Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Fineste julesang?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-12-10, 20:12   #76
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Denne er bare nyyydelig!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:14   #77
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Men du bruker jo youtube til å sjekke ut musikk? Ser bare ikke hvorfor det er ett bedre alternativ enn Spotify. Men du skal selvfølgelig få lov til å gjøre som du vil. Man får opp lignende artister og kan på den måten oppdage artister man liker. Det er også en fin radio-funksjoner der også. Man velger hvilke tiår og hvilke sjangre man vil høre på. Vil du høre på blues fra 1950 til 1970? Done. Og alltid god lydkvalitet. Mer enn man kan si om youtube... Det eneste minuset er at gratisversjonen av Spotify putter inn en liten reklame med 5-10 sangers mellomrom. Men det er til å leve med.

Har man windows mobile, android eller iphone, så kan man også bruke spotify på mobilen hvis man går for premium-konto (99 kr/mnd, ingen reklame og man kan laste ned). Spotify på mobilen er herlig!

Gratis-versjonen uten å bli invitert begrenser deg til max 20 timer lytting i måneden. Blir du invitert er det ingen grense (men fortsatt reklame). Jeg har invitasjoner hvis du eller noen andre vil ha.


Vi kjøper ca 10 dvder og 15 cder hver uke. Men vi vil vite hva vi kjøper før vi gjør det. Da er tuben veldig grei å ha. Kan sjekke begge deler. Og i tillegg får man tips om musikk som ligner, er i samme genre. Jeg har prøvd spotify tidligere, men likte det ikke.. jeg følte at jeg fikk ikke samme mulighetene som jeg har på tuben og Allmusic.com.

Så derfor holder jeg fast på tuben og allmusic.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-12-10, 20:17   #78
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Og HER får jeg sangen jeg skal gifte meg til i en julevariant!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 14:55   #79
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da vil gjester, når du har fest, synes det er kos å kunne gå i et rom fullt av cdplater og plukke frem musikk, ta på plata, mimre

Åh, hate-hate-HATE!!! Finnes ikke noe verre enn å våkne opp etter en fest med huset fullt av cd'er som en gang hadde et cover, og cover som det ser ut til aldri mer få møte sin cd.... For ikke å nevne alle de platene som ligger under cd-spillerhylla, så den må flyttes for å få de fram igjen. Som så skal sorteres på plass igjen, i et system noen romsterte godt rundt på kvelden før.... Nei, Spotify For The Win! Mye enklere å finne ønskemelodiene/platene der enn å lete gjennom tusenvis av cd'er. For ikke å snakke om sømløse bytter, framfor å måtte ta plater ut og inn av spilleren. (Og den dagen folk griner på fest hos meg, uavhengig av grunn, slutter jeg å be folk! )
Utover det så er musikken faktisk godkjent og lovlig lagt ut, i motsetning til det meste på Youtube. Syns nesten ikke jeg finner ting på youtube lenger heller, siden de fleste artistene foretrekker lovlige tjenester og har fått bedre måter å få ulovlige filer fjernet på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:06   #80
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fineste julesang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Men du bruker jo youtube til å sjekke ut musikk? Ser bare ikke hvorfor det er ett bedre alternativ enn Spotify. Men du skal selvfølgelig få lov til å gjøre som du vil. Man får opp lignende artister og kan på den måten oppdage artister man liker. Det er også en fin radio-funksjoner der også. Man velger hvilke tiår og hvilke sjangre man vil høre på. Vil du høre på blues fra 1950 til 1970? Done. Og alltid god lydkvalitet. Mer enn man kan si om youtube... Det eneste minuset er at gratisversjonen av Spotify putter inn en liten reklame med 5-10 sangers mellomrom. Men det er til å leve med.

Har man windows mobile, android eller iphone, så kan man også bruke spotify på mobilen hvis man går for premium-konto (99 kr/mnd, ingen reklame og man kan laste ned). Spotify på mobilen er herlig!

