jeg utslag på keto sticken.

Jeg ble super fornøyd, men lurer litt på om det betyr at jeg automatisk kommer til å gå ned i vekt? Jeg skjønner jo det at dersom jeg stapper i meg altfor mye fett så går ikke det, men jeg tenkte i forhold til det jeg har spist hittil.

Jeg har for lavt stoffskifte og har gått ned en kilo hittil og må være fornøyd med det, selvom det ikke akkurat har gått veldig fort. Jeg har vært flink med maten. Jeg er ikke akkurat veldig tykk, men skal ned rundt 8 kg.

Så det jeg lurer på er altså om jeg kan håpe på at vekt tapet går litt raskere, eller om jeg bare må glede meg over at det er større sannsynlighet for at det jeg går ned er fett, ikke muskler?

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:27   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Veldig stolt!

Hvis du har en tilnærmet normal vekt, så går det saktere. I tillegg til individuelle forskjeller da.

At stixen viser at du er i ketose (de måler ketoner i urinen) er som du selv sier, ingen garanti for vektnedgang. Du har jo selv opplevd at du har gått ned allerede, uten utslag på stixene.

Drikk masse vann, spis når du er sulten, stopp og spis når du er mett.
Sov nok og ikke stress.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:49   #3
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veldig stolt!

Jeg tror også at dette har noe å si - hvor mye overvektig vi er. Jeg har heller ikke gått ned noe særlig siden første uka. Bare litt opp og ned Blir derfor litt usikker på hva jeg gjør feil, men tror det er riktig at det går seinere når vi ikke er så veldig overvektig.

Nå får jeg bare lyst å spise lavkarbo - pms herjer i kroppen (selv om jeg har hormonspiral og var nesten kvitt mensen før jeg begynte på lavkarbo!!)

Sist gikk jeg ned 9 kg på ca 2-3 mnd, men siden det har jeg trena en god del styrketrening, så tror (og håper) at det er noe muskler også. Føler meg igrunn ganske ok nå, bortsett fra rundt låra og putene på ryggen. magen også ønsker å bli flatere Så jeg går for lavkarbo!!! Uansett ser jeg at magen min har blitt mye finere...synd jeg ikke tok før-bilder. tror det ville vært motiverende!

Lykke til!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:29   #4
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Veldig stolt!

Takk for svar

Jeg vet jo at jeg har gått ned selv om jeg ikke har hatt utslag på stixen, men jeg lurte på om det var større muligheter for at jeg gikk ned fortere nå siden jeg hadde utslag? Det var det som var det store spørsmålet!

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:32   #5
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Veldig stolt!

Og på det ønsker jeg selvfølgelig et rungende JA til svar, siden jeg ENDELIG har fått utslag.

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:48   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veldig stolt!

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Takk for svar

Jeg vet jo at jeg har gått ned selv om jeg ikke har hatt utslag på stixen, men jeg lurte på om det var større muligheter for at jeg gikk ned fortere nå siden jeg hadde utslag? Det var det som var det store spørsmålet!

Ikke nødvendigvis

Men husk det er maten/kostholdet som gir vektnedgangen, ikke stixen

Så ikke stress med den, den er bare en indikator

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:54   #7
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Veldig stolt!

Typisk
Men, ikke nødvendigvis kan tolkes litt positivt det også

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:00   #8
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Veldig stolt!

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Typisk
Men, ikke nødvendigvis kan tolkes litt positivt det også

Hehe... Lykke til ihvertfall Dette blir bra!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:06   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veldig stolt!

Opprinnelig lagt inn av Echo, her.

Typisk
Men, ikke nødvendigvis kan tolkes litt positivt det også

Jepp

Tenk på at det er kroppen og ikke huet som skal bestemme tempoet Da har kroppen det best

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:33   #10
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Veldig stolt!

Jeg er veldig fornøyd med å spise på den måten. Føler ikke at jeg forsaker noe egentlig, men jeg må ha melk i kaffen min så det bruker jeg. (Men det er jo ikke mye det dreier seg om)

Hovedårsaken til at jeg har lagt om kostholdet er kronisk migrene og det ser ut til at dette bedrer seg vesentlig på dette kostholdet.

Det som er litt problematisk er at jeg plutselig får bivirkninger av de medisinene som jeg går på for å forebygge migrenen. (Betablokkere og epilepsi medisiner)

Så nå skal jeg prøve å trappe ned litt på den ene på egen hånd. Legen er ikke begeistret for lchf kostholdet så jeg har ikke involvert henne i dette

Men så har jeg jo fått litt blod på tann når det gjelder den slankingen da, det var jo endelig en fin bivirkning av noe. Så jeg har det egentlig ikke travelt men jeg er sånn som funderer og lurer på ting og da spør og graver jeg!

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:41   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veldig stolt!

Ketose blir faktisk brukt i behandling av epilepsi Så det burde jo legen din faktisk vite

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:49   #12
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Veldig stolt!

Jada, legen vet nok det. Jeg har ikke epilepsi, medisinen blir brukt til forebygging av migrene for meg.

Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 12:50   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Veldig stolt!

Ok

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er litt stolt=) HenrietteH Ketolysekuren 11 13-04-10 20:51
Så fornøyd og stolt av meg selv! Camilla82 Ketolysekuren 16 09-07-09 16:40
Gjett om jeg er STOLT da! Millsi Ketolysekuren 11 24-05-09 16:22
Parmesandip - veldig godt, veldig enkelt! Safir Annen mat 0 13-11-07 18:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no