Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Har blitt Fedonisert

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-10, 21:06   #1
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Har blitt Fedonisert

Her kommer jeg, har konvertert fra South Beach. Gikk ned 15 kilo på South Beach før jeg ble gravid.

Det tar lang tid å få et ordentlig kosthold inn i hverdagslivet altså. Men nå er det på plass, vil jeg si.

Har et par andre bøker av Fedon, men Barn i balanse syns jeg er genial. Den boka gir meg liv og lyst til å spise riktig, akkurat som South Beach-boka, men jeg syns Barn i balanse er enda mer genial. Det er utrolig hvor mye kunnskap man får av å lese den boka...Vi har laget ballonger som henger på kjøleskapet og de er en påminner om alltid å passe på hva som er i alle måltider. Det er ikke slik at jeg leter i ballongene hver gang jeg skal planlegge et måltid, men når de er der, så er det lettere å huske på det. Og ikke minst når man skal skrive handlelisten. Jeg trives kjempegodt med å planlegge sunne og smasky middager, frokost, lunsj og mellommåltid. Og det overrasker meg hvor billig det faktisk er å leve sunt...

Og jeg lar den ligge åpen på bordet på interessante sider, strategisk plassert, da hender det at mannen tar en titt også. Han burde absolutt ha prøvd å kutte ut mange ting, med sin overvekt og magetrøbbel, men han er så bastant...han lever ikke SÅ usunt, eller jo, det gjør han. Han drikker gjerne flere kopper kaffe/sjokoladeblanding om dagen, med masse sukker i. Og for ikke å nevne ketchup...han dynger det meste ned med ketchup. (Men der var det jammen et sjakktrekk å få barn gitt, for han får ikke lov å ha ketchup på alt så hun ser det...) Og han koser seg med is og...jaja, jeg får være glad jeg kan påvirke han der jeg kan. Vi er brusfrie nå, (bortsett fra julaften, da hadde vi gjester ), men han må ha seg en øl av og til da.

Har ikke fokusert på vekten etter at jeg ble gravid. Men har bare gått opp 4 kilo, og det er jeg storlig fornøyd med nå når jeg er 27 uker på vei. Forrige svangerskap hadde jeg gått opp mer enn det.

Til lørdag skal vi ha bursdagsselskap her, da skal halvparten av kakene være lavkarbo, og det blir ikke noe brus eller saft altså...tenkte å lage punsj (alkoholfri sådan ) med utblandet juice og gøye saker oppi, skiver av sitron og blodappelsin kanskje? Isbiter med bær i. Og kanskje Fedons milkshake, den er jo kjempegod. Tror det altså. Pynte med litt frossen rips og sånn. Gleder meg til dette jeg!

Ja, det var bare det jeg hadde på hjertet i dag.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:09   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Har blitt Fedonisert

0j, 27 uker allerede!

Fed0n k0sth0ld er fint f0r gravide!

Håper resten av svangerskapet f0rløper fint!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:12   #3
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Har blitt Fedonisert

Takk Imse, det gjør det. Har litt bekkensmerter, og vært plaget av plutselig kvalme, men etter at sjefen kom tilbake på jobb og jeg slapp alt stresset som følger med ansvaret det er å ha arbeidsoppgavene hennes, ble det borte gitt.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:13   #4
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Har blitt Fedonisert

Hei på du!

Jeg går på South Beach, er ikke så dreven i gamet helt enda, men kunne du fortelle litt om hvorfor du har byttet over?
De viktigste forskjellene og sånn?

Tusen takk! Og lykke til!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:20   #5
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Har blitt Fedonisert

Opprinnelig lagt inn av Victory, her.

Hei på du!

Jeg går på South Beach, er ikke så dreven i gamet helt enda, men kunne du fortelle litt om hvorfor du har byttet over?
De viktigste forskjellene og sånn?

Tusen takk! Og lykke til!

Jeg syns vel egentlig at de to diettene er ganske like. South Beach tillater mange av tingene Fedon også tillater, som litt grovbrød og naturris. Der South Beach fokuserer veldig på vekten (selv om jeg mistenker Arthur for å bruke det som en motivasjonsfaktor, han fokuserer jo på det sunne også), snakker Fedon helst om hvorfor ditt er sunt for datt og hvorfor vi må ha sånn og sånn og spise det så og så ofte. Det syns jeg er uhyre interessant jeg da.

Kjøpte boka helst pga datteren min, visste nok egentlig at lavkarbo er et fullgodt kosthold for barn, men det var greit å få en bekreftelse på det.

Ellers syns jeg Fedon sine oppskrifter er enklere enn Arthur sine, det kan kanskje ha noe med at Arthur er amerikansk.

Men om du er nysgjerrig på Fedon, anbefaler jeg å lese Barn i balanse, den passer utmerket selv om du ikke har barn. Det er rene Bibelen for meg.

Takk og lykke til du og

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-01-10, 21:29   #6
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 47
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Har blitt Fedonisert

Tusen takk for svar!

Jeg er også av den oppfatning at de er ganske like de diettene, så man kan vel lese litt på tvers. Har en south beach bok, men man merker jo godt at den er oversatt da. Har bestilt en til nå, South Beach Supercharged, får se om det er bedre og lese på originalspråket. Men skal ikke se bort fra jeg skal luske litt i Fedon sine rekker også!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 18:06   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har blitt Fedonisert

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

han må ha seg en øl av og til da.

Jeg pleier å spørre sambo om han må ha eller om han vil ha jeg når han mener han må ha cola For hvis han vil så er det et valg han tar og står inne for, men hvis han må så er det kroppen/suget som styrer. Han ender som regel opp med at han vil, og halvparten av gangene dropper han det etter å ha kjent etter

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-10, 21:13   #8
Babyphat:)
Nytt Medlem
 
Babyphat:) sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 1
Babyphat:) er på en erverdig vei

Sv: Har blitt Fedonisert

Jeg fulgte tipset og kjøpte Barn i balanse i dag. Fantastisk bok!

Babyphat:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 22:47   #9
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Har blitt Fedonisert

Så bra! Ja den er genial!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 17:51   #10
rhb
Juniormedlem
 
rhb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 28
rhb er på en erverdig vei

Sv: Har blitt Fedonisert

Hei, jeg syns også denne boken er fin, har ikke barn selv men kjøpte den likevel. Den gav meg noen svar på ting jeg har tenkt på og nå anbefaler jeg den til alle som har barn.
Det er viktig å ta vare på barns helse og ha fokus på sunn barnemat. Alt for mange barn vokser opp på pasta og boller med saft til. Kanskje foreldrene har mye å lære.

rhb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg er blitt en kokk wollafruen Ketolysekuren 9 22-03-09 18:35
Nå er jeg blitt usikker Endelig Ketolysekuren 9 06-02-09 07:32
Jeg har blitt frisk! Enid Lavkarbo generelt 26 29-05-08 07:47
Oi! Jeg er blitt gravid! wollafruen Ketolysekuren 11 29-09-07 15:42
Alt er blitt så søtt.... Iset Ketolysekuren 8 13-05-05 16:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no