Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Kviseproblem(hormoner?mat?)

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-10, 22:47   #1
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Kviseproblem(hormoner?mat?)

Kan mørk sjokolade og pepsi max (i litt for stor dose..over lengre tid..) påvirke kviser? Da spør jeg ikke etter noen medisinsk avklaring, trenger ikke å være begrunna med forskning, men kun fra egne erfaringer.

Jeg har nemlig fått de kviseutbruddene. Det er så j**** vondt! Store kviser som er delvis "underjordiske"...

Har alltid hatt litt problemer med kviser, sånn litt mer enn bare tenåringshud. Det eneste som har hjulpet er tetracyclin (?), før jeg prøvde det har jeg prøvd utrolig mye, både reseptfritt, på resept, hudpleiebehandlinger/fruktsyrebehandling ++ Ganske mye penger med andre ord.....men tetracyclin hjalp, det tok ikke bort alt, men masse. Jeg så ikke ut når jeg var 16 år Etter noen måneder på antibiotika så jeg etterhvert normal ut. Men nå har det begynt å komme tilbake Og nå er jeg jo kommet i den alderen hvor det burde ha begynt å gå bort

Skal ta en liten "rens" i kostholdet, selv om jeg spiser lavkarbo ser jeg at jeg har latt meg selv falle litt i fella med å spise for mye av f.eks mørk sjokolade og pepsi max. Ikke bra....om det er en tilfeldighet at jeg har fått mye mer kviser kan jo hende..Så, er det noen som egentlig har en kommentar på dette?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:17   #2
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Kan mørk sjokolade og pepsi max (i litt for stor dose..over lengre tid..) påvirke kviser? Da spør jeg ikke etter noen medisinsk avklaring, trenger ikke å være begrunna med forskning, men kun fra egne erfaringer.

Jeg har nemlig fått de kviseutbruddene. Det er så j**** vondt! Store kviser som er delvis "underjordiske"...

Har alltid hatt litt problemer med kviser, sånn litt mer enn bare tenåringshud. Det eneste som har hjulpet er tetracyclin (?), før jeg prøvde det har jeg prøvd utrolig mye, både reseptfritt, på resept, hudpleiebehandlinger/fruktsyrebehandling ++ Ganske mye penger med andre ord.....men tetracyclin hjalp, det tok ikke bort alt, men masse. Jeg så ikke ut når jeg var 16 år Etter noen måneder på antibiotika så jeg etterhvert normal ut. Men nå har det begynt å komme tilbake Og nå er jeg jo kommet i den alderen hvor det burde ha begynt å gå bort

Skal ta en liten "rens" i kostholdet, selv om jeg spiser lavkarbo ser jeg at jeg har latt meg selv falle litt i fella med å spise for mye av f.eks mørk sjokolade og pepsi max. Ikke bra....om det er en tilfeldighet at jeg har fått mye mer kviser kan jo hende..Så, er det noen som egentlig har en kommentar på dette?

Jeg vil bare ønske deg lykke til, for slikt er slitsomt. Fikk mine først når jeg var 18 og sliter fortsatt. Det som hjalp meg best var p-piller, type Diane, men måtte slutte med de. Har også merket at de få ukene jeg har gått på lavkarbo har hjulpet vesentlig på hvor betent det blir. Hvor mye brus/sjokolade påvirker har jeg fundert på også, uten å bli mye klokere av det. Dattera mi på 13 blir verre etter helgene, så noen sammenheng i godteri/brus er det nok hos henne.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:33   #3
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

P-piller var et alternativ for meg, da de Diane-pillene som du nevner, men jeg sliter med depresjon i utgangspunktet og etter å ha gått på p-piller pga mensen så gikk jeg rett ned i kjelleren...så det skal jeg aldri gjøre igjen, putte i meg slikt, jeg var på randen til selvmord på p-piller Det er bare snakk om flaks at jeg lever..så aldri aldri aldri mer slike ting!

