Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 16:54   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg
Exclamation

Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Dette er et siste desperat forsøk på å ikke gi opp.. Håper det er noen der ute som kan hjelpe meg...

Jeg har nå gått på ketolyse i 11 uker, jeg går jevnt ned i vekt, så det er ikke problemet, men jeg føler meg helt forferdelig dårlig!
- Jeg mister håret, har alltid hatt MASSE hår, å det er på vei til å bli tynt!
- Jeg er kvalm hver eneste dag.
- Jeg har hatt vondt i hodet sammenhengene de siste 3 ukene.
- Svimmel og uvel.
- Jevnt i veldig dårlig humør.
- Sover veldig dårlig.
- Sprø og tynne negler.
- Generell dårlig allmenn tilstand.

Jeg har gått så langt som å bestille meg time hos legen min på onsdag, for jeg klarer ikke å gå på denne måten her lengre. Er det noen som kjenner seg igjen? I såfall hva gjorde dere? Jeg drikker nok vann, tar vitaminer (selv om jeg blir kjempe kvalm av de). Bare for ordens skyld, nei jeg er ikke gravid.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:02   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Hva spiser du? Gi eksempler over flere dager.

Kan det være noe du spiser som du reagerer allergisk på?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:07   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Hva med å kutte ut ketolysen og bare spise generell lavkarbo ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:10   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Ble det endringer etter du kuttet ut ketolysevitaminene?

Spiser du nok varierte grønnsaker?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:21   #5
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva med å kutte ut ketolysen og bare spise generell lavkarbo ?

Enig i denne. Dette hjalp meg da jeg følte slik du gjør.

Ketogent kosthold kan påvirke noen slik du beskriver, og sånn kan man jo ikke ha det, og da vil helt sikkert generell lavkarbo hjelpe på. Du lever like sunt, men mer variert, vekta går ned (om enn noe saktere), men det viktigste for deg er vel at formen blir bedre, så får vekta komme etter.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:32   #6
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Hva spiser du? Gi eksempler over flere dager.

Kan det være noe du spiser som du reagerer allergisk på?

Her får du eksempel på 3 dager:

Frokost- linfrø knekkebrød med skinke, majones og agurk (kanskje litt selleri ved siden av)
Lunsj- Eggerøre med spekeskinke, (noen grønnsaker ved siden av)
Middag- Kjøtt med grønnsaker
Kveldsmat- Ingenting, eller et knekkebrød

***********

Frokost- Egg og bacon, (grønnsaker)
Lunsj- Spekeskinke eller skinke med grønnsaker og CC
Middag- Form med kjøttdeig, grønnsaker og ost på toppen

************

Frokost- Linfrø knekkebrød med makrell, majones og agurk
Lunsj- Eggerøre med røkelaks og asparges
Middag- Biff, grønnsaker og rømme
Kveldsmat: En carbrite bar (1 net carb)


Jeg drikker masse vann, både i form av farris og rent vann. Jeg tar multivitamin, tran, tranbær piller, magnesium, sink og betakarroten. Jeg har aldri reagert på disse kosttilskuddene før. Jeg reagerer ikke på baren heller, har aldri gjort det før, for er ikke ofte jeg spiser de.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:32   #7
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Hår og negler kan ha litt hjelp av å spise ekstra B-vitaminer. Jeg opplevde det samme, manken min ble tynnet ut drastisk - men håret er på vei ute igjen nå når kroppen har vent seg til å være i ketose. Jippi - grisebust over hele hodet, men er i alle fall ikke borte for alltid.

I hht. dårlig humør, hodepine og svimmelhet, får du i deg nok salter? Om du drikker mye uten å tilføre de saltene kroppen trenger kan man utvikle diffuse symptomer på hypoatremi - saltmangel.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:34   #8
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ble det endringer etter du kuttet ut ketolysevitaminene?

Spiser du nok varierte grønnsaker?

Jeg måtte kutte ut selen, da bare kastet jeg opp! Men jeg tar sink alene. Spiser absolutt varierte grønnsaker. Spinat, asparges, blomkål, brokkoli, agurk, grønn paprika, tomat en sjelden gang, sopp.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:35   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Jeg mistet også en del hår i begynnelsen på ketosen min, men det gikk over etter et par måneder. Har ikke mistet et hårstrå siden! *ler*

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:36   #10
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Hår og negler kan ha litt hjelp av å spise ekstra B-vitaminer. Jeg opplevde det samme, manken min ble tynnet ut drastisk - men håret er på vei ute igjen nå når kroppen har vent seg til å være i ketose. Jippi - grisebust over hele hodet, men er i alle fall ikke borte for alltid.

I hht. dårlig humør, hodepine og svimmelhet, får du i deg nok salter? Om du drikker mye uten å tilføre de saltene kroppen trenger kan man utvikle diffuse symptomer på hypoatremi - saltmangel.

