Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-09, 13:09   #101
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Nå står det en bunn i ovnen som jeg skal ha til kaka.. Har nemlig tenkt å bruke søt oopsiebunn under

Hvordan ble det med oopsi-bunn? Jeg har tenkt å lage denne til bursdag i helgen og vurderte oopsie i stedenfor nøttebunn nemlig.

Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 13:12   #102
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Den ble helt perfekt

Veldig god! Så den kan jeg anbefale på det varmeste.. Husk å søt oopsierøra litt før du steker den.. Den blir litt sukkerbrødaktig i smaken

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 26-02-09, 16:44   #103
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Laget ostekaka i amerikanske muffinsformer sist helg. Ble tatt veldig godt i mot hos 2 skeptiske foreldre, som begge ligger på grensen til diabetes 2. Prøver derfor å snike inn alle de lavkarbo/sukkerfrie tingene jg kan
Eneste bakdelen var at de seig litt i kantene i papirformen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 17:53   #104
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Gerds Ostekake

Bunn:
250g. grovhakka mandler
100-150g. romtemperert smør
- Blandes godt og legges i en papirkledd rund form

Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Heistad bringebærgele (1/2 mengde vann)
1 pk Tine kremost, naturell
- Lag geleen og la den stå og avkjøle
- Rør sammen kremost og rømme til den blir klump-fri
- Visp kremen.
Bland så alt sammen, rør forsiktig. Tømmes over bunn. La stå kaldt natta over.

Kaka totalt inneholder ca 35 karber. Og den er mektig!!!

Namm nammm denne skal jeg virkelig lage til forreningsdamene på onsdag. Du må jo bare være en "raser" til å lage mat. Har du noe lettvint, varmt og godt som jeg og kan lage??

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 18:56   #105
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Gerds ostekake

Dette må være den beste lavkarbokaka jeg noen gang har spit, og den jeg har laget flest ganger. Nam nam!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 18:48   #106
snøfte
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 41
snøfte er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Hei Gerd
Skal lage ostekaken din. Den må jo bare være en vinner, ser den går igjen og igjen, og får masse ros:-).Kommer med et helt sikkert dumt sp.mål. Men bunnen skal vel bare stivne i formen og ikke steke.

snøfte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-09, 21:41   #107
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg lot den bare stivne hvertfall, den var kjempegod.

Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 19:09   #108
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Hvordan lager dere gelelokket? Skjønner at man kan blande Fun light med gelatin. Men helles dette over toppen av kaka?

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 00:21   #109
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Denne skal jeg lage imorgen !

Når jeg skal skeie ut fremover, skal jeg skeie ut med å lage noe av de utrolig fristende oppskriftene dere har her inne, istedet for å dra ned på rimi og kjøpe godteri for 100 kr som jeg har gjort før

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 21:57   #110
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Å nei!! Kriiise! Skulle lage denne til jentekveld i morgen, men "hoppa" over linjen der det sto at kremen skulle vispes.. helte bare fløten oppi med ost og rømme.. Lurer på hvordan dette skal gå? Sånn går det når man skal forte seg å slenge sammen en kake..

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:25   #111
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Kanskje prøve å piske det hele?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:27   #112
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Nei..forresten. Nå så jeg på oppskrifta. Den stivner nok likavel..er jo gelatin oppi der

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 13-03-09, 22:28   #113
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Jeg rørte det sammen litt og slengte det oppi forma Smakte godt av fyllet i det minste! Så slang jeg oppi gelelokk på toppen, så nå håper jeg det blir bra! Har akkurat ødelagt en Black Sunday med alt for mye bakekako så dette MÅ bli bra nå!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 20:36   #114
Bollemina
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 12
Bollemina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Nå står kaken i kjøleskapet og jeg er superspent! Fulgte orginaloppskriften, bortsett fra en annen nøtteblanding til bunn og litt sukkerfri sjokolade oppi - gleder meg! Er så utrolig fysen på noe godt, og så voldsomt lei egg!

__________________



Bollemina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 22:23   #115
Bollemina
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 12
Bollemina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Den var god, men synes egentlig at sjokoladebitene i bunnen reddet den, ellers hadde det for meg blitt litt lite søtt og noe syntetisk smak. Tror kanskje det er den bringebær geleen jeg ikke er helt stor fan av? Men mmmm så godt å spise kake igjen, tror jeg må prøve en sjokoladekake neste gang!

__________________



Bollemina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 22:08   #116
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Blir denne kaken også glutenfri?

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 22:10   #117
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Ja, det tror jeg. Ikke noe form for mel i den

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 22:12   #118
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Takk, Gerd! Det var det jeg trodde også, men var litt usikker på om det finnes gluten i meieriproduktene.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-09, 22:12   #119
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Nei, det tror jeg ikke

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:06   #120
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Nå skal jeg prøve en litt egen variant. Er veldig spent!

Fyll:
1 boks seterrømme
1 pk kremfløte (1/3 l)
1 pakke Heistad jordbærgelé (1/2 mengde vann)
1/2 pakke mascarpone
En halv pose frosne skogsbær (bjørnebær, blåbær, solbær, bringebær og rips)

Den skal lages som diaalternativ til bryllup, og jeg er veldig spent
Hadde også tenkt å lage macadamiabunn, men glemte å kjøpe, og hadde mandler fra før

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:00   #121
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Gerds ostekake

Nå har jeg også lyst på Gerds famøse ostekake! Men jeg skal bare være hjemme i kveld og i morgen. Kan den fryses? Noen som har prøvd?

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:05   #122
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Stupedama, her.

Nå har jeg også lyst på Gerds famøse ostekake! Men jeg skal bare være hjemme i kveld og i morgen. Kan den fryses? Noen som har prøvd?

Jeg har lest gjennom hele tråden for å finne ut om man kan bruke silikonform, og da leste jeg at man kan fryse kaka, ja! Mamma sa forresten at man kunne bruke silikonform, så da stoler jeg på henne

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:27   #123
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Gerds ostekake

Hurra for begge deler! Jeg har forresten allerede begynt. Kjente at jeg bare må ha den om jeg så måtte gi resten bort til naboen når jeg drar. Dette er godt å holde på med. Grounding!

__________________
***
Sunn og frisk, sterk og pen, mett og glad
- rik, slank og forelska Stupedame! La oss si hun veier omtrent 60 kilo. Mer i bloggen, under mål og vekt.
Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:41   #124
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Stupedama, her.

Hurra for begge deler! Jeg har forresten allerede begynt. Kjente at jeg bare må ha den om jeg så måtte gi resten bort til naboen når jeg drar. Dette er godt å holde på med. Grounding!

Min er nå i kjølen, og godgjør seg til i mårra!
Jeg fikk høyt hevet tommel av venninna mi på smaken på røra til ostelokket, så da satser jeg på at det blir bra, og at jeg forhåpentligvis får herligeheten ut av silikonforma uten å ødelegge hele greia. Mamma sa jeg bare kunne bære den i forma bort til festlokalet, og la dem eventuelt ødelegge den

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 22:21   #125
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Gerds ostekake

Jeg fryste en liten bit for litt siden, og synes ikke den var noe suksess opptint..
Men det kan ha med gelèen jeg brukte - sukkerfri jello.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no