Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mandelkvern?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-08, 08:58   #1
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Mandelkvern?

Etterhvert som jeg blir ferdig med å slanke meg så ser jeg at jeg vil trenge en mandelkvern. Noen som vet hva det koster og hvor jeg får tak i en god en? Viktigste kriterie... At den går i oppvaskmaskinen...?

Eller er det like bra å bruke en foodprossessor? Har en svær Kenwood kjøkkenmaskin, men har ikke kvern til den.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 09:13   #2
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Mandelkvern?

Kommer an på ha du skal bruke mandelmassen til. Til kransekake (og annen bakst) er det nok best med håndkvern. Kjøkkenmaskiner og hurtigående maskiner "driver" ut fettet i mandlene. Og til baking er det en fordel at fettet blir i kornene.hvis du skjønner hva jeg mener.
Mange butikker som selger kjøkkenutstyr har til 2-300 kr.
Bare se til at det er en solid skrufot på, ikke slik sugekoppgreier.

Mvh Grovsnus
ha en strålende dag

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 10:51   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Mandelkvern?

Ja, jeg tenker på til baking og denslags. Er jo et stort poeng å ta vare på fettet med alle de gode stoffene i :-)
Takk for tips.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 11:06   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Mandelkvern?

jeg har ei håndkvern av merket sveico... kosta 99 kr på obs... ellers bruker jeg den hakketingen på stavmikseren min, men det kommer jo som sagt an å hva du skal bruke mandlne til... feks marsipan er best med håndkvern

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 15:33   #5
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 41
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Mandelkvern?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Etterhvert som jeg blir ferdig med å slanke meg så ser jeg at jeg vil trenge en mandelkvern. Noen som vet hva det koster og hvor jeg får tak i en god en? Viktigste kriterie... At den går i oppvaskmaskinen...?

Eller er det like bra å bruke en foodprossessor? Har en svær Kenwood kjøkkenmaskin, men har ikke kvern til den.

De har håndkvern på nille, som man skrur fast i benkeplata eller et bord. Koster mellom 50 og 100 kr tror jeg.

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:01   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mandelkvern?

Jeg bruker kjøttkverna på Kenwooden, mellomstor hullskive, til alt jeg trenger malte mandler til.
Får bøtter av skryt for kransekakene jeg baker. Skolder ingen mandler og kverner med kjøttkvern.
Ingen som har merket overgangen fra gammeldags håndkvern til nymotens maskin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 20:49   #7
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Mandelkvern?

Vet ikke om du har fått tak i, dette er jo en gammel tråd. Men jeg kan på det varmeste anbefale kverna til Tupperware!

Selges i blå i Norge...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 10:10   #8
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mandelkvern?

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Vet ikke om du har fått tak i, dette er jo en gammel tråd. Men jeg kan på det varmeste anbefale kverna til Tupperware!

Selges i blå i Norge...

husker du prisen?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 25-07-08, 12:13   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 45
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Mandelkvern?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

husker du prisen?

Jepp 319,- også er det 119,- for grovt jern man kan bruke til ost, gulrot, og andre ting man bruker vanlig rivjern på.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no