Da vil jeg heller ha masse kviser..selv om det gjør vondt og ikke er pent

Ja, jeg tror at kvisene kan henge sammen med maten, men jeg trodde ikke at lavkarbo-mat var "det samme"? Jeg vet at når jeg spiste høykarbo og inntaket av godteri og sjokolade i helgene var tilstede så var kvisene veldig utbredt(hehe) på mandagen.... De gikk litt bort når jeg kutta ut sukker, men for meg var det (er) et mye større problem enn bare tenåringshormoner. Ser på søskna mine også, at det er mye mer enn bare tenåringshud. Men det sliter på selvtilliten, selv om jeg vet at det er tåpelig å la meg påvirke av det...men det fører meg liksom rett tilbake til ungdomsskolen

Skal teste nå fremover om kostholdet kan ha noe si, altså fjerne det jeg tror som påvirker meg. Men får høre med legen om jeg er aktuell for tetracyclin når jeg skal dit i desember... (kan en lege si nei til slikt, hvis en selv vil gå på det`?)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 00:08   #4
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

P-piller var et alternativ for meg, da de Diane-pillene som du nevner, men jeg sliter med depresjon i utgangspunktet og etter å ha gått på p-piller pga mensen så gikk jeg rett ned i kjelleren...så det skal jeg aldri gjøre igjen, putte i meg slikt, jeg var på randen til selvmord på p-piller Det er bare snakk om flaks at jeg lever..så aldri aldri aldri mer slike ting!

Da vil jeg heller ha masse kviser..selv om det gjør vondt og ikke er pent

Ja, jeg tror at kvisene kan henge sammen med maten, men jeg trodde ikke at lavkarbo-mat var "det samme"? Jeg vet at når jeg spiste høykarbo og inntaket av godteri og sjokolade i helgene var tilstede så var kvisene veldig utbredt(hehe) på mandagen.... De gikk litt bort når jeg kutta ut sukker, men for meg var det (er) et mye større problem enn bare tenåringshormoner. Ser på søskna mine også, at det er mye mer enn bare tenåringshud. Men det sliter på selvtilliten, selv om jeg vet at det er tåpelig å la meg påvirke av det...men det fører meg liksom rett tilbake til ungdomsskolen

Skal teste nå fremover om kostholdet kan ha noe si, altså fjerne det jeg tror som påvirker meg. Men får høre med legen om jeg er aktuell for tetracyclin når jeg skal dit i desember... (kan en lege si nei til slikt, hvis en selv vil gå på det`?)

Hmmm...du sier noe der, ang p-piller og depresjon. Tenkte ikke på det da, men ser nå at jeg faktisk var i dårligere i forhold til depresjoner selv når jeg gikk på dem. Aldri tenkt over før.

Forøvrig har jeg vært hjulpet før av homøopat, fikk noe som tok bort de dypeste betennelsene. Var vel på din alder da. Har prøvd det meste, men det er ikke så lett å få bukt med. Nå går jeg til akupunktør, og når jeg fikk noe som skulle stabilisere kroppen og også stimulere stoffskiftet så ble huden litt bedre.

Tror ikke det skal være noe problem å få tetracyklin. Jeg behøvde bare spørre. Såframt du ikke sliter med nyrer, for det kan visst være ganske belastende på de. Forøvrig kan det være lurt å få i seg melkesyrebakterier når du bruker de, da de kan forstyrre den naturlige bakteriefloraen nedentil og skape kløe, og melkesyrebakterier kan motvirke noe av problemet.

Ellers vil jeg tipse deg på hudpleie fra Cliniq, om du ikke har noe du er fornøyd med i dag. Har bare prøvd noen uker foreløpig, men ser ut til å ha en positiv virkning.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 17:35   #5
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Hmmm...du sier noe der, ang p-piller og depresjon. Tenkte ikke på det da, men ser nå at jeg faktisk var i dårligere i forhold til depresjoner selv når jeg gikk på dem. Aldri tenkt over før.

Forøvrig har jeg vært hjulpet før av homøopat, fikk noe som tok bort de dypeste betennelsene. Var vel på din alder da. Har prøvd det meste, men det er ikke så lett å få bukt med. Nå går jeg til akupunktør, og når jeg fikk noe som skulle stabilisere kroppen og også stimulere stoffskiftet så ble huden litt bedre.

