Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Cashewnøtter med havsalt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-11, 18:37   #1
Guriluri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 60
Innlegg: 10
Guriluri er på en erverdig vei

Cashewnøtter med havsalt

Ser at Sørlandschips har kommet med en nyhet, cashewnøtter med havsalt. På varedeklarasjonen står det 0 gram karbohydrater. Når jeg sammeligner med andre merker finnes det noe karbohydrater i de og en jeg så opptil 10 gr. Kan dette virkelig stemme tror dere? i tilfelle er det rart at det er så stor forskjell fra type til type. Hadde jo håpet at det var sant da

Guriluri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 18:59   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Cashewnøtter med havsalt

Det kan ikke stemme da cashewnøtter har karbohydrater og de forsvinner ikke om man tar på salt

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 19:17   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Cashewnøtter med havsalt

Er du sikker på at det står "0 karbohydrater" på dem? Jeg mener jeg har kikka på dem for å fastslå om de var i øvre eller nedre ende av karbohydratinnhold-spekteret, men at de hadde 24-25 kh per 100gram, slik de aller fleste cashewnøttene på markedet har.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 22:29   #4
Lolls
Nytt Medlem
 
Lolls sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5
Lolls er på en erverdig vei

Sv: Cashewnøtter med havsalt

Hmm.. Spiste Chashewnøtter med havsalt som mellommåltid daglig da jeg gikk på grete roede. Hadde de inneholdt 0 karbo er jeg ganske sikker på at jeg ville husket det.

Lolls er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:23   #5
Metalgirl
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 26
Metalgirl er på en erverdig vei

Sv: Cashewnøtter med havsalt

Jeg har også kjøpt disse idag. Og det står så vitterlig 0 gram karbo. Kan de virkelig ha tatt så feil???

__________________


Metalgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-11, 23:55   #6
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Cashewnøtter med havsalt

Hvis det står 0g karbo, så er det feil. Cashewnøtter inneholder karbohydrater, 30,2g/100g for å være nøyaktig.
http://www.nal.usda.gov/fnic/foodcom...st_nut_edit.pl

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cashewnøtter sistegang Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 11-09-10 21:36
Jeg MÅ spørre igjen jeg, kan jeg spise peanøtter/cashewnøtter? Nitja Ketolysekuren 6 07-12-08 22:15
Tandoorikylling med cashewnøtter Enid Middag 4 21-08-08 09:17
Cashewnøtter Eplekjerne Ketolysekuren 9 21-02-08 15:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no