Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Funker lavkarbo på alle?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-11, 14:10   #1
Evig slanker
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Evig slanker er på en erverdig vei
Red face

Funker lavkarbo på alle?

Jeg har akkurat begynt på lavkarbo diett etter anbefalinger fra venner. Gikk på lavkarbo for et par år siden i ca 4-5 uker, uten ett gram ned i vekt. Er det noen det absolutt ikke funker på, eller har jeg spist feil i og med at vekten ikke rykket seg? nå er jeg som sagt tilbake igjen, men syntes det er vanskelig å finne noe å spise, det blir liksom til at jeg dropper ut en del bare og mengden blir liten. Dette fører til at jeg går småsulten hele tiden..... Kan man spise så mye bacon og fløte og annet fett man vil, eller er det begrensninger her?

Evig slanker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 14:14   #2
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Funker lavkarbo på alle?

Siden du er så usikker, så anbefaler jeg at du finner en diett (Atkins, ketolyse, Fedon) som du forholder deg til, inntil kunnskapene er større

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 14:22   #3
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Funker lavkarbo på alle?

Det er vel sånn at noen må følge litt med på mengden fett og kalorier, enten spiser man for mye eller for lite, begge deler er like ille. Men du må gi det litt tid først, helst mer enn noen få uker, kanskje 2mnd. Noen ganger trenger kroppen tid til å omstille seg, lære fettforbrenning på en måte, har du spist lavkalori tidligere, kan den være underernært og trenger tid for å rette opp dette. I første omgang skal du spise til du er passe mett. Det ER mulig å få i seg for mye fett, men de fleste har motsatt problem.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 14:32   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Funker lavkarbo på alle?

Har du lest vår fantastiske nybegynnertråd?

Merk deg særlig LCHF på 3 min! Den kan du printe ut og ha i vesken, så vet du hva du kan/ikke kan spise!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:48   #5
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Funker lavkarbo på alle?

Opprinnelig lagt inn av Evig slanker, her.

Jeg har akkurat begynt på lavkarbo diett etter anbefalinger fra venner. Gikk på lavkarbo for et par år siden i ca 4-5 uker, uten ett gram ned i vekt. Er det noen det absolutt ikke funker på, eller har jeg spist feil i og med at vekten ikke rykket seg? nå er jeg som sagt tilbake igjen, men syntes det er vanskelig å finne noe å spise, det blir liksom til at jeg dropper ut en del bare og mengden blir liten. Dette fører til at jeg går småsulten hele tiden..... Kan man spise så mye bacon og fløte og annet fett man vil, eller er det begrensninger her?

Jeg tror ikke lavkarbo fungerer på alle. Ja, jeg vet jeg er på et lavkarboforum og at stort sett alle her inne vil at det skal fungere på alle, men vi er forskjellige. Jeg tenker at den fysiske biten er i utgangspunktet ikke problemet for om lavkarbo passer eller ikke passer, det er den psykiske biten.

Det er tøft å legge om kostholdet. Å prøve ut i 4 uker er ikke bra nok, til å vite om det passer deg eller ikke, men de 4 ukene kan fortelle deg om du klarer den psykiske biten. Jeg tror en kan hvis en vil. Vil en ikke så passer det ikke. Jeg er vel en av få av de jeg kjenner som spiser lavkarbo og trener slik jeg trener, de fleste teller kalorier og skjønner ikke hvordan jeg orker å trene når jeg spiser slik jeg spiser. Psykisk. Og kroppen følger etter ut ifra hva vi tenker.

En hører jo stadig vekk at "å, jeg klarer ikke alt dett fettet". Joda, bare ikke tenk at du ikke klarer det, da klarer du ikke det.

Den beste måten å finne ut om det passer deg er å gjøre det.
Og det blir lettere å teste det ut jo mer informasjon du har. Du trenger ikke leve ketogent, du kan velge noe som er litt "lettere" (ala Fedon). Eller du kan ta en mellomting av å leve ketogent og følge Fedon sine prinsipper. Alt er opp til deg. Men jo mer du kan, jo lettere er det

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 16:07   #6
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Funker lavkarbo på alle?

Vi ønsker å kartlegge ansattes erfaringer, opplevelser, tanker, forventninger, holdninger m.m.elg deg ut det fettet du liker! Jeg klarer ikke visse ting som fett på kjøtt, men elsker sprøstekt bacon. Spiser ikke krem, smør osv, men klarer en slump kremfløte i kaffen, steke i smør.

Elsker nøtter og avocado for eksempel

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 11:23   #7
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Funker lavkarbo på alle?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg tror ikke lavkarbo fungerer på alle. Ja, jeg vet jeg er på et lavkarboforum og at stort sett alle her inne vil at det skal fungere på alle, men vi er forskjellige. Jeg tenker at den fysiske biten er i utgangspunktet ikke problemet for om lavkarbo passer eller ikke passer, det er den psykiske biten.

Du har et veldig godt poeng der Opheliia! Fysiologisk sett så passer lavkarbo for alle, fordi det er sånn vi mennesker best er skapt til å spise
Men om man får til å endre/ønsker det sterkt nok, det blir en annen sak som går mer på psyken..

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 02-03-12, 15:08   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Funker lavkarbo på alle?

[quote=Evig slanker;1217947Kan man spise så mye bacon og fløte og annet fett man vil, eller er det begrensninger her?[/quote]nei, det er noen som har gått opp når de spiser alt for mye slikt

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo funker! Lumpe Lavkarbo generelt 10 03-01-12 17:10
Funker dette for alle? Mich Spørsmål og svar 43 18-09-10 16:42
Lavkarbo, men ikke ketose, funker det? Cec1973 Lavkarbo generelt 18 14-06-10 20:48
Funker lavkarbo på katta tro? terry Generell diskusjon 47 12-06-08 20:55
Funker induksjon på alle? fush Lavkarbo generelt 2 27-01-07 17:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no