Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

ADHD og redusering av karbohydrater?

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-09, 17:16   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?

Sitat:

ikke blå jelly beans liksom

Å det som er såååå godt!

For en del år siden ble rød sagogryn forbudt, nå finnes det bare ufarget... Og det er ikke mange år siden blåfargen ble lovlig tilsetningsmiddel. Det sier vel seg selv da at tilsetningsmidler er meeeget uheldig?? Kanskje mer uheldig enn "rent" sukker??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:03   #27
ned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 27
ned er på en erverdig vei

Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Å det som er såååå godt!

For en del år siden ble rød sagogryn forbudt, nå finnes det bare ufarget... Og det er ikke mange år siden blåfargen ble lovlig tilsetningsmiddel. Det sier vel seg selv da at tilsetningsmidler er meeeget uheldig?? Kanskje mer uheldig enn "rent" sukker??

Tilsetningsmidler er jo veldig mye forskjellig da, alt fra naturlige stoffer til mer obskure kjemiske blandinger, og mange dem er det helt klart best å unngå.

Det som jeg synes er skummelt med sukker, iallefall har det vært det for meg personlig, er den avhengigheten det skaper, og den ubalansen hele systemet kommer, og den avhengigheten er det faktisk vanskelig å komme seg ut av.

__________________


ned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 19:38   #28
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av ned, her.

Min erfaring med barn og sukker kommer fra måltider som pannekaker, boller, kaker osv, ikke blå jelly beans liksom, det unngår vi så langt som mulig.

Mener du at barn som f.eks. spiser pannekaker med sukker på "tar av" etterpå? Det har jeg aldri opplevd.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 20:07   #29
ned
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 27
ned er på en erverdig vei

Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Svane, her.

Mener du at barn som f.eks. spiser pannekaker med sukker på "tar av" etterpå? Det har jeg aldri opplevd.

Det opplever vi her, så det er ytterst sjelden vi har slike ting til middag - blir som å slippe en ballong med luft i uten å knyte den først

__________________


ned er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 21:42   #30
roadahead
Juniormedlem
 
roadahead sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 11
roadahead er på en erverdig vei

Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Det er myte at unger blir "gira" eller "umulige" på sukker. Ja, hvis de har reaktiv hypoglykemi, men jeg har aldri møtt en ADHD-unge som har det. Mange er derimot svært følsomme for ting som farvestoffer, antioksidanter o. s. v. Buzz-effekten fra energidrinker kommer stort sett fra B-vitaminer. B12 har en fin liten oppjusterende effekt på glutamat, og hvis du er kjemisk følsom, kjenner du det ganske kraftig. Jmfr. Feingold-/Failsafe-dietten, som har funket bra på endel autister og ADHD-barn.

Hallo....

Jge har masse eksempler på at det er sukker noen unger blir hypre av, inkl adhd barn. Min vennindes sønn f.eks: ved for mye sukker oppfører han seg som en blanding av apekatt og en full mann. han går i taket og klarer ikke komme ned på landjorda, får akutt munndiare og klarer overhodet ikke stoppe. Han reagerer til og med om han får en skje sukker i teen!
dette er det mest ekstreme jeg har sett.
tantungen min på 12 år sa til min datter her om dagen: la oss spise masse sukker, for da blir vi hyper og vi orker å være lenge oppe og kan le oss fillete av dårlige vitser...
barn kan jo å få sagt det....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wyVqnt1/]
roadahead er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 22:37   #31
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: ADHD og redusering av karbohydrater?

Hei
Ville bare fortelle om min erfaring med mitt barn.
Hun blir IKKE hyper av sukker. Faktisk blir hun heller litt slapp av det! Hun blir i litt dårlig humør og litt mer sutrete enn ellers. Gidder ikke noe og blir mer sta og vrien. Hun blir ofte mer vanskelig, men hyper/aktiv blir hun ikke. dvs hun kan bli hyper men pga leking/herjing som ofte blir i bursdager.
når hun er i bursdag: har ikke opplevd å vært i "ren" bursdag ennå(uten tilsetningstoffer/e-stoff/farge/aroma)
Bortsett fra hennes egen: Da ble det servert pølse m lompe, kake, salat, nøtter og VANN. Noe sukker, men ingen tilsetninger. en normal "søndag" for de fleste som har dessert etc...
BLE UNGENE AKTIVE/HYPER? JA!!
Men dette er kosthold hun ofte får(sukkermengden).. En is av og til...en kake her og der... Blir hun hyper da? nei, men vrien og masete.. blir mer ukonsentrert osv...
Og jeg tror ikke at hun er noe uvanlig eksempel på å ha det sånn

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
ADHD/ADD og lavkarbo Minni1 Lavkarbo generelt 33 25-02-11 21:12
Karbohydrater Humle Ketolysekuren 7 29-05-07 14:25
Adhd mofe Fysisk og mental helse 28 25-03-06 21:39
Barn med ADHD og dyr? Calla Generell diskusjon 1 28-07-05 11:30
For mye karbohydrater?! pandalakris Vedvarende vekttap 11 08-12-04 11:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no