Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tyrkiske kjøttboller (fra VG) - ser fantastisk godt ut!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-12, 21:12   #1
emiliesebastian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 5
emiliesebastian er på en erverdig vei

Tyrkiske kjøttboller (fra VG) - ser fantastisk godt ut!

Dette er jo ingen lavkarbooppskrift, men det er ikke noe i denne med mye karber. Denne skal jeg prøve
http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=3608

500 g kjøttdeig av lam (eller bruk vanlig kjøttdeig)
1 egg
1 ss revet ingefær
2 hvitløkfedd, hakket
1 ts chilikrydder
½ boks hakkete tomater
1 ts malt koriander
1 ts spisskummen
1 ts kanel
1 ts garam masala krydder
2 ss olje (vu kan jo bruke smør)
1 løk finhakket
2 dl yoghurt naturell (eller matyoghurt)
salt og pepper
frisk koriander eller persille

Bland kjøttdeigen med revet ingefær, hvitløk, chilikrydder, egg, salt og pepper. Form runde kjøttboller og legg til side.
Brun malt koriander, spisskummen, kanel, garam masala og løk i olje i en stekepanne. Tilsett tomater, salt og pepper. La det koke i ett minutt. Ta pannen fra platen, og bland i yoghurt. Sett tilbake pannen. Legg i kjøttbollene, legg på et lokk og la dem koke i sausen i 20 minutter.
Dryss koriander over

emiliesebastian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:30   #2
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Opprinnelig lagt inn av emiliesebastian, her.

Dette er jo ingen lavkarbooppskrift, men det er ikke noe i denne med mye karber. Denne skal jeg prøve
http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=3608

500 g kjøttdeig av lam (eller bruk vanlig kjøttdeig)
1 egg
1 ss revet ingefær
2 hvitløkfedd, hakket
1 ts chilikrydder
½ boks hakkete tomater
1 ts malt koriander
1 ts spisskummen
1 ts kanel
1 ts garam masala krydder
2 ss olje (vu kan jo bruke smør)
1 løk finhakket
2 dl yoghurt naturell (eller matyoghurt)
salt og pepper
frisk koriander eller persille

Bland kjøttdeigen med revet ingefær, hvitløk, chilikrydder, egg, salt og pepper. Form runde kjøttboller og legg til side.
Brun malt koriander, spisskummen, kanel, garam masala og løk i olje i en stekepanne. Tilsett tomater, salt og pepper. La det koke i ett minutt. Ta pannen fra platen, og bland i yoghurt. Sett tilbake pannen. Legg i kjøttbollene, legg på et lokk og la dem koke i sausen i 20 minutter.
Dryss koriander over

Hva mener du med at dette ikke er en lavkarbo-oppskrift?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:32   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Joda den er lavkarbo

eneste som jeg ville bytta ut var yoghurten med f.eks rømme.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:51   #4
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Jeg så nå på bildet... Mente sikkert at det ikke var lavkarbo, siden det var ris på tallerken

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 08:43   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Jeg såg på osppskrifta TS la ut den er lavkarbo.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 10:07   #6
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Jeg såg på osppskrifta TS la ut den er lavkarbo.

Ja, jeg skjønner det, det gjorde jeg også først, derfor mitt spørsmål. Men når jeg så på linken, så skjønte jeg mer hva TS mente...

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 12:32   #7
emiliesebastian
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 5
emiliesebastian er på en erverdig vei

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Jeg mente bare at den i linken ikke er noe som er laget spesielt for "lavkarbo"

emiliesebastian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 21:24   #8
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Lagde denne i dag......NAM NAM!! Det blir definitivt ikke siste gang! Takk for oppskrift

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 18:21   #9
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Denne hadde jeg glemt! Men det blir middagen en av de første dagene.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 14-08-12, 15:05   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG)- ser fantastisk godt ut!

Namminam! Dette er garantert godt med så mye gode smaker!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 11:57   #11
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG) - ser fantastisk godt ut!

Skikkelig fristende Skal kjøttbollene bare legges rå oppi, eller skal de stekes først?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-08-12, 11:59   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG) - ser fantastisk godt ut!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Skikkelig fristende Skal kjøttbollene bare legges rå oppi, eller skal de stekes først?

Legges rå oppi, og det gikk helt fint. Laget denne i går, med rømme, for jeg hadde ikke tykisk yoghurt. Kjøttbollene ble gode når de lå og småkokte/trakk i tomatsausen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-10-12, 13:51   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG) - ser fantastisk godt ut!

Dette skal vi ha til middag i dag, og jeg gleder meg skikkelig! Skal lage dobbel porsjon i jerngryta. Så jeg skal kose meg de neste måltidene gitt

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 17:18   #14
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Tyrkiske kjøttboller (fra VG) - ser fantastisk godt ut!

Jeg lagde denne i dag, dobbel porsjon.
Erstattet yoghurten med soyamelk og hadde i 4 spiseskjeer kokosmel for å få sausen tykkere. Brukte malt ingefær, og kjøpte ikke ferske urter, for å spare penger.
Salat som tilbehør. Brukte karbonadedeig, og jeg stekte kjøttkakene først.

Kjempedigg, gikk fort å lage også. Hadde kanskje oppi litt mye ekstra krydder

P1000327.JPG

P1000329.JPG

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tyrkiske kjøttboller guro Middag 1 10-06-12 04:55
Fylte paprika - fantastisk godt fremtid Middag 3 23-05-11 22:19
Laksefilet med pesto og hvitløk, fantastisk godt Iset Middag 3 31-01-08 21:55
Köfte / kifta (tyrkiske kjøttkaker) Huldr Middag 1 18-11-06 18:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no