Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-10, 21:19   #1
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Noen som har erfaring med Dr. Lindbergs klinikk i Bergen? Både legene og ernæringsterapeuten? Tar de like mange prøver ved første konsultasjon som det står oppført på nettsiden? Jeg har veldig lyst til å prøve meg, siden legen min virket totalt uinteressert i både det nye kostholdet mitt og plagene jeg har slitt med en stund, både før og etter.

Noen som vil dele litt rundt erfaringene sine?

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:04   #2
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Nå har ikke jeg sjekket hva som står på siden deres, men mine første blodprøver var veeeeeldig omfattende! Jeg følte at de sjekket absolutt alt, veldig grundig. Legen jeg gikk til brukte langt tid på å forklare meg alle resultatene av prøvene som var tatt. Prøvene var ganske dyre, men jeg synes det var verdt det.

Når det er sagt, satt jeg igjen med en følelse av at de "lette" etter en grunn til at jeg måtte gå inn på deres system. Det virket nesten som legen var overrasket/skuffet over at jeg ikke hadde insulinresistens(!). De hadde det også ganske travelt med å pushe på meg nye (dyre) blodprøver for at jeg skulle få se om det var noe fremgang....

Legen, som var ganske ung, sluttet mens jeg gikk der. Den nye legen gav meg litt "samlebåndsfølelse" der hun satt sylslank og "stylet" i legefrakken sin og aldri har hatt et vektproblem i sitt liv.... Jeg savnet litt engasjement der, og det var lite motivasjon å hente der så jeg sluttet etter 1 samtale med henne.

Alt i alt så funker kuren (Eurodiett for mitt vedkommende) veldig bra hvis du klarer å holde den tida ut. Jeg gikk ned 10 kg på 6 uker og var kjempefornøyd i starten. Etter en stund greide jeg imidlertid ikke mer av de måltidene, så jeg måtte bare gi meg. Jeg trives derfor mye bedre med ketolysekuren hvor jeg slipper å gå sulten og kan spise mat jeg liker. Vektnedgangen har vært like god som på Fedon, og jeg er ikke i nærheten så lei som jeg var på Eurodiett.

Men dette var mine erfaringer. Enhver må finne ut hva som funker for seg. Uansett hva du velger ønsker jeg lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:15   #3
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Husker du hvor mye blodprøvene kostet? Hvor lenge siden var dette? Vi får håpe det bare var et enkelttifelle i ditt tilfelle, det er alltid slitsomt med leger uten noe form for engasjement i det de gjør.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:21   #4
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Det er to år siden, så både legene og prisene kan være endret... Jeg synes å huske at jeg betalte 1600 for den første konsultasjonen. Men den var svært omfattende altså! Med en drøss med blodprøver samt veiing og måling av kroppens sammensetning av vann, muskler og fett.

Jeg anbefaler at du tar kontakt og spør, slik at jeg ikke villeder deg

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-08-10, 23:28   #5
Devana
Medlem
 
Devana sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 105
Devana er ny på veien

Sv: Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Takk! Tenkte jeg skulle ringe bort dit imorgen. Hvis andre har erfaringer, så er det bare å komme med dem.

Devana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - Ketolysestil Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 08:37   #6
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Dr. Lindbergs klinikk i Bergen

Eg går der!

Blodprøvetimen kosta rundt 1700 om eg hugsar rett, pluss 100 kroner for veging. Du blir vegd på tanita vekt (trur eg?) som måler fettprosent, vatn i kroppen etc. Dei tar ein haug med prøver, og du må møte fastande til denne timen. Dei neste timane kostar 700 trur eg det var. Meiner prisane står på nettsida?


Eg gikk på ketolysekuren ei god stund før eg gikk på lindbergklinikken. Tok ein del prøver hjå fastlege men var ikkje fornøgd med resultatet, så gikk difor vidare.
På lindbergklinikken tok dei enda fleire prøver, og eg får no metformin. Eg har ingen problemer med å anbefale Lindbergklinikken dersom ein har råd til det, og helst litt eigenkunnskap om lavkarbo frå før, men dei er veldig skeptiske til ketolyse, og spesielt til metta fett. Legen tykte at eg burde i alle fall ikkje fortsette med det metta fettet, og ho pusha veldig aktivt på deiras opplegg, som førte til at eg no er på Eurodietten. (Eg er ikkje heilt sikker på at eg er fornøgd med den biten, og går muligens tilbake til ketolyse.)

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En klinikk eller noe å anbefale? Paris Generell diskusjon 5 23-09-09 22:38
Går man ned i vekt på dr. Lindbergs? Jenta Dr Lindbergs 11 12-05-09 12:55
Lindbergs Blåbærpannekaker Bambolona Dr Lindbergs 4 27-01-09 19:08
Dr. Lindbergs Hyper Spørsmål og svar 2 06-09-06 00:35
Lindbergs bok mcfrogner Lavkarbo generelt 1 22-07-06 12:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no