Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-01-13, 08:07   #176
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Startvekt:98,8
8 januar :96,4 -2,4
15 januar:
22 januar:
29 januar:

Gratulerer med 2,4 kg vekttap

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 08:34   #177
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Gratulerer med så mye ned første uka!
Er så gøy å lese at dere begynner å gå ned allerede!

Skal ha veiedag på tordsag, så litt spent på hva vekta vil vise da! Grugleder meg!!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 08:41   #178
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg har også måledag torsdag. Hadde egentlig bestemt meg for ikke å veie meg før i slutten av mnd, men siden jeg har hatt "tante rød" på besøk under første uka, tror jeg kanskje jeg må sjekke likevel Kjenner allerede på ringene mine at kroppen har slippet mye vann, ringene sitter ikke så fast lengre, deilig

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 09:25   #179
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Gratulerer med -2,4 kg MaritR! Bra jobba

Her er det bursdagsselskap i dag og jeg skal skeie litt ut med litt lavere karbo kaker/boller. Det blir lenge til neste utskeielse og dette er også planlagt, selv om det er veldig nært oppstarten.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:39   #180
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Jeg hadde startet med en gang, men det er viktig å ha kontroll på kh i starten, så bruk diett.no, kjøkkenvekt og vær strukturert så får du best resultat. Ligg så nærme 15 gr kh pr dag, men er ikke krise om du kommer opp til 20.

ADI på diett.no har jeg aldri brukt noe særlig, så det vet jeg dessverre ikke. For meg har kakediagrammet vært til stor hjelp, der ser jeg fordelingen av fett, proteiner og kh. Fordelingen må ikke være 75% fett, 20% proteiner og 5% kh hver dag, men tilnærmet. Jeg personlig ligger nok litt lavere på fett og litt mere proteiner, for kroppen min er ikke så happy med all det fettet.

Takk for svar . Da ligger jeg nok litt over på karber jeg da, har lagt inn alt jeg spiste og drakk igår og kom på 22 gram karb, men fordelingen prosentvis mellom Karber, fett og proteiner var perfekt.

Jeg har PCOS også så jeg bør nok ligge på 15 gram om jeg skal komme i ketose .

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:42   #181
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Startvekt:98,8
8 januar :96,4 -2,4
15 januar:
22 januar:
29 januar:

Wow!! Det var ikke dårlig på første uka!! Grattis

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 10:45   #182
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg har veiedag på fredager,,,,prøver å ikke ha for store forventinger, av erfaring så tar det litt tid å gå ned pga denna pcos , men hadde vert ille moro å gått ned litt i verfall.

Blir spennende å se hvordan det går med alle sammen her inne

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 12:10   #183
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Veide inn på 63.3 kg i dag, ikke helt fornøyd, men har gått mye opp og ned i det siste. I dag prøvde jeg MBC, ikke helt frelst da jeg ble sulten igjen til lunsj. Spiser dere noe attåt? Tok litt chiagrøt og ost, men ellers nada.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 13:27   #184
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg begynte i går og går sånn halvveis og venter på hodepinen. Krysser fingrene for at den ikke blir så intens denne gangen!

Det som jeg synes er veldig motiverende i starten er jo at man gjerne går raskt ned et par kg de første dagene mens man kvitter seg med vann i kroppe. Jeg gikk på vekten i dag og da var det 1 kg ned fra i går morges. Om det stopper opp senere i uken eller går hele neste uke uten vektnedgang er det ikke verdens undergang bare jeg får et lite kick nå i begynnelsen og at det etter hvert går rolig nedover.

Jeg liker å veie meg hver dag. Grunnen er at jeg ser at vekten kan svinge litt fra dag til dag og om jeg har veiedag en dag jeg er oppblåst og "tung" vil det være synd om jeg mister motivasjonen selv om jeg både dagen før og dagen etter gjerne er 1 kg lettere men ikke vet om det for da er det ikke veiedag... Men, vi er forskjellige og noen blir stresset av å veie seg hver dag.

Blir spennende og det er kjekt det er flere som starter omtrent samtidig slik at vi kan følge hverandre

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 16:34   #185
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Åhgud, dødens kvalm i dag, med hodepine. Måtte få samboer til å lage mat. Men jeg har vært kvalm siden frokost, prøvde meg på MBC med 2ss cocosa og 1 ss smør. Smakte jo veldig godt! Men fikk ikke helt den metthetsfølelsen jeg skulle hatt hele dagen. Tok også en skive ost, kanskje burde få i meg ett egg eller to på morran?
Åååh, dårlig dag på skolen å, ALT rakner! Haha

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 17:46   #186
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Jeg har veiedag på fredager,,,,prøver å ikke ha for store forventinger, av erfaring så tar det litt tid å gå ned pga denna pcos , men hadde vert ille moro å gått ned litt i verfall.

