Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Intervalltrening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 22:16   #1
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Intervalltrening

Hei

Har spist lavkarbo i over 3 mnd nå og er fornøyd med det. Problemet mitt er at når jeg trener intervall så holder jeg ikke lenge på maks, kanskje 11/2 til 2 min før eg må senke tempoet. Dette er jogging. Har drevet aktivt med idrett lenge så det er ikke det. Intervall har jeg derimot ikke gjort så mye av (liker det egentlig ikke) men skal kondisen bli bedre så er det vel det som må til
Det føles som om jeg ikke klarer å få ut nok energi til å jobbe på spreng. Jeg er vel mer også av dn utholdenhets typen som kan løpe langt i moderat tempo
Noen som kan gi meg gode råd???

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 22:55   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Intervalltrening

Jeg trener intervall som bare det. Kroppen trenger tid til å venne seg til å trene på fettforbrenning.
Og detter individuelt hvor mye du tåler - men det er trenbart.
Det er tyngre å trene eksposivt i ketose- se tråd som er klistret under "trening" av Pål, nyttig lesning.

Jeg kjører f.eks. 20 x 45 sec med pause i 15 sec. - det fungerer veldig bra for meg. Må tåle at tempoet er lavt til å begynne med, men etterhver t er du istand til å presse farten opp.
Så stå på - les de to klistrede trådene av Pål.
Lykke til

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 00:18   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Intervalltrening

Skal man yte maks utholdenhet (feks 2-3-4-5min) må man ha blodsukker. Dersom du ikke spiser nok til at kroppen kan lagre unna litt til treninga di så vil det gå tyngre. Den individuelle grensen er hvilken submaksimal grense man klarer uten blodsukker. Den er forskjellig, men maks klarer ingen å yte uten blodsukker.

Men, det går bare tyngre, og man kommer i form likevel. Det spørs hva målet er. Er det å bli verdensmester må man nok spise litt karbo også, er det for å trives så kanskje man klarer seg uten likevel.

For meg funker det å spise karbo etter trening. Da er kroppen helt anderledes til å takle karbo. Utenom trening blir karbo bare tull for kroppen.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Musikk til intervalltrening Mum 4 2 Trening 11 11-06-15 10:35
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Podrunner - genial intervalltrening rett på mp3spilleren! Areola Trening 2 15-01-09 23:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no