Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre, men..

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-06, 10:32   #1
Atlje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 38
Innlegg: 36
Atlje er på en erverdig vei

Dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre, men..

Har noen av dere gått på betennelses dempende tabletter??

Jeg skal begynne på det i dag..og er så redd for å bli dårlig

Er greit å få tilbakemld på hvordan dere har reagert..hadde kanskje hjulpet om jeg hadde hatt navnet på de pillene jeg skal ta, men jeg får de ikke før i dag

__________________
Atlje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 10:39   #2
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Jeg har gått på diverse betennelsesdempende medikamenter. Har aldri merket noe som helst. Men sånt er individuelt. Enkelte betennelsesdempende medikamenter kan gi reaksjoner. Det du bør gjøre er å lese pakningsvedlegget til dine medikamenter nøye og dersom bivirkninger gjør seg gjeldene kontakte lege og evt. få andre medikamenter som du tåler bedre.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 10:58   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Alle medisiner kan ha bivirkninger i større og mindre grad.
Det viktigste du gjør er å kjenne på kroppen hva som skjer. Husk det er en grunn til at legen vil gi deg det...den plagen er sikkert ikke noe særlig heller.

Jeg har gått på mye betennelsesdempende opp igjennom, noen kan gi utlag på magen (mye mavesyre) . Ubehaget jeg får er at jeg blir sulten.... Trolig mavesyren som gjør det, vet ikke. Og jeg samler litt vann.

Håper pillene hjelper deg med dine andre plager...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 11:10   #4
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Smile

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Vitamin E, C og omega-3 virker også betennelsesdempende i riktige størrelser. Selv har jeg hatt liten/ingen effekt av Brexidol o.l. ved mindre betennelser i ledd osv.

Lykke til - mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 11:30   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Jeg har samme erfaring som deg, Janmesi....
Dobbel dose Omega 3 hjelper meg mer enn feks Brexidol, men vet noen har bedring på Brexidol.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 13:15   #6
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Jeg går noe opp i vekt når jeg går på f.eks Brexidol, blir ganske tilstoppet og det hoper seg opp vann...

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 13:21   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Jeg går noe opp i vekt når jeg går på f.eks Brexidol, blir ganske tilstoppet og det hoper seg opp vann...

Ja det er i grunnen det som er resultatet for meg også, når jeg blir sulten av feks Brexidol.....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 18:57   #8
Atlje
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 38
Innlegg: 36
Atlje er på en erverdig vei

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

ufff...

kjenner at jeg ikke har noe lyst å dytte i meg disse pillene nå altså..hvorfor måtte dette skje nå??

ja jeg får prøve å se hva som skjer...

__________________
Atlje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 19:54   #9
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Jeg får komme med et 'mot-vekts-svar' jeg da;

Jeg har brukt MYE betennelsesdempende medikamenter siden 1986, og har INGEN negative erfaringer. Ingen jeg kommer på i hvert fall, og da kan de ikke være så omfattende hvis jeg har glemt noen. Bruker betennelsesdempende medikamenter nå også - i perioder - og det eneste jeg passer på er å ha ordentlig mat i magen før jeg tar de. Ikke no' tabletter på bar mage eller i kombinasjon med 'dårlig kosthold' for da tror jeg man stiller kroppen sin til disposisjon for flere bivirkninger.

Det viktigste jeg egentlig ønsker å si, er;

Husk at det er du som bestemmer om du skal ha medisiner eller ikke. Om du skal ta dem eller ikke. Og du bestemmer om du skal slutte. Bare viktig å huske at du selv også må ta konsekvensene for de valgene du gjør.

Kosttilskudd er bra - og de har nå veldig gode resultater på betennelsestilstander og omega 3. Særlig fra selolje - viser de siste studiene jeg har lest.

Lykke til - og fortell hvordan det går!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 11:23   #10
lindaalv
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 19
lindaalv er ny på veien

Betennelsesdempende

Hvis du prøver den naturlige veien her med omega 3 osv, som beskrevet overfor, kan du også kjøpe gurkemeie i kapsler og ta dette hver dag. Gurkemeie er også bet.dempende.
Du må også bruke et multivitamin. Spektro fra Solaray er helt grei og koster ikke skjorta .

Betennelsesdempende medikamenter undertrykker immunforsvaret, og vel...er det så lurt? Jeg ville heller oppsøkt en homeopat og fått hjelp til å gå en naturlig vei. All undertrykkelse er usunt tror jeg personlig.

Vet at "glucosamin" også kanskje kunnet hjelpe deg, men det bør du få hjelp med å få tak i gjennom en homeopat.

lindaalv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadiett/ syre-base balanse Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 16:33   #11
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Betennelsesdempende

Jeg tok betennelsesdempende i fleng en periode og vil helst unngå å gjøre det igjen.
Har mer tro på rådene fra lindaalv, kosttilskudd, homeopati, men også akupunktur kan hjelpe. Det kan jeg skrive under på.
Jeg erfarer at ved å ta Udo's Choice jevnlig holder jeg betennelse i foten unna (stiv ankel gir stor belastning på leddbånd som også røk da jeg brakk ankel for noen år siden).
Betennelsesdempende skapte ubalanse i kroppen og jeg presset meg bare mer fordi smertene var mindre der og da, med resultat av mer overbelastning. Til slutt ga altså betennelsesdempende/smertestillende negativ effekt for meg. Og ja, jeg er overbevist om at det på sikt ødelegger immunforsvaret. Jeg har slitt med candida i flere år etter dette.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 22:11   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Vel.. har ikke stor tro på hømopati jeg da. Utvannede essenser.. nei takk, den er for drøy. Men jeg har svært god tro på og erfaring med trening og kosthold som botemidler mot betennelser og stivhet i ledd. Jeg har leddgikt og psosoriasis. Ingen verdens leger eller kremer og salver og tabletter har hjulpet meg. Men da jeg endret kosthold og begynte å trene jevnlig forsvant de verste plagene. Eksemen er ikke borte, men under kontroll. Leddene er mye mykere og mindre smertefulle. Slutter jeg å trene kommer stivheten og plagene tilbake og eksemen blomsterer om jeg spiser feil igjen. Bevis nok for meg.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-02-06, 22:18   #13
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei

Sv: dette har vel kanskje ikke noe med lavkarbo å gjøre men..

Jeg har nettop gjort det med stort hell, ingen bivirkninger for meg.

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no