Tror ikke det skal være noe problem å få tetracyklin. Jeg behøvde bare spørre. Såframt du ikke sliter med nyrer, for det kan visst være ganske belastende på de. Forøvrig kan det være lurt å få i seg melkesyrebakterier når du bruker de, da de kan forstyrre den naturlige bakteriefloraen nedentil og skape kløe, og melkesyrebakterier kan motvirke noe av problemet.

Ellers vil jeg tipse deg på hudpleie fra Cliniq, om du ikke har noe du er fornøyd med i dag. Har bare prøvd noen uker foreløpig, men ser ut til å ha en positiv virkning.

Jeg tenkte ikke over det med depresjon mens jeg gikk på p-piller, men rett før jeg slutta så gikk det opp for meg at "herregud, jeg har vært helt forferdelig etter jeg startet på disse". Det var helt grusomt Jeg fikk selvmordstanker og alt det der. Og i og med at jeg faktisk har noen behov for prevansjon what so ever så droppa jeg p-piller, selv om det hjalp på menssyklusen og smerter. Bare det å kutte dem ut gjorde at jeg forandret meg merkbart - sliter fortsatt, men det går ikke ann å sammenligne meg med hvordan jeg var da og hvordan jeg er nå! Det er NULL selvmordstanker til stede (heldigvis), selvskading er ikke noe problem lenger og joda, jeg har fortsatt tegn til depresjon og angst, men det er faktisk mulig å leve!

Så det tror jeg er veldig viktig å være mer tydelig på, når unge jenter starter på p-piller, uansett hvorfor de starter på dem. Og familien/de nærmeste vennene burde vite det når jenter starter, jeg sa jo ikke et pip til noen om dette her (bodde på hybel), så det var ikke noen som kunne observere forandringene på meg, men har du muligheten til å at andre kan observere deg så ville jeg definitivt fortalt det. For når en selv er midt oppi det så legger en ikke alltid merke til forandringene, før det har gått for langt

Jeg visste jo på forhånd at noen reagerer slik på p-piller, men det var ikke noe jeg fikk vite sånn veldig tydelig på helsestasjonen/hos legen. De sjekka blodtrykket, that's it.

Akupunktur o.l kan jeg jo teste ut, men det er vel relativt dyrt? Pr dags dato har jeg ikke råd til den type behandling iallefall... har ikke råd til noe som helst spesiell behandling..men jeg har ikke problemer med nyrer eller noe, så da skal jeg takle tetracyklin greit, gjorde det iallefall forrige gang. Men lurt det du nevner ang melkesyrebakterier, det visste jeg ikke forrige gang..og endte opp med kløe

Jeg bruker Babor sine produkter, er veldig fornøyd med dem, men min venninne prata om et annet merke jeg må prøve, hun er hudpleier, så det var et de hadde der hun jobber. Er hun som har skaffa meg Babor også - greit med slike venner Så det skal jeg sjekke ut når jeg drar hjem på juleferien. Det skulle være naturlige produkter og veldig bra for kviser. Men også hun sa at jeg bør bare dra til legen for å få tetracyklin igjen, fordi uansett om jeg bruker renseprodukter eller ei, forandrer kostholdet o.l så vil det nok ikke være nok til å gi meg en effekt på kvisene....

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:05   #6
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Akupunktur o.l kan jeg jo teste ut, men det er vel relativt dyrt? Pr dags dato har jeg ikke råd til den type behandling iallefall... har ikke råd til noe som helst spesiell behandling..men jeg har ikke problemer med nyrer eller noe, så da skal jeg takle tetracyklin greit, gjorde det iallefall forrige gang. Men lurt det du nevner ang melkesyrebakterier, det visste jeg ikke forrige gang..og endte opp med kløe

Jeg bruker Babor sine produkter, er veldig fornøyd med dem, men min venninne prata om et annet merke jeg må prøve, hun er hudpleier, så det var et de hadde der hun jobber. Er hun som har skaffa meg Babor også - greit med slike venner Så det skal jeg sjekke ut når jeg drar hjem på juleferien. Det skulle være naturlige produkter og veldig bra for kviser. Men også hun sa at jeg bør bare dra til legen for å få tetracyklin igjen, fordi uansett om jeg bruker renseprodukter eller ei, forandrer kostholdet o.l så vil det nok ikke være nok til å gi meg en effekt på kvisene....

