Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor viktig er det med ketolysetablettene??

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-05, 16:09   #1
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Hvor viktig er det med ketolysetablettene??

Hei alle sammen.

Lurer på hvor viktig ketolysetablettene er i forbindelse med kuren.
Jeg er så dårlig på å huske å ta tabletter.
Noen gode råd og forklaringer?????

Ønsker alle dere en flott kveld og en flott morsdag på søndag!!!!!!!

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 16:29   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hva inneholder de tablettene, da? *nysgjerrig*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 16:32   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

De inneholder vitaminer og mineraler, så du behøver ikke ta ketolysetabelettene - MEN du trenger et vitamin og mineraltilskudd når du er i ketose Og ihvertfall når du skal være det over så lang tid som ketolysekuren anbefaler.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 16:34   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av HP

De inneholder vitaminer og mineraler, så du behøver ikke ta ketolysetabelettene - MEN du trenger et vitamin og mineraltilskudd når du er i ketose Og ihvertfall når du skal være det over så lang tid som ketolysekuren anbefaler.



Veldig veldig viktig med vitaminer og mineraler når man er i ketose - kroppen mister masse vann, f.eks - og da trenger man kaliumtilskudd.. osv osv.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 19:50   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Krom øker effekten av insulin og er viktig, det reduserer insulinresistensen. Gjærbundet krom opptas best.Krom picolinat er mistenkt for å være kreftfremkaldene. Kalsium er tilsatt gjær-kromtabletten, da ketosen er surgjørene og medfører tap av ketoner i urinen.Ketoner er negativt ladet og trekker kalsium , som er positivt ladet, med ut i urinen,Derfor er kalsium viktig for å unngå kalsiummangel og i verste fall tap av kalsium fra skelettet.( osteoporose) Tas morgen og kveld.
Selen-sinktabletten med vitaminer tas til lunsj - IKKE sammen med krom da de hemmer opptak av hverandre. Selentabletten er viktig for både fettforbrenning og omsetning av karbohydrater.
Ketolysetablettene er skreddersydd ut fra internasjonale anbefalinger og forskning .
Jeg mener de er viktige for å få et stabilt vekttap , oprettholde kroppens mineralbalanse, og forå hemme oxidativt stress.
De som opplever energien og metthetsfølelsen og et stabilt vekttap brker nesten alle sammen tablettene. MEN det er enkelte som klarer seg helt uten når det bare gjelder vekttap.
Jeg anbefaler at man følger dietten og tar tablettene, da vet man at man går rett vei. Ikke prøv å redusere fettinntaket i dietten eller redusere karbohydratmengden til få gram. Gjør man det kan det medføre helserisiko for den enkelte.
Jeg mener ketolysekuren er velsignet med mange fordeler, men ulempen er, at den må følges.
De enkelte vitaminer og mineraler er omtalt i boken :slank med ketolysekuren.
Jeg er klar over at jeg vel er inhabilom enn meningsberettiget.
MVH Torkil


Opprinnelig lagt inn av mofe



Veldig veldig viktig med vitaminer og mineraler når man er i ketose - kroppen mister masse vann, f.eks - og da trenger man kaliumtilskudd.. osv osv.


Sist redigert av HP : 11-02-05 kl 20:18. Årsak: Ordnet sitering av mofe
Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-05, 20:22   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Hva med tilskudd av kalium og magnesium? Det mener Dr Lindberg er det viktigste tilskuddet ved en ketogen diett?

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 13:32   #7
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Kromtablettene er tilsatt kalsium av samme grunn ! Magnesium får man dekket med dietten
MVH Torkil

Opprinnelig lagt inn av HP

Hva med tilskudd av kalium og magnesium? Det mener Dr Lindberg er det viktigste tilskuddet ved en ketogen diett?

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 13:38   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Må si jeg er spent på å lese denne boken........................

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-02-05, 21:08   #9
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys
Thumbs up

Opprinnelig lagt inn av Nirren

Hei alle sammen.

Lurer på hvor viktig ketolysetablettene er i forbindelse med kuren.
Jeg er så dårlig på å huske å ta tabletter.
Noen gode råd og forklaringer?????

Ønsker alle dere en flott kveld og en flott morsdag på søndag!!!!!!!

