Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-08-11, 00:03   #9226
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Da er du heldig! *bank i bordet for din del*
Jeg så på Clas at de hadde sånne bittesmå bokser med skrulokk som var perfekt til sånt, slik at man bare kan ha den i veska og slipper hele glasset med cocosa men jeg ser problemet med at den smelter ja! Jeg har ikke trengt å ta den med meg ut av huset en gang så her går det bra. Smører på kanskje 1-2 ganger i løpet av hele dagen og da er den saken grei

ja vi er heldige med fin hud, og lite rynker..

Men kanskje jeg skal ha den cocosaen som "kvelds-smørning"?
Er lei av å prøve og ikke få det til... Takk for svar!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 02-08-11, 09:47   #9227
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det kan ta sin tid før det går seg til om du har hatt skikkelig tørre lepper, sår, sprekker etc, altså. I den badger-leppepomaden jeg har så er det bl.a kokos, så den har litt av de samme kvalitetene. Jeg vet at det minst tok to uker før leppene gikk seg til etter litt misbruk av vaselin (aldri bruk vaselin på kroppen, folkens! Det er döden!). Men smør fra innsiden også. Drikk nok vann! Det er essensielt.
Men angående kokosolje, så tar jeg jo et par ss av det om dagen, og da får jeg alltid litt på leppene, som jeg passer på å smøre på mens det først er der.
Ellers kan du jo prøve å smør munnen og huden rundt behørig med cocosa som et supplement før du legger deg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-08-11, 10:02   #9228
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kan signere det med kokosa. Brukte det sammen med litt sukker i dusjen også. Kjempe fin skrubb for å få bort tørt hud. Ble myk og fin etterpå.

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 02-08-11, 17:28   #9229
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

HVORFOR legger folk ut sånne statuser som får folk til å lure, svar eller spørre, for så å svare at det er "hemmelig", "ikke bry deg" eller "alle trenger ikke å vite det". Neivel, hvorfor legge det på statusen da? Får helt angst. Blokkerer sånne folk fra statusoppdateringene mine snart om det går an =P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 02-08-11, 17:34   #9230
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er rett og slett for å få oppmerksomhet, og man mater jo oppmerksomheten ved å ikke svare skikkelig.. flere begynner å spørre etc etc.. Blir så lei av sånne at jeg gidder ikke å spørre i det hele tatt :P sånne fortjener ikke oppmerksomheten til å begynne med.

Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-08-11, 17:40   #9231
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

HVORFOR legger folk ut sånne statuser som får folk til å lure, svar eller spørre, for så å svare at det er "hemmelig", "ikke bry deg" eller "alle trenger ikke å vite det". Neivel, hvorfor legge det på statusen da? Får helt angst. Blokkerer sånne folk fra statusoppdateringene mine snart om det går an =P

For å vise at de er dumme og enkle individer som ikke fortjener oppmerksomhet fra oss intelligente oppegående folk

 
Gammel 02-08-11, 17:45   #9232
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

For å vise at de er dumme og enkle individer som ikke fortjener oppmerksomhet fra oss intelligente oppegående folk

hør hør! urk. sånne folk irriterer vettet av meg. jeg gir de aldri oppmerksomhet

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 02-08-11, 18:37   #9233
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg synes det er bedre at man lar babyen bruke smokk, enn å sutte på tommelen.
Det er mye lettere å kvitte seg med smokkene- enn å venne av med å bruke tommelen.
Tenner former seg desverre også etter slik sutting på tommel. Ikke pent. Og tannregulering er vondt og ikke noe gøy.

Så jeg hadde sverget til smokk, og tommel = fy.

Når det gjelder bryst eller flaske, så merker nok mange at etter at barnet begynte med flaske, så ble ammingen dårligere. Det er lettere å få melk ut av flasken, og de kan få ødelagt suge teknikken sin når de skal ta brysdt.

jeg er for amming, og mener dette bør komme i første rekke. Og så er det jo så greit da, å alltid ha mat og trøst der, er bare å lette på klærne :-) Flasken er grei hvis man absolutt ikke får til å amme, eller mister melken.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 02-08-11, 18:41   #9234
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg synes det er bedre at man lar babyen bruke smokk, enn å sutte på tommelen.
Det er mye lettere å kvitte seg med smokkene- enn å venne av med å bruke tommelen.
Tenner former seg desverre også etter slik sutting på tommel. Ikke pent. Og tannregulering er vondt og ikke noe gøy.