Gratis-versjonen uten å bli invitert begrenser deg til max 20 timer lytting i måneden. Blir du invitert er det ingen grense (men fortsatt reklame). Jeg har invitasjoner hvis du eller noen andre vil ha.

Akkurat kjøpt android, skulle gjerne hatt spotify på mobilen. Kan du gi meg en link til der du fant det? Please

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 15:27   #81
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Åh, hate-hate-HATE!!! Finnes ikke noe verre enn å våkne opp etter en fest med huset fullt av cd'er som en gang hadde et cover, og cover som det ser ut til aldri mer få møte sin cd.... For ikke å nevne alle de platene som ligger under cd-spillerhylla, så den må flyttes for å få de fram igjen. Som så skal sorteres på plass igjen, i et system noen romsterte godt rundt på kvelden før.... Nei, Spotify For The Win! Mye enklere å finne ønskemelodiene/platene der enn å lete gjennom tusenvis av cd'er. For ikke å snakke om sømløse bytter, framfor å måtte ta plater ut og inn av spilleren. (Og den dagen folk griner på fest hos meg, uavhengig av grunn, slutter jeg å be folk! )
Utover det så er musikken faktisk godkjent og lovlig lagt ut, i motsetning til det meste på Youtube. Syns nesten ikke jeg finner ting på youtube lenger heller, siden de fleste artistene foretrekker lovlige tjenester og har fått bedre måter å få ulovlige filer fjernet på.

Skjønner at vi ikke har samme slags fester hjemme! Her blir både cd/dvd og lper behandlet med stoooor andakt.

Men nå skal det sies at stort sett alt vi har av musikk er lagt på ekstern hdd og vi spiller mye direkte fra den. ++ at vi har fått endel fra venner så det er endel over 10 000 plater på den hdd. For æ være ærlig så likte jeg nettopp ikke denne reklamegreia til spotify og jeg gidder ikke betale.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 18:09   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Haha, jeg skjønner vi er forskjellige. Jeg for min del bruker Spotify masse, har lagt inn alle cd-ene mine på pc-en og slengt dem i kjellerboden, MEN jeg kjøper fortsatt vinyl! Mmmmm, vinyl
Jeg har til og med noen kassetter .

Denne er jeg skikkelig forelska i om dagen, ikke minst er det et band jeg elsker i utgangspunktet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 20:53   #83
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Fineste julesang?

Deilig er jorden.

Ein av dei finaste songane eg veit om i heile verda, julesong eller ei.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 11:28   #84
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Fineste julesang?

"It came upon a midnight clear" med Kutless. Egentlig liker jeg Sixpence none the Richer sin versjon litt bedre, men den er ikke helt enkel å finne over nett...

http://www.youtube.com/watch?v=GaxB0xEbO0c

Woho, fant den: http://www.youtube.com/watch?v=jH0HDNTrHFw

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 14:08   #85
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fineste julesang?

Ave maria sunget av sinead o' connor er utrolig vakker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 16:39   #86
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Akkurat kjøpt android, skulle gjerne hatt spotify på mobilen. Kan du gi meg en link til der du fant det? Please

Mobil-siden på spotify.com.

Opprinnelig lagt inn av mallilen, her.

"It came upon a midnight clear" med Kutless. Egentlig liker jeg Sixpence none the Richer sin versjon litt bedre, men den er ikke helt enkel å finne over nett...

http://www.youtube.com/watch?v=GaxB0xEbO0c

Woho, fant den: http://www.youtube.com/watch?v=jH0HDNTrHFw

Åh, Kutless sin versjon var fin! Sixpence None The Richer sin versjon var ikke så ille den heller.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:01   #87
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fineste julesang?

Jeg har fått en ny favoritt - "Et lys imot mørketida":

http://www.youtube.com/watch?v=eKfsVOBojYg

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 22:16   #88
Lumpe
Juniormedlem
 
Lumpe sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 42
Lumpe er på en erverdig vei

Sv: Fineste julesang?

Maria Carey ( skrives det slik? ) All I want for Christmas. Den kimer så godt

__________________


Lumpe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no