Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor er det sånn?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-11-07, 09:28   #1
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Hvorfor er det sånn?

At noen går ned masse med ketolyse mens andre ikke opplever et vekttap de er fornøyd med? Har det noe med utgangsvekt å gjøre? Hormonsammensetning? Er det noen denne kuren fungerer på enn andre?

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:37   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvorfor er det sånn?

Den er jo regnet for dem som har 15 eller mer kilo og ta av (sånn ca)
jo mer å ta av jo fortere går det.
Så kommer det sikert an på hvor sterkt man ønsker det. Om man følger kuren til punkt og prikke vil man nok se fortere resultater enn hvis man lusker til seg litt ekstra karbs innimellom, eller kanskje litt for ofte
Jeg er en av dem

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 11:33   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er det sånn?

Alle mennesker har forskjellig behov, og det finnes ingen Den o`store ene kur som fungerer på alle. Lavkarbo-kosthold er en retning som inneholder veldig mange forskjellige filosofier, der alle tar sikte på å stabilisere hormonene i kroppen. Hva som skal til for å stabilisere er individuelt, og kommer også til dels an på hvor insulinressistent en er. (Er man veldig insulinressistent, så må man noen ganger beregne lengre tid på å oppnå noen resultater når man går i gang med en ketogen diett, - da får bukspyttkjerten hvile, og det tar litt tid å reversere ressistensen. Men for noen, så vil det at en ikke oppnår noe på en ketogen diett bety det at de enten spiser for lite og/eller feil, eller at deres kropp trives på et nivå med høyere karboinnhold. Hva den enkeltes nivå er, det varierer veldig, og er noe en må prøve seg frem til.

Jeg er ganske begeistret for Atkins sine faser, der man først er i ketose og har luket ut alle ting som kan hindre vektnedgang, for så å gjeninnføre en og en for å se hva som skjer (og finne ut om en har godt av det), og så deretter gradvis øker opp karbene med noen g i uken for å se når en stopper vektnedgangen, og når en går opp. Går en opp, så må man ned igjen et hakk, og da har en funnet sitt eget nivå, der kroppen trives best.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:00   #4
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Hvorfor er det sånn?

Jeg aner ikke hvorfor det funker på noen og ikke andre.
Jeg er an av de som har fulgt kuren til punkt og prikke, og som virkelig jobber for det og ønsker denne nedgangen. Alikavell går jeg omentrent ikke ned i det hele tatt. Jeg gikk bittelitt ned, og gikk så litt opp, og litt ned igjenn, og litt opp igjenn.
Etter tre mnd stod jeg på minus 2 kilo...
Ketolyse er nok ikke det rette for meg da, så jeg slutter nå.

Så har jeg en venninne som er like høy som meg og veier ca det samme (hun er 1-2 kilo lettere enn meg). Første uka gikk hun ned to kilo. Andre uke ned to til. Og etter det har hun ruslet ned over en halv kilo i uka. Hun har drukket brus og spist baconcrisp, mistet kilo, og hun er naturlig nok kjempefornøyd.
Sukk. Noen faller det lettere for enn andre. :-)

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no