Så jeg hadde sverget til smokk, og tommel = fy.

Når det gjelder bryst eller flaske, så merker nok mange at etter at barnet begynte med flaske, så ble ammingen dårligere. Det er lettere å få melk ut av flasken, og de kan få ødelagt suge teknikken sin når de skal ta brysdt.

jeg er for amming, og mener dette bør komme i første rekke. Og så er det jo så greit da, å alltid ha mat og trøst der, er bare å lette på klærne :-) Flasken er grei hvis man absolutt ikke får til å amme, eller mister melken.


Jeg opplevde at poden foretrakk flaske en periode. Jeg løste det problemet ved IKKE å pumpe meg, men ved å la poden suge på ei flaske med små få hull (han ble omtrent hysterisk). I mens hadde puppene samlet myyyye melk og da poden ble lagt til brystet trengte ikke suge engang, melkspruten stod!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-08-11, 20:54   #9235
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor går gulrot ufordøyd gjennom kroppen min? Too much info? I don't care

__________________


Sist redigert av Cherry : 02-08-11 kl 21:27. Årsak: endra skrivefeil
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 02-08-11, 20:57   #9236
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor går gulrot ufordøyd gjennom kroppen min? Too much info? I do't care

Det samme med mais hos meg..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-08-11, 22:09   #9237
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det samme med mais hos meg..

Tror det er sånn med mais og alle :P Men det er bare skallet som er igjen på maisen da, ikke innholdet. Ufordøyd gulrot har jeg derimot ikke hørt om :P Om du syns gulrot er godt, og det går ufordøyd gjennom så har du en fordel da, siden det har litt karber.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 03-08-11, 02:06   #9238
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg er utrolig sløv i hodet akkurat nå og det er sikkert blitt spurt om 10.000 ganger før på forumet.. men jeg spør allikevel jeg! Nå er jeg jo det man kan kalle normalvektig, men jeg mener fortsatt at jeg har en del kilo til å gå ned, kan lavkarbo hjelpe da? Jeg føler at jeg kun leser at lavkarbo kun er vektregulerende og ikke nødvendigvis slankende og da underer jeg på om det er noe vits i å holde på når vekten bare står stille..? Nå har jeg jo bare prøvd ketolyse og generell lavkarbo hvor kh var under 80g om dagen, kan det være noen andre grener som er mer effektive? Jeg sluttet ketolyse fordi vekten stabiliserte seg og kroppen ville ikke noe mer ned.. så hva nå da?

Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-08-11, 04:17   #9239
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg føler meg sulten mens jeg er på slutten av et måltid og føler meg for mett til å spise :S
2 hele dager uten atkins bar, men jeg føler ikke at jeg har lyst på noe søtt.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.
Gammel 03-08-11, 10:47   #9240
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Jeg lurer på hvorfor jeg føler meg sulten mens jeg er på slutten av et måltid og føler meg for mett til å spise :S
2 hele dager uten atkins bar, men jeg føler ikke at jeg har lyst på noe søtt.

Kanskje jeg ikke forsto spørsmålet helt riktig her, men at du er sulten mens du fortsatt spiser så er det fordi singnalet ikke har nådd hodet om at du er mett enda, og det vil komme sigende etter. Derfor kan det lønne seg å ikke spise for fort også så du ikke oppdager at du er mett før du blir stappmett! Jeg vet ikke om jeg husker det rett, men jeg mener at det tok 30 minutter for singnalet å nå hodet.
Om du startet måltidet som mett og blir sulten etterhvert så er det fordi du setter igang forbrenningen.

Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-08-11, 11:42   #9241
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg er utrolig sløv i hodet akkurat nå og det er sikkert blitt spurt om 10.000 ganger før på forumet.. men jeg spør allikevel jeg! Nå er jeg jo det man kan kalle normalvektig, men jeg mener fortsatt at jeg har en del kilo til å gå ned, kan lavkarbo hjelpe da? Jeg føler at jeg kun leser at lavkarbo kun er vektregulerende og ikke nødvendigvis slankende og da underer jeg på om det er noe vits i å holde på når vekten bare står stille..? Nå har jeg jo bare prøvd ketolyse og generell lavkarbo hvor kh var under 80g om dagen, kan det være noen andre grener som er mer effektive? Jeg sluttet ketolyse fordi vekten stabiliserte seg og kroppen ville ikke noe mer ned.. så hva nå da?

Jeg kommer alltid til å spise ketolyse-aktig. Mange synes det er så godt for kroppen at de fortsetter hele livet. Du trenger ikke endre noe. Bare fortsett du så vil du nok gå ned litt til også.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-08-11, 12:07   #9242
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Joda, men det er sånn vekt man går opp og ned uansett hvilket kosthold man har. Her tenker jeg effektiv slanking via kost, ikke bare 'vi får se det an, kanskje det skjer noe en eller annen gang, kanskje ikke'

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-08-11, 16:34   #9243
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Joda, men det er sånn vekt man går opp og ned uansett hvilket kosthold man har. Her tenker jeg effektiv slanking via kost, ikke bare 'vi får se det an, kanskje det skjer noe en eller annen gang, kanskje ikke'

? Jeg har stabil vekt jeg. Skjønner ikke hva du mener helt riktig. Noen synes de blir for tynne på ketolysemat etterhvert og må spise litt mer karbo for å ha kroppsfett. Noen synes det er greit å være magre også, fordi det er jo ikke sykelig så lenge en spiser godt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-08-11, 20:30   #9244
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Kanskje jeg ikke forsto spørsmålet helt riktig her, men at du er sulten mens du fortsatt spiser så er det fordi singnalet ikke har nådd hodet om at du er mett enda, og det vil komme sigende etter. Derfor kan det lønne seg å ikke spise for fort også så du ikke oppdager at du er mett før du blir stappmett! Jeg vet ikke om jeg husker det rett, men jeg mener at det tok 30 minutter for singnalet å nå hodet.
Om du startet måltidet som mett og blir sulten etterhvert så er det fordi du setter igang forbrenningen.

Synes igrunn jeg har hatt en rar sultfølelse i noen dager nå. Det føles rart, for jeg føler meg ikke sulten, det føles som om magesekken burde bli fyllt opp med mer mat. Hjelper ikke å drikke heller. Jeg er jo ikke sulten liksom

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert.
Gammel 03-08-11, 22:58   #9245
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

? Jeg har stabil vekt jeg. Skjønner ikke hva du mener helt riktig. Noen synes de blir for tynne på ketolysemat etterhvert og må spise litt mer karbo for å ha kroppsfett. Noen synes det er greit å være magre også, fordi det er jo ikke sykelig så lenge en spiser godt.

Jeg er ikke ut etter en stabil vekt. Jeg vil ned. Det er det jeg mener, så lavkarbo fungerer ikke på meg på den måten fordi kroppen har nådd hva den mener er ideal vekten.. noe jeg er uenig i.

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Synes igrunn jeg har hatt en rar sultfølelse i noen dager nå. Det føles rart, for jeg føler meg ikke sulten, det føles som om magesekken burde bli fyllt opp med mer mat. Hjelper ikke å drikke heller. Jeg er jo ikke sulten liksom