B-vitamin får jeg i meg. Får også i meg nok salt, både i form av farris, salt på grønnsakene og i spekemat.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:40   #11
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Her får du eksempel på 3 dager:

Frokost- linfrø knekkebrød med skinke, majones og agurk (kanskje litt selleri ved siden av)
Lunsj- Eggerøre med spekeskinke, (noen grønnsaker ved siden av)
Middag- Kjøtt med grønnsaker
Kveldsmat- Ingenting, eller et knekkebrød

***********

Frokost- Egg og bacon, (grønnsaker)
Lunsj- Spekeskinke eller skinke med grønnsaker og CC
Middag- Form med kjøttdeig, grønnsaker og ost på toppen

************

Frokost- Linfrø knekkebrød med makrell, majones og agurk
Lunsj- Eggerøre med røkelaks og asparges
Middag- Biff, grønnsaker og rømme
Kveldsmat: En carbrite bar (1 net carb)


Jeg drikker masse vann, både i form av farris og rent vann. Jeg tar multivitamin, tran, tranbær piller, magnesium, sink og betakarroten. Jeg har aldri reagert på disse kosttilskuddene før. Jeg reagerer ikke på baren heller, har aldri gjort det før, for er ikke ofte jeg spiser de.

Hvor mye energi (kcal) får du i deg i løpet av en dag, hvor mye fett, proteiner og kabo i gram?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:42   #12
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

B-vitamin får jeg i meg. Får også i meg nok salt, både i form av farris, salt på grønnsakene og i spekemat.

Uansett om du får i deg nok B-vitaminer, så vil nok kroppen i mange tilfeller nedprioritere hår og negler pga stresset den blir utsatt for når du er på ketolyse. B-vitaminene vil nok likevel kunne hjelpe senere når det er på vei ut igjen når kroppen din har "vent seg til" situasjonen. I mitt tilfelle virker det i alle fall som om håret mitt vokser mye raskere nå enn det gjorde før.

Selv om du føler at du får i deg nok salter, så vil jeg nok anbefale at du ber legen måle verdiene, spesielt om du hadde tenkt deg dit likevel. Er mulig du drikker såpass mye at saltene blir fjernet fra koppen raskere enn du tror.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:48   #13
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Hvor mye energi (kcal) får du i deg i løpet av en dag, hvor mye fett, proteiner og kabo i gram?

Vet du hva, det regnet jeg på i starten, men jeg er ikke så nøye nå, for nå jeg ser med en gang hvor mye jeg skal ha. Jeg ligger på alt mellom 1500 og 2200 kalorier om dagen, ca! Noe jeg glemte å skrive var at jeg tar en skje cocoas fett de dagene jeg ikke får i meg nok fett i maten alene. Kjøtt og fisk blir stekt i meieri smør eller setersmør.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:49   #14
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Uansett om du får i deg nok B-vitaminer, så vil nok kroppen i mange tilfeller nedprioritere hår og negler pga stresset den blir utsatt for når du er på ketolyse. B-vitaminene vil nok likevel kunne hjelpe senere når det er på vei ut igjen når kroppen din har "vent seg til" situasjonen. I mitt tilfelle virker det i alle fall som om håret mitt vokser mye raskere nå enn det gjorde før.

Selv om du føler at du får i deg nok salter, så vil jeg nok anbefale at du ber legen måle verdiene, spesielt om du hadde tenkt deg dit likevel. Er mulig du drikker såpass mye at saltene blir fjernet fra koppen raskere enn du tror.

Ja da blir det nok en tur på apoteket i løpet av noen få dager. Ja jeg skal få legen til å ta noen prøver av meg på onsdag..

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:50   #15
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Hvor mye energi (kcal) får du i deg i løpet av en dag, hvor mye fett, proteiner og kabo i gram?

Jeg teller selvfølgelig karbohydrater, ligger på alt mellom 12 og 16.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:52   #16
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Når det gjelder håravfall er ikke det så uvanlig når man går ned i vekt. Jeg mistet ganske mye hår i fjor sommer - og var rimelig bekymret. Var hos legen, og han kunne fortelle at håravfall ikke er uvanlig når man går endel ned i vekt (16 kg for meg) og at det skyldes fettbalansen(?) eller noe sånt i kroppen. Husker ikke helt hva det var, men ihvertfall ikke noe farlig.

Var hos frisør for noen uker siden - og hun så at jeg hadde masse små nye hår.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:53   #17
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Det med hårtap er relativt vanlig dersom man går ned i vekt uavhengig av hvordan man gjør det. Når det gjelder de andre symptomene, er du sikker på at det er p.g.a. kostholdet? Har du hatt det i alle 11 ukene, eller har det kommet de siste ukene? Det kan jo være at du er syk og at det ikke har noe med kostholdet å gjøre?

Hvilke symptomer kom først? Jeg f.eks. har sovet dårlig helt siden tredje trimester (min sønn er nå snart 10 måneder), og jeg har vært dårlig med hodepine (som var omtrent daglig), kvalm, uvel, lite energi etc. helt siden da og det hadde ingenting med ketose å gjøre for da spiste jeg fedonsk. Da sønnen min begynte å sove bedre og jeg sluttet med nattammingen forsvant de andre plagene omtrent over natten. Dårlig søvn kan fu**e til mye altså.