Blir spennende å se hvordan det går med alle sammen her inne

Jeg har også PCOS, men hadde ingen problemer med å rase ned i vekt første gangen jeg gikk på ketolysekur. Minus 10 kg på 1 mnd var resultatet da og minus 17 kg totalt. Har nå hatt et par år med lavkarbo og høgkarbo og gått opp noen kg, men nå er jeg klar for nye kilo bort

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:14   #187
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Gratulerer så mye med tapet, MaritR, er superspent på fredagsveiing selv!

Prøvde ut MBC selv i dag, og det var ikke noen suksess egentlig, ble ganske kvalm. Skal prøve med 1ss smør og 2 ss cocosa i morgen. Drakk kl. 7, og var sulten igjen 10. Men da kommer jeg meg allikevel over det verste morgenrushet, da. Holder foreløpig en knapp på to stekte egg om morgenen ☺ Har også lest litt på oppskrifter i boka så jeg føler jeg har flere inspirasjons- og variasjonsmuligheter til mat nå. Appen Lullapie anbefalte gjør at jeg faktisk kommer opp i 15kh fordi jeg hele tiden har oversikt over hvor mye jeg har igjen i løpet av dagen.

I dag her jeg vært ute å kjøpt meg Laptop Lunchboxen som Sunroad78 snakket om. Jeg fant den på Traktøren, da koster den det samme som på nett. Kjøpte en i sånn stor laptop-størrelse, og en som er halvparten i størrelse med flere bokser m/lokk som passer inni og som kan kombineres med laptop’en.. Digger de allerede selv om jeg ikke har startet å bruke den enda engang!

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:06   #188
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Hei folkens! Er det plass til en etterslentrer her hos dere? Begynte på ketolyse våren 2012 og gikk ned det jeg ville. Så fikk jeg meg plutselig ny kjæreste som ikke var det grann opptatt av kosthold, så resten av historien skjønner dere sikkert Da er det altså på`n igjen, med ketolyse og BodyRock-trening så får kjæresten bare sitte der med sjokoladen sin (irriterende med disse folka som kan spise sjokolade HVER DAG og alikevel se ut som om de er topptrent og supersunn). Starter i morgen

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 22:55   #189
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Velkommen skal du være KarboMamma! Krever en god porsjon viljestyrke det der, jeg har en sånn en hjemme selv, så jeg vet hvordan du har det..

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 23:08   #190
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Jeg har også PCOS, men hadde ingen problemer med å rase ned i vekt første gangen jeg gikk på ketolysekur. Minus 10 kg på 1 mnd var resultatet da og minus 17 kg totalt. Har nå hatt et par år med lavkarbo og høgkarbo og gått opp noen kg, men nå er jeg klar for nye kilo bort

Åå, det er så godt å høre slike ting! Jeg tenkte akkurat som L@dy Jojo. Har vært opp og ned helt siden tenårene og er litt redd for at dette ikke funker heller. (Gruer meg til veiinga) - MEN, jeg skal gjøre så godt jeg kan, uansett hva vekten min måtte ønske.

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.

Prøvde ut MBC selv i dag, og det var ikke noen suksess egentlig, ble ganske kvalm. Skal prøve med 1ss smør og 2 ss cocosa i morgen.

Appen Lullapie anbefalte gjør at jeg faktisk kommer opp i 15kh fordi jeg hele tiden har oversikt over hvor mye jeg har igjen i løpet av dagen.

Pleier å ha lite matlyst på morgenen jeg også, og det høres litt rart ut med smør i kaffen, men jeg gjøre som du og prøve meg på den kaffen jeg også.

Glad appen funker fint for deg!

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Da er det altså på`n igjen, med ketolyse og BodyRock-trening så får kjæresten bare sitte der med sjokoladen sin (irriterende med disse folka som kan spise sjokolade HVER DAG og alikevel se ut som om de er topptrent og supersunn). Starter i morgen

Hei og velkommen!
Jeg har også en som sitter og knasker i seg all slags godterier og sjokolade. Han kjøpte seg en hel haug av det siden det er halv pris på jule sjokolader/godteri. Akk, ja - men kanskje du kan lage deg noe godt selv? Jeg har tittet på mange fristende oppskrifter på forumet. Tror jeg skal prøve meg på noe der om jeg blir skikkelig godtesyk.

I dag kjøpte jeg faktisk inn ingredienser å ha liggende i tilfelle slike dager skulle komme. Måtte faktisk smake litt på kokosmelet av nysgjerrighet og det var NAM! Tørt, men nam! Smakte søt kokos/ kokosmakron!

