Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-10, 21:34   #1
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Jeg har ruslet rundt i lavkarbo-jungelen en stund på let etter min vei... Har vel ikke 100% bestemt meg enda, men jeg heller mest mot Fedon. Blir litt for mye fett for meg på Ketolyse bl.a.

Men, jeg har jo prøvd ut flere oppskrifter her, da, og fått meg noen favoritter. En av dem er en lunsjburger, finner dessverre ikke igjen oppskrifta akkurat nå. Men det er en hjemmelaget 125g burger, laget av 1/3 svinekjøttdeig og 2/3 medisterfarse med krydder. Denne spiser jeg inni 1-2 kinakålblader. Da er jeg veldig god og mett, og det er kjempeenkelt + jeg synes det er veldig godt.
Men dette er kanskje for mye fett på Fedon eller?

Har og laget den lunchkjøttpuddingen med wokgrønnsaker, men jeg tømte av fettet som svømte i den etter steking da. Så det er ikke like mye fett i den som det skulle vært. Jeg brukte heller ikke like mye smeltet smør som det sto i oppskrifta. Men den er kanskje uansett for feit den også?

Vanskelig å bli enig med seg selv om hvilken vei, altså... Og mens jeg sliter med å finne hvor jeg passer best, så skeier jeg altfor masse ut med karbohydrater

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 21:48   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Hva med å følge en mer generell lavkarbo? Lest denne feks?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:04   #3
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Ja. Charlott, det er slik jeg "egentlig" lever Bare at jeg i helgene f.eks. skeier ut for mye med eks. sjokolade og sånt.
Matmessig har jeg ingen problemer med å holde meg til lavkarbo, spiser gjerne salater til lunsj og egg til frokost osv, men jeg sliter noe sinnsykt med å holde meg unna snopet... Jeg drikker sukkerfri brus, men prøver å kutte ned på den og fordi jeg vet det faktisk lurer meg til å tro jeg er sulten selv om jeg ikke er det.

Men maten liker jeg så godt at jeg spiser mer enn gjerne bare lavkarbomat. Vi lager lavkarbomiddager nesten hver dag her, bare fyller på med f.eks. ris eller potet osv til mann og barn som ikke trenger slanking.
Blir litt ensformig med frokostene og lunsjene mine kanskje, det er enten salat, egg eller lunsjburgere. Men likevel så har jeg gått ned 4,5kg siden nyttår, og det er ikke så verst mtp at jeg har skeiet ut altfor altfor ofte og mye. Men jeg vil jo kutte ut dette da, og sliter STORT med å gjøre det... Er rent sukkeravhengig

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:06   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Da synes jeg du skal la ting være som de er jeg - til du er klar for å kutte ned på/ut helg-snopet og kjøre en litt striktere linje

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:35   #5
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Neeei, for jeg VIL jo nå! Men problemet mitt er at jeg sliter med å si nei når min (også sukkeravhengige) mann spør om han skal kjøpe med ditt og datt... Men ja, kan være enig med at jeg skal holde det slik hvis jeg hadde klart å holde snopet bare til helgene Det er vel DER problemet EGENTLIG ligger... At jeg ikke holder meg unna etter barn er lagt på kvelden...

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:37   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Neeei, for jeg VIL jo nå! Men problemet mitt er at jeg sliter med å si nei når min (også sukkeravhengige) mann spør om han skal kjøpe med ditt og datt... Men ja, kan være enig med at jeg skal holde det slik hvis jeg hadde klart å holde snopet bare til helgene Det er vel DER problemet EGENTLIG ligger... At jeg ikke holder meg unna etter barn er lagt på kvelden...

Om du klarer å legge om til ett ketogent kosthold er det veeeeldig stor sjanse for at søtsuget vil mer eller mindre forsvinne etter "avrusning". Kunne du tenke deg å forsøke det da?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:41   #7
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Mener du å gå på ketolysekuren? Jeg fikser ikke alt det fettet som er der, jeg...

