Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ingen vektnedgang?!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-05-13, 14:06   #1
Lilli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: telemark
Alder: 41
Innlegg: 28
Lilli82 er på en erverdig vei

Ingen vektnedgang?!

Jeg er en jente på 30 år. Har type1 diabetes og lavt stoffskifte, Startet på lavkarbo for ca 1,5 år siden, og for min diabetes så har dette vært helt fantastisk! Jeg veide 59 kg da jeg startet på dette, og har det siste året ligget på ca 56-57 kg, så stor vektnedgang har jeg ikke hatt.. Men siden det i utgangspunktet var for å slippe å ta så mye insulin jeg startet med dette så har det vært greit. Har de siste 6 mnd gått litt opp i vekt, og jeg ville jo heller gjerne ned noen kg, så frustrasjonen er nå stor. Jeg er ute å går ca 5km hver dag, så aktiviteten står det ikke på. Jeg prøver å holde meg på rundt 30-70 gr karbo om dagen. Spiser vel ikke all verden av fett, da jeg tidligere fikk beskjed fra en her inne at siden jeg var "normalvektig", så måtte jeg redusere både kcal og karbo hvis jeg skulle ned i vekt.. Føler at jeg er konstant sulten, og heller forvirret.. Er det noen som kan gi meg litt tips og råd?

Lilli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og diabetes type1 Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 15:32   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: ingen vektnedgang?!

Hvor høy er du?
Hvordan ser en typisk måltidsdag ut for deg?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 18:27   #3
Lilli82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: telemark
Alder: 41
Innlegg: 28
Lilli82 er på en erverdig vei

Sv: Ingen vektnedgang?!

Jeg er 1,60 høy, (bmi på 22,3)... En typisk måltidsdag for meg er som følger:

Frokost: Omelett og 1 avocado eller 2 skiver lavkarbobrød med ost.
Lunsj: En tunfisksalat eller 1-2 skive lavkarbobrød med ost eller skinke.
Middag: Laks, gulrøtter og rømme - taco(uten skjell/lompe) - kyllingwok - svinekotelett,salat/grønsaker. Dette er noen av rettene hvertfall.

Ellers har jeg en stygg tendens til å småspise gulost hvis jeg er hol...

Ellers som snacks så spiser jeg litt nøtter. (peanøtter/macadamia/pecannøtter).

Lilli82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og diabetes type1 Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 20:10   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang?!

Kroppen din vil ikke at du skal ned så veldig mye mer. Begynn å trene styrke, isteden for de 5 km hver dag, kutt ut nøtter og overdrevent osteinntak (spis deg ordentlig mett til måltidene isteden) og finn frem målebåndet.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-13, 20:23   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ingen vektnedgang?!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kroppen din vil ikke at du skal ned så veldig mye mer. Begynn å trene styrke, isteden for de 5 km hver dag, kutt ut nøtter og overdrevent osteinntak (spis deg ordentlig mett til måltidene isteden) og finn frem målebåndet.

Helt enig med nellie

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 19:28   #6
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Ingen vektnedgang?!

Flott at dette hjelper deg med diabetesen!!! Sliter nok med samme typen vektproblem selv da jeg gikk opp pga røykeslutt. Er 156 høy og rundt 55 kg. Har gått ned nå 2-2.5 kg med kontroll på både karber og kalorier. Elsker også både ost og nøtter men må holde meg unna. Det ser ut til å være eneste veien for vektnedgang. Kroppen min er ikke enig med meg om passende vekt og da må jeg "tvinge" den og det kommer ikke gratis. I begynnelsen kunne jeg spise masse fett uten å tenke på kaloriene og gikk ned til 49-50, det går ikke nå lenger. Trener nå både kondis (ca 5km løp/gange) og styrke til armene 2-4 gr/uke. Likevel går det veldig sakte nedover. Trenger et bedre opplegg for styrke men misliker det...Dette er ingen fasit men min oppfatning etter snart 3 år på lavkarbo. Lykke til!


Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Kroppen din vil ikke at du skal ned så veldig mye mer. Begynn å trene styrke, isteden for de 5 km hver dag, kutt ut nøtter og overdrevent osteinntak (spis deg ordentlig mett til måltidene isteden) og finn frem målebåndet.

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-13, 20:29   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ingen vektnedgang?!

Opprinnelig lagt inn av Lilli82, her.

Jeg er 1,60 høy, (bmi på 22,3)...

Hvorfor skal du mer ned i vekt da? Du er jo høyst normalvektig og kroppen din sier deg at for den er det ikke sunt å bli noe tynnere. Lytt til den!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingen vektnedgang Hellokitty0210 Spørsmål og svar 15 10-02-12 21:50
Ingen vektnedgang?! Lilli82 Lavkarbo generelt 11 19-12-11 15:24
Ingen vektnedgang søtejenta Spørsmål og svar 17 02-05-11 22:16
I ketose, men er ingen vektnedgang... mamman til luca Ketolysekuren 2 28-05-10 21:22
ingen vektnedgang! moea Lavkarbo generelt 15 30-05-06 13:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no