Godt du har fått time hos legen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:55   #18
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Når det gjelder håravfall er ikke det så uvanlig når man går ned i vekt. Jeg mistet ganske mye hår i fjor sommer - og var rimelig bekymret. Var hos legen, og han kunne fortelle at håravfall ikke er uvanlig når man går endel ned i vekt (16 kg for meg) og at det skyldes fettbalansen(?) eller noe sånt i kroppen. Husker ikke helt hva det var, men ihvertfall ikke noe farlig.

Var hos frisør for noen uker siden - og hun så at jeg hadde masse små nye hår.

Er helt grusomt å se hvor mye hår som sitter igjen i hårbørsten, for å ikke snakke om på laknet på morgenen!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:56   #19
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Er helt grusomt å se hvor mye hår som sitter igjen i hårbørsten, for å ikke snakke om på laknet på morgenen!

Det er ille! Jeg trodde nesten jeg kom til å sitte igjen uten hår, men det er helt normalt når man går ned i vekt. Som Cyan skriver, så er det normalt uansett hvilken måte man går ned i vekt på.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 17:59   #20
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det med hårtap er relativt vanlig dersom man går ned i vekt uavhengig av hvordan man gjør det. Når det gjelder de andre symptomene, er du sikker på at det er p.g.a. kostholdet? Har du hatt det i alle 11 ukene, eller har det kommet de siste ukene? Det kan jo være at du er syk og at det ikke har noe med kostholdet å gjøre?

Hvilke symptomer kom først? Jeg f.eks. har sovet dårlig helt siden tredje trimester (min sønn er nå snart 10 måneder), og jeg har vært dårlig med hodepine (som var omtrent daglig), kvalm, uvel, lite energi etc. helt siden da og det hadde ingenting med ketose å gjøre for da spiste jeg fedonsk. Da sønnen min begynte å sove bedre og jeg sluttet med nattammingen forsvant de andre plagene omtrent over natten. Dårlig søvn kan fu**e til mye altså.

Godt du har fått time hos legen

Jeg var å tok MANGE rør med blod rett før jeg begynte med ketolyse, å da var alt helt fint. Eneste som var dårlig hos meg var lever verdiene mine, som har vært dårlige i 4 år allerede (har ingenting med dette å gjøre). Har vært ILLE de siste 3 ukene, tror ærlig talt ikke at jeg er syk...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:20   #21
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Jeg lurer på om jeg skal prøve å øke karbo inntaket litt i en ukes tid (+ 10 karber per dag) også redusere fettinnaket litt, bare for å se om det kan ha noen effekt. Noen meninger om det?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:23   #22
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg lurer på om jeg skal prøve å øke karbo inntaket litt i en ukes tid (+ 10 karber per dag) også redusere fettinnaket litt, bare for å se om det kan ha noen effekt. Noen meninger om det?

dette høres fornuftigt ut, synes jeg. Spesielt fordi du skriver at du har dårlig lever tenker jeg at det kan være lurt å ikke ha for stort fettinnhold.
Kan det tenkes at din symptomer kommer fra leverproblemene dine? Dette er det jo lurt å la legen sjekke med nye blodprøver.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:31   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

dette høres fornuftigt ut, synes jeg. Spesielt fordi du skriver at du har dårlig lever tenker jeg at det kan være lurt å ikke ha for stort fettinnhold.
Kan det tenkes at din symptomer kommer fra leverproblemene dine? Dette er det jo lurt å la legen sjekke med nye blodprøver.

Jeg har hatt forhøyede leververdier i mer enn 10 år uten at de kunne forklare hvorfor. Først de jeg gikk på ordentlig høyfett ketolyse ble det bedre.
Jeg tror kanskje TS lider litt av fettskrekk jeg... Man tror man spiser mye fett, men du burde kanskje måle det noen dager?
Jeg blir hvertfall svimmel om det ligger for lavt. I tillegg må jeg opp på mellom 25 og 30g karbohydrater pr dag. Så lenge du ligger under 70g er det ingen grunn til å kutte ned på fettet!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:32   #24
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Tror faktisk jeg skal prøve det.... Tror faktisk jeg skal unne meg en frukt om dagen, bare for å se om det kan ha en positiv effekt.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 18:34   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Nå gir jeg snart opp. Vil noen gi meg et siste håp?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Tror faktisk jeg skal prøve det.... Tror faktisk jeg skal unne meg en frukt om dagen, bare for å se om det kan ha en positiv effekt.

Frukt er vel egentlig ikke førstevalget for å få opp karboene... Siden det er bare sukker og vann. Hva med et par skiver rugsprø eller lignende i stedet?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har klart å gå ned de siste 12 kg i ketose? Dolly Spørsmål og svar 1 07-07-10 07:47
Noen som har lest noen skikkelig bra bøker i det siste? nellie Generell diskusjon 41 04-11-07 01:53
Noen som vil kjøpe av meg Fedons siste bok? Melkerull Lavkarbo generelt 1 26-04-07 16:33
Kan noen hjelpe? Gir snart opp..... LSH Spørsmål og svar 7 11-11-05 11:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no