Cravings.
Vanligvis overser jeg dette, og venter til jeg blir skikkelig sulten. Sånn at jeg ikke kan ta feil. På lavkarbo holder man seg mett temmelig lenge, så man kan ende opp med å spise for lite også noe som ikke er bra dersom du vil ned i vekt, men dette er nok noe hver og en må finne en fin balanse for selv.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-08-11, 01:30   #9246
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Flere på lavkarbo med billig-vekt som måler fett og sånt? Jeg fikk en slik vekt i gave for ca en uke siden. På min står veldig dårlig forklart hva den egentlig måler, men den sier alltid at min vannprosent er ca 32%. Noe som er veeeldig lavt i forhold til normalområdet som står på den. Det står at normalområdet skal være 47-57%. Hvordan kan vannprosenten være så lav? Jeg fikk mora mi til å teste (ca samme BMI som meg men mer epleformet) og hun fikk normal vannprosent. Jeg fikk også lillesøstera mi til å teste som har en BMI på ca 19 og hun fikk også normal vannprosent. De andre to spiser ikke ketogent, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men det var da forferdelig liten vannprosent? 15 prosentpoeng for lite vann i min 105 kg tunge kropp utgjør jo før søren 16 liter vann! Det skal ikke forsvinne så mye vann på ketogen kost...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-11, 09:37   #9247
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor raser det på med normal- og undervektige med ønske om å gå ned til usunn vekt her inne for tida?

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 04-08-11 kl 18:33.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-08-11, 09:47   #9248
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ønsker tips for leggene.. de føles stive og "ubrukte", og jeg sitter og gjør små øvelser og strekker hele tiden. En gang hadde jeg en fotrulle, men den fikk min mor.. Ellers går jeg jo en del tur og beveger meg mye inne.
Går på hardt gulv, mur med treverk oppå. (3-5 cmtykt) og har ikke vært flink til å bruke gode sko inne, men vet ikke om det er grunnen.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 04-08-11, 09:51   #9249
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Flere på lavkarbo med billig-vekt som måler fett og sånt? Jeg fikk en slik vekt i gave for ca en uke siden. På min står veldig dårlig forklart hva den egentlig måler, men den sier alltid at min vannprosent er ca 32%. Noe som er veeeldig lavt i forhold til normalområdet som står på den. Det står at normalområdet skal være 47-57%. Hvordan kan vannprosenten være så lav? Jeg fikk mora mi til å teste (ca samme BMI som meg men mer epleformet) og hun fikk normal vannprosent. Jeg fikk også lillesøstera mi til å teste som har en BMI på ca 19 og hun fikk også normal vannprosent. De andre to spiser ikke ketogent, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men det var da forferdelig liten vannprosent? 15 prosentpoeng for lite vann i min 105 kg tunge kropp utgjør jo før søren 16 liter vann! Det skal ikke forsvinne så mye vann på ketogen kost...

Kanskje vekta di rett og slett tar utgangspunkt i en høykarbospisende kropp? Det er jo ikke til å unngå at karbohydrater binder vann, ca fire gram vann pr gram karbohydrat, og da vil jo vannstanden konstant være noe høyere på et "vanlig" kosthold med pluss minus 200 gram karbohydrater om dagen? Bare en teori.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-08-11, 09:56   #9250
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Flere på lavkarbo med billig-vekt som måler fett og sånt? Jeg fikk en slik vekt i gave for ca en uke siden. På min står veldig dårlig forklart hva den egentlig måler, men den sier alltid at min vannprosent er ca 32%. Noe som er veeeldig lavt i forhold til normalområdet som står på den. Det står at normalområdet skal være 47-57%. Hvordan kan vannprosenten være så lav? Jeg fikk mora mi til å teste (ca samme BMI som meg men mer epleformet) og hun fikk normal vannprosent. Jeg fikk også lillesøstera mi til å teste som har en BMI på ca 19 og hun fikk også normal vannprosent. De andre to spiser ikke ketogent, så kanskje det har noe med saken å gjøre. Men det var da forferdelig liten vannprosent? 15 prosentpoeng for lite vann i min 105 kg tunge kropp utgjør jo før søren 16 liter vann! Det skal ikke forsvinne så mye vann på ketogen kost...

Jeg har en slik vekt, og jeg har i følge den ca 44% vann, og jeg spiser i høyeste grad ketogent. Hvor stor muskelmasse sier den at du har da? Ser at vannstanden min har økt med økende muskelmasse på den vekta. Men uansett syns jeg at 32% virket veldig lite.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 9 (0 medlemmer 9 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no