Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nilles Parmesan Kylling

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-06, 22:06   #1
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Nilles Parmesan Kylling

NILLES PARMESAN KYLLING

6 kyllingbryst
100 gram revet parmesan
2,5 dl Hellmans majones
1,5 dl fløte
2 ss hakket frisk koriander (ca. 1/2 pakke Viking urt pose)
2 ss hakket frisk oregano
2 ss hakket gressløk
2 fedd hvitløk, finhakket
nykvernet pepper og Maldone salt

Krydre kyllingen med salt & pepper på begge sider, legg i en ildfast form
Bland alle ingredienser i en bolle og smør utover filetene slik at de er dekket.

Stekes midt i ovnen i forvarmet ovn på 175 grader i ca. 40 minutter.
Sjekk etter 20 minutter, om passe gylden, legg alu-folie over de resterende minuttene.

Server med jukseris (stekt blomkål) og/eller brokkoli.

Næringsinnhold hele oppskiften (4 porsjoner):

Fat: 283 2547 70% Sat: 50 450 12% Poly: 97 873 24% Mono: 66 594 16% Carbs: 15 56 2% Fiber: 1 0 0% Protein: 265 1060 29% Alcohol: 0 0 0%
Pr porsjon:
Total: 927 Fat: 71 637 70% Sat: 13 113 12% Poly: 24 218 24% Mono: 17 149 16% Carbs: 4 14 2% Fiber: 0 0 0% Protein: 66 265 29% Alcohol: 0 0 0%






__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 10-11-06 kl 00:35.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 22:07   #2
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Nille Parmesan Kylling

Er det ikke masse karber i parmesanost?..
Mener jeg leste det et sted?....

Jeg eelsker parmesan...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:05   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nille Parmesan Kylling

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Er det ikke masse karber i parmesanost?..
Mener jeg leste det et sted?....

Jeg eelsker parmesan...

Ja, hele 3 karber pr 100 gram ! Men da snakker vi om ost du kjøper i stykke. Skikkelig parmesan.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 09-11-06 kl 23:39.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 23:27   #4
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Hå! Denne skal jeg iallefall lage i helgen!!!

Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 00:40   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Næringsinnhold pr porsjon (Oppskriften holder til 4 porsjoner):

Total: 927 Fat: 71 637 70% Sat: 13 113 12% Poly: 24 218 24% Mono: 17 149 16% Carbs: 4 14 2% Fiber: 0 0 0% Protein: 66 265 29% Alcohol: 0 0 0%
Dvs.

Kalorier: 927
Fett: 71 gram (70%)
Netto karber: 4 (2 %)
Protein: 66 gram (29%)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 00:44   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Nammenam...

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 18:11   #7
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Nilles Parmesan Kylling

denne står i ovnen nå, og skal serveres med stekt løk/champignon blanding og jukseris med krydder i. og jeg gleeeeeeeder meg, det lukter helt himmelsk.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 22:17   #8
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Nilles Parmesan Kylling

denne var jo super god.

sambo sa: denne bare må du lage flere ganger.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-06, 10:47   #9
Jeanett
Medlem
 
Jeanett sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Alder: 36
Innlegg: 253
Jeanett er ny på veien

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Denne retten høres helt nydelig ut. Tror jeg kansje lager denne til middag i moregn jeg!

__________________
Startvekt 76 kg, målet er 60 kg
Jeanett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 13:40   #10
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Men om man ikke har denne majoen, hva da?

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 14:12   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Men om man ikke har denne majoen, hva da?


Ja, om du ikke har denne majonesen mangler du en viktig ingrediens.

Jeg vet at andre her inne har prøvd med Mills sin, du kan jo prøve det. det er mulig den skiller seg og blir mer flytende, men jeg tror ikke det har noe å si for smaken.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-08, 22:45   #12
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Nilles Parmesan Kylling

Ok, lagde noe annet, så får jeg se om jeg finner når jeg er i mer siviliserte strøk

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
And eller kylling med vanilje ala La Rèunion Nille Middag 5 30-04-06 22:46
Jamie's Kylling LilNoor Middag 0 24-02-05 18:16
Kylling Mussallam (kylling med nøtter) Marianne Middag 0 29-12-04 11:20
Jeg må bare skryte hemningsløst over Nilles kylling fajitagryte Iset Generell diskusjon 4 10-12-04 11:33
Kylling og broccoliform Anne Middag 0 10-10-04 20:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no