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 23:26   #191
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Jeg har også PCOS, men hadde ingen problemer med å rase ned i vekt første gangen jeg gikk på ketolysekur. Minus 10 kg på 1 mnd var resultatet da og minus 17 kg totalt. Har nå hatt et par år med lavkarbo og høgkarbo og gått opp noen kg, men nå er jeg klar for nye kilo bort

10 kg på 1 mnd!!!! Du må jo hatt myyyye vann i kroppen? Dette må jo være rekord?
Får håpe det går raskt med meg denne gangen da, er i ketose alt så da forbrenner jeg fett....en goood følelse...hehehe.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 00:13   #192
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Bra jobba, MaritR!

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!

Sist redigert av Lullapie : 09-01-13 kl 00:13. Årsak: ville gi en blomst :)
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 00:15   #193
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg har drukket og drukket og drukket vann i hele dag. Testen kom allikevel ut som nest mørkest. Kan ikke være vannmangel i dag hvert fall!
Har ikke hatt ekstra salt i maten heller. Kaffe og egg med grønnsaker til frokost og thai kylling suppe til middag.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!

Sist redigert av Lullapie : 09-01-13 kl 00:19. Årsak: La til noe :)
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 07:38   #194
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Jeg har drukket og drukket og drukket vann i hele dag. Testen kom allikevel ut som nest mørkest. Kan ikke være vannmangel i dag hvert fall!

Skjedde det samme med meg i går! Jeg har alltid drukket mye vann, å alltid fått rosa utslag på stixen. Å i går, mørk lilla! Gjorde ingenting forskjell fra dagene før. Skal teste igjen i dag, men det er skikkelig snodig.

Akuratt ferdig med å trene nå, sitter å eter chiagrøten min og venter på at kaffen skal bli ferdig. Tihi.

Velkommen KarboMamma, og alle andre "etterslepere" haha. Bedre sent en aldri sier nå jeg! Å dess flere vi har i denna tråden, dess bedre! Jeg blir kjempe inspirert av å lese om dere!
Ha en fin dag!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 07:57   #195
Silje1979
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 12
Silje1979 er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av BigInJapan, her.

Jeg liker å veie meg hver dag. Grunnen er at jeg ser at vekten kan svinge litt fra dag til dag og om jeg har veiedag en dag jeg er oppblåst og "tung" vil det være synd om jeg mister motivasjonen selv om jeg både dagen før og dagen etter gjerne er 1 kg lettere men ikke vet om det for da er det ikke veiedag... Men, vi er forskjellige og noen blir stresset av å veie seg hver dag.

Signerer! Jeg veier meg også hver dag pga det samme
I dag viste vekta 84,7, dvs ned 3,3kg på 1 uke. Er fornøyd med det!

Silje1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 09:01   #196
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Det er jo en super nedgang da Silje979!

Kanskje jeg også skal begynne å veie meg hver dag jeg også hvis det kan variere såpass??

Skal veie i morgen, men tror nok ikke nedgangen er like stor som din og MaritR sin! Men, så lenge det er litt ned så er jeg fornøyd også tar vi en dag av gangen!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 10:42   #197
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg snikveier meg hver dag, men prøver å unngå det, siden det er litt mer spennende å veie seg hver uke, å se hvor mye man har gått ned.
MEN! Hvis dere er plaget av oppblåsthet, vei dere på morgen! Det er det beste, da er man på en måte helt "fresh" etter natten. Å da kan man mye bedre se om man kanskje gjør noe galt, eller riktig! Jeg veier meg alltid på morgenen, hver Tirsdag, det er det første jeg gjør. For hvis jeg har gått opp da, så har jeg gjort noe feil.
Jeg liker å holde ett lite øye hver dag da, for å se hvordan det går.
I dag veide jeg inn på 62.6, så vekta går jevnt nedover nå! Trener hver morgen da, trur det har noe å gjøre med det.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 12:07   #198
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Jeg er ikke i ketose lenger pga utskeielsene i går, men jeg har klart å ta meg inn igjen og jeg har trent i dag Satser på at ketosen er på plass i løpet av en dag eller to igjen.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:14   #199
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Lurer på om jeg må få til litt mer trening! Er ikke så flink til dette, men prøver å få til en tur i ny og ne. Hva er dette youtube treningsprogrammet dere snakker om? Tror kanskje jeg må prøve å få til noe sånt!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:35   #200
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Bare søk på 30 days shred, lvl 1. Må få en hvor hele nivået er på en film, cluet er att du skal gi 110% i de 20 minutten, non stop!

Uansett, veldig kvalm om dagen, trur dt er MBCen, tar den på nesten fastende mage, burde jeg kanskje ta noe å spise først?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no