Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Cocosa-konfekt

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-10, 16:25   #1
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Cocosa-konfekt

Cocosa-konfekt

  • 250 g Cocosa Extra Virgin
  • 250 g mørk sjokolade (50 - 70 % kakao)
  • Hakkede nøtter/mandler og rosiner
Slik gjør du

Sett Cocosa-glasset i varmt vann slik at det blir flytende. Brekk sjokoladen i biter og smelt den i vannbad. Hell den flytende Cocosaen i den smeltede sjokolademassen og bland godt. Fyll små muffinsformer/konfektformer eller liten langpanne med hakkede nøtter/mandler.

Hell deretter sjokolade/Cocosa-massen over nøttene. Settes kjølig til de stivner. Oppbevares kjølig eller fryses.

Denne deilige konfekten er full av sunne fettsyrer, proteiner og antioksidanter og inneholder minimalt med karbohydrater.

Velbekomme!

Kilde: www.soma.no

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 15:32   #2
tonemor1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 7
tonemor1 er på en erverdig vei

Sv: Cocosa-konfekt

Har prøvd den, og den var kjempe god. Tusen takk for tippset!!!!

tonemor1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 19:48   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cocosa-konfekt

Disse har jeg også laget mange av! Bruker da ca 1/3 del cocosa og resten er 86% eller 100% sjokolade. Så har hatt både mandler i noen og en bringebær i andre. Bruker isbiterformer til konfekten. Da blir de jo så fine

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-12, 09:09   #4
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cocosa-konfekt

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Disse har jeg også laget mange av! Bruker da ca 1/3 del cocosa og resten er 86% eller 100% sjokolade. Så har hatt både mandler i noen og en bringebær i andre. Bruker isbiterformer til konfekten. Da blir de jo så fine

Hvor kan man købe 100% chokolade?

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 31-08-12, 00:18   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cocosa-konfekt

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Hvor kan man købe 100% chokolade?

Det veit jeg faktisk ikke... hadde ei vennine som har kjøpt en plass på helsekost til meg. Nå har jeg nesten brukt opp alt hun har kjøpt den gangen. Kanskje iHerb har noe? Ellers syns ikke jeg det var noe større forskjell på 100% til 86% som jeg bruker å kjøpe på ICA. Det er 14 gr. karbo i den som er 100% mens det er 19 gr karbo i den Premium fra ICA. Så ikke mye forskjell.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 22-09-12, 14:26   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Cocosa-konfekt

disse konfektene har nesten vert en fast kost for min del, hehe. Når jeg overhodet ikke sulten på morran eller har det kjempe tarvelt med å spise frokost så har jeg brukt å ta en tesje cocosa til teen. Men den smaken har jeg aldri vent meg til må jeg innrømme. Men cocosa blandet med sjokolade (bruker da kun 86%) og kanskje en bringebær i midten, det går fint og smaker godt så et par slike til frokost holder lange veien!!


Meeeeen... jeg må spørre en ting: har jo laget disse mange ganger og har aldri hatt noe problem med konsinstens, de har vert faste ved romtemperatur. Men de siste to gangene har de vert så bløte at det blei bare grøt altså jeg lager slik som altids, fyller isbitterformer og setter dem enten i fryser eller kjøleskap. Når de tas ut av kjøleskapet er de så pass myke at det er nesten litt vanskelig å ta dem ut av former og etter en halv time på fatet er de jo rene grøtklumper. Gjør jeg noe galt når jeg lager dem? varmer sjokoladen eller cocosa for mye? noen som veit?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa... Nuppe Generell diskusjon 4 21-09-09 21:14
Deilig Mokka-konfekt! NinaOp Kake/dessert og snacks 6 01-03-09 17:41
cocosa Hedda:) Generell diskusjon 7 09-11-06 23:00
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 15:06
Konfekt (til jul) guro Kake/dessert og snacks 2 31-07-05 15:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no