Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-12, 20:29   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

yoghurtnøtter

Noen ganger er jeg heldig og treffer spikeren midt på hodet (eller kanskje jeg heller skulle si treffer midt i munnen med yoghurtnøtten). Jeg har nemlig gjort som jeg lovet og dedusert meg fram til de perfekte, hjemmelagde, sunnifiserte yoghurtnøtter, og jeg lover dere: Dette er saker! Flere ganger har jeg lurt på om jeg burde ha et kvalitetsstempel som sier "kvalitetssikret av mr. M". Jeg kan nemlig med fullstendig sikkerhet se på ansiktet hans når jeg virkelig har fått det til.
Disse smaker akkurat som yoghurtnøtter, bare med kokos i tillegg. Det er ikke noe minus at de i tillegg er utrolig enkle å lage, sukkerfrie og kan tilpasses med de nøttene man liker best/tåler. You're welcome. Enjoy!

Yoghurtnøtter

  • 250 g (et halvt beger) yoghurt naturell, avrent (se under)
  • 30 g kokossmør
  • 10 g kokosolje
  • 15 g (2 ss) tørrmelk (Vikingmelk helmelkspulver)
  • 15 g (2 ss) sukrinmelis (sukrin malt med stavmikser)
  • 8 dråper stevia vanilje
  • en klype salt
  • en neve nøtter av ønsket slag, ristede eller rå

Legg et tykt lag (8-10 stk) servietter som ikke loer noe særlig (mine er fra ikea) på en tallerken og hell yoghurten oppå. Etter ti minutters tid vil mesteparten av vannet være trukket inn i serviettene, og du sitter igjen med en tykk, stiv yoghurt.
Smelt kokossmør og kokosolje forsiktig. La det avkjøle seg litt før du blander inn den avrente yoghurten, tørrmelk, sukrinmelis, stevia og salt. Bland inn nøtter til slutt, hele eller hakkede.
Om du har tålmodigheten jeg ikke hadde, kan du kle hver enkelt nøtt med yoghurttrekket. Jeg blandet inn hele cashewnøtter som jeg hadde ristet lett i ovnen, klemte det hele ut til en gedigen yoghurtnøttplate i en bit plastfolie og lot den stivne i kjøleskapet, før jeg delte den i passende biter med en skarp kniv.
Tips: Melkepulveret fant jeg på Rema på Elgeseter her i Trondheim. Det burde ikke være vanskelig å finne det i godt assorterte matbutikker. Kokossmøret kan muligens byttes ut med bare kokosolje (men jeg anbefaler å kjøpe det, for det er utrolig anvendelig og godt!), og kokosoljen kan sikkert byttes ut med mer kokossmør. Jeg har imidlertid ikke prøvd dette selv. Jeg er ikke helt sikker på antallet jeg fikk ut av oppskriften, men jeg tipper (uten å vite for sikkert) at yoghurtnøttplaten ble rundt 15 cm x 7 cm i størrelse.
---
http://lilleu.blogg.no/
---

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 29-03-12 kl 20:38.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-12, 18:58   #2
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

De ser kjempegode ut! Kult at du fikk det til! Har prøvd meg på yoghurtnøtter jeg også, men fikk ikke blandingen stiv nok, selv om smaken ble kanon. Brukte gresk avrent yoghurt og prøvde å få den stiv med å tilsette cocosa, (den uten smak) Men det ble bare kliss og skikkelig ekkelt
Gleder meg til å teste ut dine, må bare få kjøpt tørrmelk

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 00:54   #3
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

Lagde disse med cocosa og kakaosmør. Trodde de skulle bli "harde" men mine ble også klissete. Feilen ligger kansje i tyrkiske yugurth, den slapp ikke mye veske fra seg?
Nydelig på smak, derfor må jeg få tak kokossmør. Hvor?
Takk for fine oppskrifter


Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

yoghurtnøtter

Noen ganger er jeg heldig og treffer spikeren midt på hodet (eller kanskje jeg heller skulle si treffer midt i munnen med yoghurtnøtten). Jeg har nemlig gjort som jeg lovet og dedusert meg fram til de perfekte, hjemmelagde, sunnifiserte yoghurtnøtter, og jeg lover dere: Dette er saker! Flere ganger har jeg lurt på om jeg burde ha et kvalitetsstempel som sier "kvalitetssikret av mr. M". Jeg kan nemlig med fullstendig sikkerhet se på ansiktet hans når jeg virkelig har fått det til.
Disse smaker akkurat som yoghurtnøtter, bare med kokos i tillegg. Det er ikke noe minus at de i tillegg er utrolig enkle å lage, sukkerfrie og kan tilpasses med de nøttene man liker best/tåler. You're welcome. Enjoy!

Yoghurtnøtter

  • 250 g (et halvt beger) yoghurt naturell, avrent (se under)
  • 30 g kokossmør
  • 10 g kokosolje
  • 15 g (2 ss) tørrmelk (Vikingmelk helmelkspulver)
  • 15 g (2 ss) sukrinmelis (sukrin malt med stavmikser)
  • 8 dråper stevia vanilje
  • en klype salt
  • en neve nøtter av ønsket slag, ristede eller rå

Legg et tykt lag (8-10 stk) servietter som ikke loer noe særlig (mine er fra ikea) på en tallerken og hell yoghurten oppå. Etter ti minutters tid vil mesteparten av vannet være trukket inn i serviettene, og du sitter igjen med en tykk, stiv yoghurt.
Smelt kokossmør og kokosolje forsiktig. La det avkjøle seg litt før du blander inn den avrente yoghurten, tørrmelk, sukrinmelis, stevia og salt. Bland inn nøtter til slutt, hele eller hakkede.
Om du har tålmodigheten jeg ikke hadde, kan du kle hver enkelt nøtt med yoghurttrekket. Jeg blandet inn hele cashewnøtter som jeg hadde ristet lett i ovnen, klemte det hele ut til en gedigen yoghurtnøttplate i en bit plastfolie og lot den stivne i kjøleskapet, før jeg delte den i passende biter med en skarp kniv.
Tips: Melkepulveret fant jeg på Rema på Elgeseter her i Trondheim. Det burde ikke være vanskelig å finne det i godt assorterte matbutikker. Kokossmøret kan muligens byttes ut med bare kokosolje (men jeg anbefaler å kjøpe det, for det er utrolig anvendelig og godt!), og kokosoljen kan sikkert byttes ut med mer kokossmør. Jeg har imidlertid ikke prøvd dette selv. Jeg er ikke helt sikker på antallet jeg fikk ut av oppskriften, men jeg tipper (uten å vite for sikkert) at yoghurtnøttplaten ble rundt 15 cm x 7 cm i størrelse.
---
http://lilleu.blogg.no/
---

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 08:58   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

http://www.iherb.com/Artisana-100-Or...4-g/27155?at=0

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 22:34   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

såg skikkelig gode ut men er det ikke masse karber i disse??

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 23:09   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Påskegodis, yohurtnøtter, oppskrift fra Lillemy sin blogg

tørrmelka har jo litt mer enn de andre tinga som også har litt, men kanskje noen vet hva man kan erstatte tørrmelk med? Proteinpulver av whey, kanskje? ellers kan man jo ta e'n bit om dagen max

__________________
Do what you like!

Sist redigert av Yrla : 03-04-12 kl 23:20.
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekos fra lillemy sin blogg Yrla Kake/dessert og snacks 1 02-09-13 19:46
Whoopie fra lillemy sin blogg Yrla Kake/dessert og snacks 0 24-03-12 10:18
Blogg. Redigere "innlegg-fremvisning" (eldre innlegg) på blogg.no? Opheliia Generell diskusjon 3 02-10-10 22:56
Blogg? Tussa Generell diskusjon 2 30-07-07 09:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no