Om du vil passe på kh, så kan du få i deg melkesyrebakterier gjennom et produkt som heter Molkosan (om jeg ikke husker helt feil). Du får det på helsekost. Jeg måtte slutte med tetracyklin fordi jeg ikke klarte å holde bivirkningene tistrekkelig i sjakk

Det finnes nok mange bra produkter på markede og jeg har sikkert prøvd halvparten uten å bli fornøyd. Det viktigste er å bruke milde renseprodukter som ikke tørker ut huden, for da gjør du vondt verre i lengden.

Når det gjelder kosthold tror jeg det er mye man kan gjøre i forhold til huden, siden kosthold nok kan påvirke hormonbalansen i kroppen, og dermed påvirker faren for kviser. Det er jo en ubalanse i hormonene som skaper alt rotet.

Akupunktør er nok litt kostbart i lengden, men hos homøopat så betaler man jo for konsultasjon og for medisiner, og de varer stort sett lenge.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 19:08   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Tetracykliner er vel og bra, bare man passer på magen og underlivet mens man bruker dem!
Jeg har gått på dem inntil 3 måneder av gangen og slet med både løs mage og sopp første gangen. Lære jo etterhvert, da!

Men det jeg skulel si Opheliia, er at man også blir ekstremt var for sol når man går på tetracykliner. Jeg har fått stygge pigmentflekker på begge armene etter forrige runde! Av litt sol 17. mai, liksom!
Syns å huske at dere planlegger minst 2 turer til solrike steder innen ikke så alt for lang tid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 18:23   #8
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tetracykliner er vel og bra, bare man passer på magen og underlivet mens man bruker dem!
Jeg har gått på dem inntil 3 måneder av gangen og slet med både løs mage og sopp første gangen. Lære jo etterhvert, da!

Men det jeg skulel si Opheliia, er at man også blir ekstremt var for sol når man går på tetracykliner. Jeg har fått stygge pigmentflekker på begge armene etter forrige runde! Av litt sol 17. mai, liksom!
Syns å huske at dere planlegger minst 2 turer til solrike steder innen ikke så alt for lang tid!

Ja, men hvis jeg starter på de nå, så vil jeg avslutte det i god før første turen, da skal det vel ikke ha så mye å si? Husker det fra forrige gang jeg gikk på det, når jeg var 16-17 at jeg skulle holde meg borte fra sola... pga det med pigmenter o.l

Men jeg skal gi "det naturlige" en sjanse før jeg gå på tetracyklin. Jeg kjører en intens uke med ansiktsmaske Kanskje det hjelper? Hvis ikke så er ansiktsmaska utrolig deilig å ha på, så god og kald Og jeg skal fjerne noen matvarer fra kostholdet og se om det kan ha noe å si!

Får heller komme med oppdatering om en måned Om jeg fortsatt ser ut som en fjern slektning av pizzaen (huff, jeg ble kaldt det på u-skolen...ikke gøy må jeg si..) og michelin-mannen

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 23:40   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Datteren min har det samme problemet. Hun ble henvist til lysbehandling på sykehuset med veldig god effekt.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 07:23   #10
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Kviseproblem(hormoner?mat?)

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Datteren min har det samme problemet. Hun ble henvist til lysbehandling på sykehuset med veldig god effekt.

Måtte hun via hudlege for å få det, eller går det bra å få henvisning fra fastlege?

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Menstruasjon, hormoner og lavkarbo Mear Spørsmål og svar 16 25-05-10 09:39
EuroDiet/hormoner kikja Eurodiett 11 15-06-09 21:05
Kjønnshormoner og andre hormoner? lillestine Stoffskifte / hormonproblemer 7 06-02-09 19:04
Hormoner på bærtur...? Jeannie Stoffskifte / hormonproblemer 6 24-01-05 09:55
Endring i hormoner? cathrine Fysisk og mental helse 10 08-01-05 13:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no