Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Smerter i nedre mageregion etter operasjon

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-12-10, 11:58   #1
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Smerter i nedre mageregion etter operasjon

jeg ble operert for å få galleblæra fjernet først på desember. Fikk enormer smerter og oppkast da jeg kom hjem fra sykehuset samme kveld og havnet på akutten samme natta. Etter litt om og men viste det seg at de hadde vært borti tynntarmen min og at jeg hadde fått bukhinnebetennelse. Ble en ny operasjon og lå på sykehuset i over ei uke. Har nå vært hjemme i 14 dager og formen er bedre. Stiftene er fjernet osv. Men de siste dagene, spesielt om nettene har jeg hatt skikkelig vondt i nedre del av magen på venstre side. Det føles litt om sting/hold, det stikker rundt hoftekammen område. Våkner av smertene og de holder meg våkne om natta. Smertene er mye bedre på dagtid. Kanskje fordi jeg sitter?

hva tror dere det kan være? Luftsmerter som ikke har forlatt kroppen enda? Muskulære smerter? De måtte jo skjære gjennom alt? Brokk?

prøvde å få kontakt med fastlegen min i dag, men fikk beskjed om at jeg ikke fikk time i dag hvis det ikke var øyeblikkelig hjelp. Jeg tåler en del smerte, men blir bekymret. Trenger egentlig bare at noen sier at det ikke er noe farlig

å her sitter det jo mange mennesker med mye kunnskap og erfaringer.. Del de gjerne med meg

godt nytt år

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:13   #2
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: smerter i nedre mageregion etter operasjon

Huffa meg.. Jeg stoler ikke på sykehus dessverre, de har gjort feil med meg i hele år :/ om du virkelig har vondt så ville jeg ringt og spurt og mast på dem jeg altså.. Luftsmerter pleier vel ikke å sitte i så lenge. Det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite..Og overdriv gjerne så dem tar deg seriøst i det minste! Hvis du sier du har bare litt vondt så ikke sikkert dem bryr seg nok..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 13:17   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: smerter i nedre mageregion etter operasjon

Hvordan har det gått med avføringen etter operasjoner/komplikasjoner?
Nedre, venstre del av magen pleier å ha med forstoppelse å gjøre! Med luftsmerter i tillegg kan det bli veldig vondt!

MEN, gitt sykdomshistorien syns jeg dette kvalifiserer til Øyeblikkelig hjelp- time hos lege/legevakt!
Bukhinnebetennelse er IKKE til å spøke med, så som sykepleier vil jeg nok insistere på at du får en lege til å sjekke dette i dag! Så mye bedre å vite at det er forstoppelse/luftsmerter enn å angre i ettertid!

Håper det går greit med deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-12-10, 16:38   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: smerter i nedre mageregion etter operasjon

Hei! For en stund tilbake hadde jeg samme operasjon, jeg var plaget med sterke luftsmerter LENGE!! Men ta deg en tur på legevakta alikevel. Masse god bedring

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-12-10, 11:12   #5
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Smerter i nedre mageregion etter operasjon

takk for gode svar. Fikk prata med lege - gjennom private forbindelser men Ble beroliget. Tok paracet og voltaren og i natt var det mye bedre. Lå også litt anderledes. Satt vel nesten mer enn jeg lå Men gjorde godt med flere timer sammenhengende søvn. Så nå er jeg optimistisk
Takk for svar, omtanken og omsorg

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening av "nedre mageregion" StegforSteg Trening 15 16-04-10 17:01
Lett ubehag nedre del av magen høyre side novise Fysisk og mental helse 7 02-11-09 19:33
Smerter av kosttilskuddene Carisma Kosttilskudd 4 19-02-09 10:38
Smerter Smultsmurfen Spørsmål og svar 4 06-01-09 10:13
Trening av nedre magemuskler Hege_ Trening 18 25-04-06 16:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no