Hei.
Jeg har hittil gått ned 20 kg med denne kuren, og erfart at tablettene er til stor hjelp. Kromtablettene tar bort søthungeren og øker forbrenningen slik at den er på topp hele døgnet. Jeg spiser to pr. dag, en om morgenen og en om kvelden. Selen tas midt på dagen, og inneholder stoffer som vi får for lite av når vi spiser lite karbohydrater. Jeg har også problemer med å huske tablettene, men jeg drikker vann om morgenen og da har jeg lagt kromtablettene ved siden av vasken! Vanskelig å glemme dem da... Selentablettene har jeg med meg på skolen om dagen, og husker dem for det meste. Jeg har hatt en lang pause siden jeg hoppa av kuren, og jeg har hatt problemer med å starte igjen fordi jeg har stått stille og vært veldig sjesken på søtt. Har nå kommet godt i gang igjen, og nå har jeg husket å ta tablettene så nå går det nedover igjen . Ønsker deg lykke til, dette klarer du!!!
Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 13-02-05, 15:49   #10
Nirren
Medlem
 
Nirren sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: I hedmark
Alder: 51
Innlegg: 236
Nirren er en juvelNirren er en juvelNirren er en juvel

Opprinnelig lagt inn av studentberta

Hei.
Jeg har hittil gått ned 20 kg med denne kuren, og erfart at tablettene er til stor hjelp. Kromtablettene tar bort søthungeren og øker forbrenningen slik at den er på topp hele døgnet. Jeg spiser to pr. dag, en om morgenen og en om kvelden. Selen tas midt på dagen, og inneholder stoffer som vi får for lite av når vi spiser lite karbohydrater. Jeg har også problemer med å huske tablettene, men jeg drikker vann om morgenen og da har jeg lagt kromtablettene ved siden av vasken! Vanskelig å glemme dem da... Selentablettene har jeg med meg på skolen om dagen, og husker dem for det meste. Jeg har hatt en lang pause siden jeg hoppa av kuren, og jeg har hatt problemer med å starte igjen fordi jeg har stått stille og vært veldig sjesken på søtt. Har nå kommet godt i gang igjen, og nå har jeg husket å ta tablettene så nå går det nedover igjen . Ønsker deg lykke til, dette klarer du!!!
Studentberta

Hei Studentberta!!

Når jeg hører du går ned i vekt og at tablettene har sin effekt, blir jeg gira. Håper kiloene fortsetter å gå nedover... Må vel kjøpe tabletter over helga..
Hilsen Nirren

__________________
Ny kamp mot kiloene
Nirren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 21:43   #11
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill
Question

Hei hei,

fattig student her som skal begynne på ketolyse kuren til helgen. Jeg lurer på om man må ta Krom og Selen tablettene slik anbefalt, eller om 1 eller 2 multivitamin tabletter for dagen dekker det samme behovet. Takk for svar.

LilNoor

LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 22:29   #12
Bamseline
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 93
Bamseline har en fantastisk aura rundt segBamseline har en fantastisk aura rundt seg

Jeg skal ta en god del tabletter i forbindelse med ketogen dietten. men jeg skal ikke ta krom eller bør jeg det??(har ikke fått noe beskjed om det fra Lindberg)

Bamseline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen Svar med sitat
Gammel 15-02-05, 22:32   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LilNoor

Hei hei,

fattig student her som skal begynne på ketolyse kuren til helgen. Jeg lurer på om man må ta Krom og Selen tablettene slik anbefalt, eller om 1 eller 2 multivitamin tabletter for dagen dekker det samme behovet. Takk for svar.

LilNoor

Selen får du nok av om du spiser noen paranøtter. Krom er for å stabilisere insulinproduksjon og dermed for å motvirke søthunger. Klarer du deg uten, så er det nok ikke noe i veien for det, blir det vanskelig å følge dietten ville jeg prøvd en periode med

Men du trenger et bredspekter multivitamin/mineraltilskudd når du følger en ketogen diett, spesiellt om ditt kosthold tidligere besto av mye sukker, hvete og andre raffinerte karbohydrater - da er kroppen nok din utarmet allerede.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-02-05, 07:16   #14
LilNoor
Medlem
 
LilNoor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Ulvik
Alder: 45
Innlegg: 168
LilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snillLilNoor er virkelig snill

Takk for rådet HP. Jeg skal i første omgang gå over til å ta multivitamintablettene (som også inneholder mineraler) 2 ganger for dagen, og se om det går bra. Hvis ikke så får jeg grave litt i lommeboken.

LilNoor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-05, 14:19   #15
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor viktig er det med ketolysetablettene??

jeg bestilte disse på onsdag (tror jeg det var ...) hadde regnet med at de kom i dag men det gjorde de ikke ... jaja veit at det er veelidg raskt altså men jeg har hørt at andre som har bestilt har fått det dagen etterpå .....

når kan jeg regne med og få dem ?? det burda da dere vite

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no