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:45   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Da står vel bare din viljestyrke igjen da
Men, du kan ikke sakte men sikkert bytte ut sukkersnop/potetgull med mer lavkarbovennlige ting da?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 22:54   #9
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Viljestyrken ja... Den er der, inni hodet et sted.. Men så ser jeg en Lion eller ett eller anna, også forsvinner alt Håpløst tilfelle, jeg.

Ja, men jeg har jo spist Heistad hermetikkblanding med Heistad sjokopudding/sjokokrem (den som lages som sjokopudding med blandes i kremfløte), og synes det er himmelsk godt! Kanskje jeg skal spise det hver helg da, fram til jeg ikke trenger slikt mer?

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 09:10   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Opprinnelig lagt inn av Seba-stina, her.

Viljestyrken ja... Den er der, inni hodet et sted.. Men så ser jeg en Lion eller ett eller anna, også forsvinner alt Håpløst tilfelle, jeg.

Ja, men jeg har jo spist Heistad hermetikkblanding med Heistad sjokopudding/sjokokrem (den som lages som sjokopudding med blandes i kremfløte), og synes det er himmelsk godt! Kanskje jeg skal spise det hver helg da, fram til jeg ikke trenger slikt mer?

Greia er at da opprettholder du søtsuget, men det er jo bedre enn å sprekke på sukkerprodukter I stedet for Lion etc kan du vel lage denne ? Jeg bruker en del Delfiafett eller Cocosa i, da blir den så mektig at det er vanskelig å overspise
Så får vi heie på viljestyrken!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 09:46   #11
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Nå har jeg surret med ketolyse i nesten fire måneder. Begynner å miste motet. I går trodde jeg at jeg kanskje burde gå over til Fedon, men han er jo så sinnsykt restriktiv på fett, derimot tillater han litt frukt.(Det jeg savner mest) - så kom jeg over denne tråden. Jeg har en mistanke om at jeg ikke tåler ost. Der røyk ostekjeksene,men jeg skal bake en av brødoppskriftene her i stedet, når jeg bare får tak i råvarene. Jeg vet ikke om det er lactosen eller kaseinet i ost (kasein=lim egentlig!!!) jeg ikke tåler, men hva i himmelens navn skal jeg bruke i stedet for osten? I smør er det jo ikke kasein (er glad i smør) men er det lactose der? Nå har jeg lest og lest og blitt mer og mer forvirret, og depresjonen sniker seg inn på meg. Men det skal jeg ordne ... pleier ikke å være deppa. Kan ikke noen av "racerne" her inn svare meg på dette med osten, hva skal jeg erstatte den med? OG - fløte og rømme? Der er det vel også lactose?
HJEEELP jeg blir sprø!

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 19:55   #12
nordlendingen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 2
nordlendingen er på en erverdig vei

Sv: Denne lunsjen funker vel ikke på Fedon eller?

Hei.

Nå har jeg ikke lest alt her, men så at det ble nevnt sukkeravhengig. Hva med å bruke Sukrin når dere lager mat eller skal kose dere i helga? Jeg har begynt å bruke dette i kaker etc, og det gir en søtsmak men uten å gi kalorier eller øke blodsukkeret. Et sunnere alternativ. På www.funksjonellmat.no finner man oppskrifter på desserter eller kaker hvis man vil ha et litt sunnere alt. Ikke alt er like lavkarbo, men det er mulig å bytte ut hvetemelet. Steketiden blir gjerne litt lenger noen ganger etter hva jeg har erfart.

nordlendingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Var denne lunsjen veldig fy? Stineplinepløne Dr Lindbergs 0 19-02-10 11:00
Dette funker jo ikke? Mistral Ketolysekuren 207 03-06-09 22:26
Funker ikke med ketosedietten GeirPedersen Spørsmål og svar 15 30-10-08 19:43
Atkins eller Fedon jojo Lavkarbo generelt 3 04-04-07 14:44
Javascriptene funker ikke i Opera... David Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-09-05 09:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no