Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Betydningen av et balansert inntak av fett-karbo-protein

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-08, 22:22   #1
Tundeh
Medlem
 
Tundeh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Klepp
Alder: 49
Innlegg: 168
Tundeh er på en erverdig vei

Betydningen av et balansert inntak av fett-karbo-protein

Hei. Eg har no holdt på med dette i litt over 2 uker, Men nå begynner man å "tvile" på om man spiser riktig. Man har fått utgitt noen regler man må forholde seg etter, og disse prøver man å følge. Ingen ris,pasta,potet,brød,korn osv og så spis litt karbo og resten er litt fett og masse proteiner.

Det som gjør at man har begynt å tvile er Urinstixen. Når den begynner å bli å lys og forsåvidt er over på nøytral innimellom. Ja dette får meg til å lure å lese å lese på nytt i boka og her på Forumet.

Eg e da ikke en som måler gram på antall karbs man inntar. Eg leser på pakkene og holder meg til det som har minst karbo. Da føler eg av og til at kanskje eg ikke får nok karbo i forhold til fett og proteiner. Vitaminer anser eg ikke som ett problem siden vi bruker ett relativt bra multivitaminsystem og Krom-kalium fra Ketolyse.

Ramler man ut av Ketose hvis man har for lite Karbs?
Hva slags forhold skal det være angående fett og proteiner?
(Vi spiste 2 noe magre måltider. Selvlaget kjøttdeig, lagde vi av flatbiff. Syntes det var noe fettfritt og tørt på smak)

Iallefall så tenker eg endel på dette og det er litt frustrerende og ha lite eller ingen utslag på stixen.
Blei langt dette.

__________________


Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 22:27   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betydningen av ett balansert inntak av fett-karbo-protein

Sitat:

spis litt karbo og resten er litt fett og masse proteiner.

Det er vel her du bommer!
Forholdene rent optimalt når du spiser etter Ketolyse- eller Atkins(induksjon)-prinsippet er fett: 75, protein: 20 og karbohydrater: 5.
Det kan være en god idé å telle i starten, i det minste med tanke på at det ikke nødvendigvis er sånn at en matvare er direkte sunn selv om den inneholder lite karber!
Du kan uansett trøste deg med at grønnsaker kan du spise MYE av! Det blir overraskende mye grønnsaker av 20 gr kh!
Hvilken farge sticksen din har har ingenting å si, utslag er utslag, altså.

Lykke til!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 22:35   #3
Tundeh
Medlem
 
Tundeh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Klepp
Alder: 49
Innlegg: 168
Tundeh er på en erverdig vei

Sv: Betydningen av ett balansert inntak av fett-karbo-protein

Såpass mye fett altså. Kanskje man må prøve å få mere fett inn i maten. Hva slags fett er det som man bruker? Eg tenker kanskje Bacon, ost, og fett fra Steik. Kan man bruke vanlig margarin?

Grønnsaker der bruker vi mest blåmkål, brokkoli og gulerøtter blandingen. Men også fersk blåmkål og brokkoli.

__________________


Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 22:47   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Betydningen av ett balansert inntak av fett-karbo-protein

Gulerøtter er FY! på ketolyse!
Diskusjonen smør/margarin har gått høyt her inne, fasiten er vel at man skal bruk SMØR, som i meierismør. Margarin inneholder for mye herdet fett etc.

Smørkokte grønnsaker, seterrømme, fet ost, kjøttdeig med fett, ribbe med alt fettet i behold, det samme med koteletter, nøtter av mange slag..... Fett kommer i mange former!

Er ikke glad i svinekoteletter, men kjøper dem på tilbud og lager kjøttdeig av dem. Selv ungene må innrømme at det er den beste kjøttdeigen vi har.

Rosenkål med meierismør er veldig godt, avocado med reker/smøreost.....

Å, nå ble jeg sulten også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 22:51   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Betydningen av ett balansert inntak av fett-karbo-protein

Ikke vær redd for å bruke fett: Smør ( ikke margarin), kaldpressa olivenolje, rapsolje.. Bacon, nakkekoteletter, fet fisk, fete sauser osv osv...
Grønnsaker du skal bruke er de som vokser over jorda. Rotgrønnsaker har mye stivelse i seg, og mer karber. Varier : salater (jo mer farge, jo mer næring), blomkål, brokkoli, squash, aubergine, fersk sjampinjong, litt tomat, litt løk, litt parika(grønn har minst karber) osv osv.
Mesteparten av karbene skal komme fra grønnsaker. Fordi vi trenger de vitaminer og mineraler grønnsakene gir, for at kroppen skal fungere og forbrenne optimalt.

Drikk masse vann, gjerne 2-3 liter dagen. Fordelt utover hele dagen.

Stiks: Som photo sier, er det utslag så er det utslag. Jeg hadde det lyyyseste hele tiden, men gikk ned for det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-09-08, 23:21   #6
Tundeh
Medlem
 
Tundeh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Klepp
Alder: 49
Innlegg: 168
Tundeh er på en erverdig vei

Sv: Betydningen av et balansert inntak av fett-karbo-protein

Kanon Da tror eg ikke at eg spiser feil iallefall. Bare at eg må bruke smør mere og mere fett gjenerelt. Må få kjøpt inn noe smør i morgen.

Hjelper å se at man er sånn ca på den rette stien.

__________________


Tundeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-08, 07:33   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Betydningen av et balansert inntak av fett-karbo-protein

Tror ikke jeg anstrengte meg så veldig før fettet vaka mellom 70 og 75, altså. Brukte matplanlegger på www.fitday.com, og der ser man også prosentfordelinga mellom fett, karbo og protein.

Men, ikke gulerøtter! For mye stivelse. Alle grønnsaker bør komme fra OVER jorden, med unntak av løk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Økte karbo inntak og gikk ned mer?! neitakktilsukker Ketolysekuren 3 14-06-08 23:46
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 09:35
Får eg nok fett,protein osv? sunbeamen Ketolysekuren 17 03-03-08 17:24
Noen spm om protein, karbo, fett og laktose Linnmk Ketolysekuren 0 15-11-07 18:57
Ingen karbo - mye protein for vegetarianere... Spirea Lavkarbo generelt 2 02-05-07 08:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no